Zarejestruj
Okazje dnia:

Paladins: Poradnik dla początkujących

Paladins poradnik

Specjalnie dla graczy Paladins przygotowaliśmy poradnik ze wskazówkami dla początkujących. Znajdziecie w nim objaśnienie podstawowych elementów gry w tym role bohaterów, omówienie kart, przedmiotów i trybów rozgrywki. 

Spis treści:

  1. Role w drużynie
  2. Karty i talie
  3. Przedmioty
  4. Tryby gry
  5. Mount

 

Role w drużynie

W grze dostępnych jest aktualnie 22 bohaterów, a każdy posiada 5 typów ataku: podstawowy atak, 3 umiejętności specjalne i zadający największe obrażenia Ultimate Attack. Różnią się też pod kątem wyglądu, stylem gry i przyjętą rolą w drużynie. Dla nowych graczy taka ilość może być przytłaczająca i budząca obawy, czy aby na pewno uda się opanować grę wszystkimi postaciami?

Zamiast próbować nauczyć się grać każdym dostępnym Championem, zdecydowanie lepiej skupić się na poznaniu mechaniki każdej z czterech głównych archetypów. Tym sposobem jeśli drużyna będzie potrzebowała tanka, dpsa, supporta, czy flankera będziemy mogli uzupełnić tą lukę i zwiększyć szansę na zwycięstwo.

Poniżej krótka prezentacja każdej z czterech specjalizacji:

Pierwsza linia (Tank)

  • Barik
  • Fernando
  • Makoa
  • Ruckus
  • Torvald

Bohaterowie o tej specjalności stanowią pierwszą linię frontu, przejmują obrażenia i ochraniają resztę ekipy. Ich umiejętności blokujące, wysoki współczynnik obrony i spory zapas HP, czynią z nich żywą tarczę. Tank świetnie nadaje się do utrzymania zdobytego punktu; skupiając uwagę wroga na sobie, dając pozostałym czas na przejmowanie kolejnych części mapy.

DPS 

  • Bomb King
  • Cassie
  • Drogoz
  • Kinessa
  • Viktor
  • Sha Lin
  • Tyra

Głównym celem tego typu postaci jest zadanie jak największej ilości obrażeń przeciwnikowi, zwłaszcza tym najsłabszym. Bazują głównie na ogłuszeniach, powaleniach i szybkim przemieszczanie się po mapie. Ich umiejętności pozwalają na maksymalnym utrudnieniu poruszania się i zlikwidowaniu wroga nim ten dotrze do celu.

Wsparcie (Support)

  • Grohk
  • Grover
  • Pip
  • Ying
  • Mal’Damba

Dobry Supporter to podstawa drużyny. Dzięki umiejętnościom leczącym utrzymuje kompanów przy życiu. Potrafi spowalniać wrogów, zadawać obrażenia AoE i unikać śmiercionośnych ataków. W połączeniu z Tankiem stanowi świetny samo uzupełniający się duet przejmujący punkty na mapie.

Skrzydłowy (Flanker)

  • Androxus
  • Buck
  • Evie
  • Skye
  • Maeve

Robota skrzydłowych polega na przedostaniu się na tyły wroga i odciągnięciu uwagi dps. Pozwala to tankowi na bezproblemowe działanie, bez obaw na niespodziewany atak. Każdy flanker jest niezwykle mobilną postacią i posiada umiejętność szybkiej ucieczki, kiedy sytuacja zrobi się niebezpieczna.

Karty i talie

Budowanie własnych talii (deck) w Paladins jest tym co wyróżnia tą produkcję na tle innych shooterów. Karty możemy wytwarzać z wykorzystaniem esencji lub znaleźć w skrzyniach. Posiadane karty możemy sprawdzić w zakładce z Championami i użyć ich z menu.

Decki składają się z maksymalnie 5 kart i działają w oparciu o punkty, które każda karta ma ścisle przypisane. Im karta rzadsza tym silniejsza, ale zajmuję więcej punktów. Maksymalna ilość punktów to 12, a zarządzanie talią jest kluczem do sukcesu!

Karty powinny być użyte odpowiednio do naszej roli w drużynie, tak by profity typu większe obrażenia, większa szybkość, większa defensywa itd. miały przełożenie na rozgrywkę. Teoretyczni wybierając tanka lepiej skupiać się na zwiększaniu defensywy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wypróbować własne pomysły i dostosować postać pod swój styl gry. Warto też uważnie czytać opisy kart.

Przedmioty

Po rozpoczęciu meczu nie ma możliwości zmiany bohatera. Jednak za kredyty startowe i zdobyte czasie gry, możemy kupić przedmioty, które mają wpływ m.in. na szybkość poruszania się, dodatkowe obrażenia itd. Przedmioty pogrupowane są w cztery kategorie: atak (attack), obrona (defence), leczenie (healing) i użytkowe (utility). Możemy posiadać po jednym przedmiocie z każdej kategorii.  Zakupione przedmioty nie znikają po śmierci, ale po zakończonej rundzie.

Tryby gry

Aktualnie w grze są 4 tryby rozgrywki – Oblężenie, Ładunek, Przetrwanie i tryb kooperacyjny (PvE). W każdym z nich biorą udział dwie 5 osobowe drużyny.

  • W oblężeniu (Siege) głównym celem jest zdobycie 4 punktów nim zrobi to drużyna przeciwna. Za każdym razem gry drużyna zdobywa cel, otrzymuje 1 punkty i pojawia się wózek. Jeśli uda się doprowadzić pojazd do bazy głównej wroga zdobywamy kolejny punkt. Jeśli przeciwna drużyna zapobiegnie dostarczeniu wózka, otrzymuje punkt. Gra trwa aż któraś z drużyn zdobędzie wymaganą ilość punktów. Ostatni punkt nie może być zdobyty przez przejęcie wózka.

  • Ładunek (Payload) wygląd bardzo podobnie z tym, że mamy dwie rundy, w których drużyny przyjmują rolę obrońców i atakujących. Atakujący mają 7 minut na dostarczenie wózka wypełnionego ładunkami wybuchowymi do bazy wroga. W drugiej rundzie role się zmieniają i atakujący mają teraz 7 minut – w przypadku gdy w poprzedniej rundzie nie zdetonowano ładunku lub dokładnie tyle samo czasu ile zajęło przepchnięcie wózka poprzedniej drużynie. Innymi słowy wygrywa ten, kto w krótszym czasie dostarczy ładunek.

  • Przetrwanie (Survival) w tym trybie zmierzymy się z innymi graczami o to, kto przetrwa najdłużej na mapie. Survival rozgrywany jest na mniejszych mapach do 5 wygranych rund. Krótko po rozpoczęciu meczu, pojawia się zabójcza mgła (deathly fog), która stopniowo pokrywa mapę od krawędzi po centralną część. Kiedy mgła dotrze do środka mapy, zatrzymuje się na 60 sekund i rozpoczyna się ostateczny pojedynek na śmierć i życie. Mgła zadaje procentowe obrażenia, od maksymalnego poziomu zdrowia Championa. Nie mają wpływu tarcze i inne ograniczenia obrażeń. Innymi słowy mgła zabija każdego z tą samą częstotliwością. Jeśli gracz zginie w trakcie trwania rundy, nie odrodzi się do czasu rozpoczęcia następnej.
  • Tryb kooperacyjny (PvE) to specjalne scenariusze, w których gracze muszą współpracować by pokonać komputerowych przeciwników (boty). Scenariusze zmieniają się co tydzień.

Mounty

Będą na mouncie poruszamy się z dużo większą prędkością, dzięki czemu szybciej jesteśmy w stanie dotrzeć na pole walki. Otrzymanie obrażeń spowoduje automatyczne zniknięcie mounta, podobnie jak atak. Nie wsiądziemy na rumaka do czasu aż nie pokonamy przeciwnika lub wskrzesimy się po ewentualnej śmierci.


Pozostałe poradniki

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
000000

3 odpowiedzi - Paladins: Poradnik dla początkujących

  1. KillLaKill KillLaKill napisał(a):

    Totalnie nowym z pewnością ten poradnik pomoże odnaleźć się w grze. Ode mnie leci plusik 🙂

    Odpowiedz
  2. Ortoner_ Ortoner_ napisał(a):

    No nowi gracze Paladins teraz możecie grać bez obaw że zginiecie. 😀

    Odpowiedz
  3. Derol Derol napisał(a):

    Świetna robota 🙂 Aż chce się zagrać i wypróbować informacje :>

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *