20 tankowców zatrzymało się w pobliżu Stambułu w sporze ubezpieczeniowym

  • Akumulacja na rynkach ropy naftowej i niepokojące tankowce
  • Turcja mówi, że nie wchodzi w rachubę podejmowanie ryzyka ubezpieczeniowego
  • Yellen mówi, że ropa z Kazachstanu nie powinna być celem
  • Ankara mówi, że większość oczekujących statków to statki Unii Europejskiej

STAMBUŁ (Reuters) – Liczba tankowców oczekujących na Morzu Czarnym, aby przeprawić się przez Cieśninę Bosfor w Stambule w drodze na Morze Śródziemne, wzrosła w piątek do 20, poinformowała agencja żeglugowa Tribeca, podczas gdy Turcja prowadziła rozmowy w celu rozwiązania sporu ubezpieczeniowego. za budową.

Odrzucając presję z zagranicy w sprawie wydłużenia kolejki, tureckie władze morskie poinformowały w czwartek, że nadal będą blokować tankowce, które nie mają odpowiednich listów ubezpieczeniowych i że potrzebują czasu na sprawdzenie.

Zaległości powodują coraz większe zaniepokojenie na rynkach ropy naftowej i tankowców i pojawiają się, gdy Grupa Siedmiu i Unia Europejska nakładają limit na cenę rosyjskiej ropy. Miliony baryłek ropy każdego dnia przemieszczają się na południe z rosyjskich portów przez Bosfor i Dardanele w Turcji do Morza Śródziemnego.

W przypadku wypadku z udziałem statku naruszającego sankcje, Urząd Morski powiedział, że międzynarodowy fundusz wycieków ropy prawdopodobnie nie pokryje szkód.

„(To) do nas należy podjęcie ryzyka, że ​​firma ubezpieczeniowa nie wywiąże się ze swojej odpowiedzialności za odszkodowanie” – powiedziała, dodając, że Turcja kontynuuje rozmowy z innymi krajami i firmami ubezpieczeniowymi.

Stwierdzono, że zdecydowana większość statków czekających w pobliżu cieśniny to statki Unii Europejskiej, a znaczna część ropy trafia do portów UE, co frustruje zachodnich sojuszników Ankary.

Grupa Siedmiu głównych krajów, Unia Europejska i Australia zgodziły się uniemożliwić dostawcom usług żeglugowych, takim jak firmy ubezpieczeniowe, pomoc w eksporcie rosyjskiej ropy, chyba że jest ona sprzedawana po niskiej cenie lub narzuconym pułapie, w celu pozbawienia Moskwy dochody wojenne.

Jednak Turcja od początku miesiąca obowiązywała odrębna procedura, która wymagała od statków przedstawienia dowodu ubezpieczenia obejmującego czas ich tranzytu przez Bosfor lub zawijania do tureckich portów.

READ  Rośliny krzyczą, gdy są zestresowane lub zranione – są „nieco hałaśliwe”: badanie

olej kazachski

Tribeca powiedział, że ośmiu tankowców czekało również na przejście przez Cieśninę Dardanele do Morza Śródziemnego, w porównaniu z dziewięcioma poprzedniego dnia, co daje w sumie 28 tankowców czekających na przeprawę na południe.

Większość tankowców czekających w cieśninie Bosfor przewozi kazachską ropę, a sekretarz skarbu Janet Yellen powiedziała w czwartek, że administracja USA nie widzi powodu, by poddawać takie dostawy nowym procedurom.

Dodała, że ​​Waszyngton nie ma powodu sądzić, że Rosja była zaangażowana w decyzję Turcji o uniemożliwieniu statkom przeprawy.

Turcja musiała zrównoważyć swoje dobre stosunki zarówno z Rosją, jak i Ukrainą, odkąd Moskwa najechała swojego sąsiada w lutym. Odegrała kluczową rolę w wspieranym przez ONZ porozumieniu zawartym w lipcu w sprawie uwolnienia eksportu zboża z ukraińskich portów nad Morzem Czarnym.

Urząd Morski Turcji stwierdził, że niedopuszczalne jest wywieranie na Turcję nacisków w sprawie tak zwanych „rutynowych” kontroli ubezpieczeniowych i że może usuwać tankowce bez odpowiedniej dokumentacji ze swoich wód lub wymagać od nich dostarczenia nowych listów ubezpieczeniowych dla statków P&I obejmujących ich rejsy.

Dodatkowe relacje Darrena Butlera, Caesara i Jonathana Saula były w Londynie. Redakcja: Himani Sarkar, Clarence Fernandez, Jonathan Spicer i Francis Kerry

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *