Amerykańscy urzędnicy transportu chcą wycofać 67 milionów napełniaczy poduszek powietrznych

Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA). Oddzwonić Po długim dochodzeniu w sprawie zarzutów, że 67 milionów napełniaczy poduszek powietrznych mogło pęknąć i zranić kierowców i pasażerów. Te inflatory są produkowane przez ARC Automotive, Inc. Zaprojektowany i wyprodukowany na rynek amerykański przez 18 lat przed styczniem 2018 r. Dostarczono je sześciu producentom poduszek powietrznych, którzy następnie włączyli je do modułów poduszek powietrznych używanych w co najmniej 12 pojazdach. Producenci pojazdów.

W Pismo od NHTSA (PDF) wezwał firmę do wystosowania wezwania do ARC, które wymieniło dziewięć incydentów, w których kierowca (a w niektórych przypadkach pasażer) został ranny z powodu zepsucia się inflatora. Siedem z tych incydentów miało miejsce w Stanach Zjednoczonych, a jeden zakończył się śmiercią. Do innego incydentu doszło poza Stanami Zjednoczonymi, w którym kierowca został ciężko ranny. Agencja napisała w swoim liście: „Zamiast prawidłowo nadmuchać dołączoną poduszkę powietrzną, nadmuchiwacze poduszek powietrznych wyrzucają metalowe fragmenty na pasażerów pojazdu, stwarzając nieuzasadnione ryzyko śmierci i obrażeń”.

Jednak ARC nie zgodził się ze wstępnym wnioskiem agencji, że niektóre produkowane przez firmę inhalatory mają wadę bezpieczeństwa. „Po prawie ośmiu latach intensywnych badań nie było nic [the manufacturers using its products] Ten inflator wykrywa ogólnoustrojowy lub powszechny niedobór w całej populacji” – napisała agencja List z odpowiedzią (PDF) przesłane do NHTSA. Wspomniano również o testach 918 inflatorów skonfiskowanych z pojazdów na złomowiskach. Wygląda na to, że żaden z nich nie eksplodował pod wpływem różnych testów w laboratorium.

ARC twierdzi, że przypadki wadliwych inflatorów wynikające z „jednorazowych” wad produkcyjnych zostały już odpowiednio rozwiązane przez producentów samochodów. GM, na przykład, Wydano odwołanie (PDF) 10 maja 1 milion pojazdów „mógł mieć podejrzany napełniacz poduszki powietrznej”. NHTSA ostrzegła jednak agencję, że musi napisać pełne wyjaśnienie z „dalszą analizą problemu wykraczającą poza poprzednie prezentacje ARC”, zanim zdecyduje się nie przypominać. Ponadto może nadal stwierdzić, że w inflatorach ARC występuje usterka bezpieczeństwa i może „podjąć inne odpowiednie działania”.

READ  Weterynarz z Nowego Meksyku ostrzega właścicieli psów przed tajemniczą chorobą rozprzestrzeniającą się po całym kraju

NHTSA bada incydenty związane z wyzwoleniem poduszek powietrznych przez ostatnie 15 lat. Ponad 67 milionów poduszek powietrznych nieistniejącego już japońskiego producenta Takata zostało już wycofanych z rynku w Stanach Zjednoczonych, a kolejne 100 milionów na całym świecie. Podobnie jak inflatory generowane przez ARC, Takata może eksplodować, uwalniając odłamki metalu wewnątrz pojazdu. Poduszki powietrzne Takaty przyczyniły się do co najmniej 18 zgonów i ponad 400 obrażeń, co doprowadziło do kilku procesów sądowych, dużej ugody i ostatecznie zamknięcia firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *