AP Exclusive: Jimmy Johnson odchodzi z wyścigów na pełny etat

CHARLOTTE, NC (AP) – Siedmiokrotny mistrz NASCAR, Jimmy Johnson, zakończył karierę w pełnym wymiarze godzin i skupi się na spędzaniu czasu z rodziną.

Narysuj jego przyszły harmonogram nie będzie zawierać więcej niż 10 wydarzeń na liście pakietów, Ale 47-latek nie miał pojęcia w poniedziałek, jak to będzie wyglądać w 2023 roku.

Johnson powiedział Associated Press, że był podekscytowany ogłoszeniem: „Mam białą księgę, a teraz możemy zobaczyć, jakie możliwości istnieją i zacząć tworzyć kalendarz”. Carvana powiedział już Johnsonowi, że będzie wspierać każdy wyścig, który śledzi.

Johnson wziął dwa tygodnie finału IndyCar – z weekendem w Anglii ze swoimi kolegami z drużyny Ganassi, Scottem Dixonem i Dario Franchitti w Goodwood Revival – zanim sfinalizował swoją decyzję o wycofaniu się. Powiedział agencji Associated Press, że tak naprawdę nie potrzebuje czasu na myślenie o swojej przyszłości.

„To był interesujący proces, aby poczuć się dobrze z tym doświadczeniem, a następnie spróbować podjąć decyzję” – powiedział Johnson. „W wielkim schemacie jest dużo planowania życia dzieci. Zawsze mieliśmy pomysł, aby spróbować żyć za granicą przez rok lub dwa. Kochamy Kolorado i chcemy spędzać tam więcej czasu, a jest tak wiele zawirowań na poziomie osobistym i zawodowym, że chciałem po prostu poświęcić trochę czasu i podjąć decyzję nie na podstawie pozytywnych lub negatywnych doświadczeń na torze wyścigowym.

Czym więc jest Johnson, który przeszedł na emeryturę z NASCAR w 2020 roku?myślący?

Le Man

24-godzinny wyścig Le Mans będzie częścią specjalnego zgłoszenia NASCAR i Hendrick Motorsports „Garage 56”. Johnson od początku mówił, że chce być częścią trzyosobowego składu Le Mans, mimo że jest to pokaz nowej generacji i samochód będzie sam w swojej klasie.

Czeka na harmonogram IndyCar 2023, aby sprawdzić, czy będzie dostępny, ale upewni się, że jego harmonogram jest jasny, jeśli NASCAR chce, aby przyszły Hall of Famer był częścią projektu.

READ  Zmarł długoletni asystent trenera Michigan, Gary Mueller

IndyCar

Johnson na pewno nie powróci na cały drugi sezon IndyCar z Chip Ganassi Racing. Ścigał się na torach ulicznych i szosowych dopiero w 2021 roku, dodał owale, aby przebiec cały sezon 2022, a teraz nie jest pewien, czy kiedykolwiek będzie startował w IndyCar.

„W pełni popieramy Jimmy’ego. Właściciel zespołu Ganassi, który powiedział AP, że chciałby jeździć czterema samochodami na pełny etat, był ważnym członkiem naszego zespołu i jeśli znajdziemy sposób na dalszą współpracę, bardzo chcielibyśmy to zrobić to „, powiedział właściciel zespołu Ganassi, który powiedział AP, że chciałby jeździć czterema samochodami na pełny etat. Johnson postanowił nie jeździć przez cały sezon pod numerem 48, Ganassi stara się wymyślić, jak zachować ten wpis po prawej stronie tor.

Johnson zmagał się na torach ulicznych i szosowych przez dwa sezony, z najlepszymi wynikami na owalach – dyscyplinie, która dominowała przez prawie dwie dekady w NASCAR. Zajął piąte miejsce w IndyCar w stanie Iowa i chociaż ostatecznie rozbił się po swoim debiucie w Indianapolis 500, Johnson przekroczył 240 mil na godzinę w imponującym występie w kwalifikacjach.

„Chcę wrócić, właśnie w tym momencie wiem, co jest wymagane do wykonania pełnego harmonogramu, a nie mam tego we mnie” – powiedział Johnson dla Associated Press. „Nie mam dla siebie pasji, którą muszę poświęcić na cały sezon”.

ważny pomysł

Johnson powiedział, że po przejściu na emeryturę w NASCAR w 2020 roku ponownie będzie ścigał się w serii przy odpowiedniej okazji, a teraz zastanawia się nad zrobieniem „The Double” – Indianapolis 500 i Coca-Cola 600 tego samego dnia.

Kurt Busch był ostatnim kierowcą, który spróbował epickiej 1100-milowej jazdy w dwóch stanach w 2014 roku. Busch stracił 200 mil od ukończenia jej, gdy jego silnik uległ awarii w pobliskim wyścigu NASCAR. Tony Stewart, który dwukrotnie próbował w obu wyścigach, jest jedynym kierowcą, który przejechał 1100 mil. John Andretti i Robbie Gordon podjęli próby przed Bushem.

READ  Bukmacherzy Joey Chestnut odzyskują pieniądze po konkursie jedzenia hot dogów na stoiskach protestacyjnych

Johnson chciałby spróbować: cztery razy wygrał Coca-Cola 600 na Charlotte Motor Speedway, w tym trzy zwycięstwa z rzędu w latach 2003-2005.

„Znasz mnie i sporty wytrzymałościowe, a deble są świetne” – powiedział Johnson Associated Press. „Zawsze szanowałem facetów, którzy zrobili dublet. Powiedziałbym, że to bardziej szacunek niż pozycja na liście życzeń i chciałbym włożyć trochę energii w ten pomysł i zobaczyć, czy mogę go zrealizować ”.

Inne wydarzenia NASCAR, które przykuły jego uwagę? Przyszłoroczny wyścig inauguracyjny ulicami centrum Chicago i wyścig All-Star w North Wilkesboro. Znany jako były zwycięzca, Johnson uzyskał zwolnienie zarówno z wyścigu All-Star Race, jak i inauguracyjnego sezonu pokazowego Clash w Los Angeles Memorial Coliseum. Jednak przepisy NASCAR 2022 stanowią, że kierowca musi rywalizować w pełnym wymiarze godzin, aby ścigać się w wyścigu All-Star.

Co dalej?

Przyszłość w wyścigach samochodów sportowych jest dla Johnsona nieznana po zakończeniu sezonu IMSA wraz z zakończeniem tego sezonu Petit Le Mans. Spędził ostatnie dwa sezony na wyścigach wytrzymałościowych we wspólnym przedsięwzięciu z Hendrickiem i Action Express, ale nie spodziewa się wystarczającej ilości akcji w przyszłym roku, kiedy IMSA przyjmie nowe samochody, aby projekt Johnsona mógł być kontynuowany.

Powiedział AP, że rozważy ściganie się w niższej klasie IMSA, takiej jak LMP2, a nawet był ciekaw sześcio-wyścigowych mistrzostw świata w rajdach długodystansowych. Jednak seria WEC wzbudza jego zainteresowanie ze względu na egzotyczne miejsca – Monza we Włoszech, Fuji Speedway w Japonii, Bahrajn – oraz miłość do międzynarodowych podróży, którą dzieli z żoną i dwiema małymi córkami.

On i Shani Johnson badali możliwość zapisania swoich córek do szkoły w Anglii lub Francji na rok w celu eksperymentowania, a jako pracujący ojciec Johnson odgrywa aktywną rolę w przenoszeniu swoich córek do iz ich pełnego harmonogramu zajęć sportowych i zajęć. Chaney Johnson jest również odnoszącą sukcesy właścicielką galerii sztuki i zamierza rozszerzyć swoją działalność.

READ  Draymond Green strzelił, gdy Kings prowadzą 2: 0 w serii Warriors: czy nadchodzi więcej dyscypliny?

„Chanye zawsze wspierała mnie aż do dziewiątej klasy, a jednocześnie miała swoje cele i pragnienia oraz kontynuowała swoją ścieżkę i karierę. Myślę, że jest ostrożną optymistką i realizuję ten plan” – powiedział Johnson dla Associated Press. „Ale te decyzje są oparte na potrzebach i wymaganiach rodziny i myślę, że tak jest. Mój harmonogram staje się trudny i nieco bardziej skomplikowany, jeśli uda nam się nabrać rozpędu podróżując i mieszkając za granicą.

Ale te decyzje zostaną wydane w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Więc powiem to bez żalu. Spoglądam wstecz i zdecydowanie wyciągam wnioski z tego, co się stało, dobre i złe. Ale nie mam dziury w żołądku na coś niedokończonego ani żadnych żalów, które mogę mieć.”___

Więcej AP Motorsports: https://apnews.com/hub/auto-racing i https://twitter.com/AP_Sports

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *