Okazje dnia:

Heroes of the Storm: Podsumowanie pierwszych miesięcy

heroes-36

Podsumowanie pierwszych miesięcy od czasu premiery Heroes of the Strom. Spojrzenie od strony ekonomicznej na  Blizzardowskie podboje gatunku MOBA. Artykuł na podstawie analizy Joost van Dreunen z Superdata. Zapraszam do lektury.

Ale o co chodzi ?! – wstępu słów kilka

Minęły cztery miesiące od premiery Heroes of the Storm, MOBA ze stajni Activision Blizzard. Nadszedł więc dobry czas, by wyciągnąć pierwsze wnioski i sprawdzić jak bohaterzy radzą sobie na rynku.
Zadania podjął się Joost van Dreunen z Superdata, zbadał i przeanalizował obecną sytuację HotS
w odniesieniu do gigantów gatunku takich jak League of Legends, Dota2 i SMITE. Postanowiłem streścić
i przetłumaczyć wam najważniejsze punkty.

Liczby, dane, wykresy – analizujemy

Głównym pytaniem, które postawił Joost było „Czy Blizzard-owy HotS może zawalczyć o nasycony rynek MOBA?”. Gdy przyjrzeć się statystykom, to od kwietnia, czyli od premiery HotS rynek wzrósł o 3,9% co potwierdza, że jest w pełni nasycony. W tym samym czasie każdy z głównych tytułów odnotował wzrost kolejno LOL – 8%, Dota2 – 11% i SMITE – 14% (wzrost dotyczy bazy aktywnych użytkowników).
W sierpniu 2014 udział w rynku globalnym czterech najlepszych tytułów stanowił 59%, obecnie udział ten wynosi 67%. W tych liczbach możemy się upatrywać powodów wstrzymania rozwoju Dawngate od Electronic Arts czy zamknięcie Infinite Crisis przez Turbine. „Wielkie tytuły powoli wysysają życie
z mniejszych na rynku” – podsumowuje Joost.

700x-1

Pomimo niesprzyjających prognoz, Zamieć pewnym krokiem wydała Heroes of the Storm. Zapewne duży wpływ miał tu fakt 9 milionów zarejestrowanych użytkowników w czasie beta testów. Obecnie szacuje się, że liczba ta wynosi 22 miliony. Oznacza to tyle, że udało się już przeskoczyć dwa z najlepszych tytułów SMITE i Heroes of Newerth. Dreunen dodaje, że można się było tego spodziewać biorąc pod uwagę siłę wydawniczą Activision.

Autor artykułu uważa, że wynik HotS mógł być dużo lepszy, gdyby nie niefortunny termin uruchomienia. W czasie pierwszych miesięcy „życia” analizowanego tytułu zarówno Dota2 jak i LoL organizowały swoje największe imprezy. W sierpniu odbywała się międzynarodowe mistrzostwa Dota2 z rekordową pulą finansowania nagród $18mln równolegle trwały przygotowanie do październikowych mistrzostw LoL-a.

700x-1 (1)

Nadal jest zbyt wcześnie by porównywać Heroes of the Storm do wielkiej dwójki. Sześć milionów aktywnych użytkowników to nie wiele przy ponad 25mln w LoL, ale gdyby popatrzeć na te liczby
z perspektywy czasu to  Heroes deklasuje konkurencję. By osiągnąć aktualny  poziom HotS, LoL potrzebował 22 a Dota2 aż 33 miesiące.

heroes-of-the-storm-screen

Z dużej chmury mały deszcz, a może cisza przed burzą ? – podsumowanie

Podsumowując wszystkie te dane musimy przyznać, że jak dotąd, HotS ma się dobrze. Starając się odpowiedzieć na zadane na początku pytanie, trzeba przyznać, że sukces jest połowiczny. Wydawcy chcąc wejść w ten rynek muszą zrozumieć, że HotS nie może być tylko kolejną grą z gatunku MOBA, która w tym przypadku bazuje w dużej mierze na sukcesie poprzednich produkcji.
Dowodem na to może być brak jakichkolwiek oświadczeń/przechwałek w postaci statystyk graczy dołączających do gry. Czyżby wielki Blizz wreszcie trafił na kamień, w postaci Valve i Riot Games,
a może prawdziwy Sztorm dopiero przed nami.

(Na podstawie art. „Heroes’ fate could determine Activision’s” – Joost van Dreunen)


Artykułu w oryginalnej formie: Gamesindustry 

Oficjalna srona: Heroes of the Strom

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
000000