Bateria, która lata — The New York Times

Potem zaczął rozważać karierę na Wall Street, robiąc coś, czego nie chciał robić daleko od tego, gdzie chciał być: powrót do Vermont.

„Jest drenaż mózgów” wśród inżynierów z jego stanu, powiedział. „Ludzie idą do college’u i wracają, gdy mają 40 lat, ponieważ zdają sobie sprawę, że San Francisco czy Boston to nie kocie miauczenie”. Wracając do Burlington po dwudziestce, pan Clark został dyrektorem inżynierii w firmie, która projektowała transformatory mocy dla Tesli.

W 2017 roku wziął udział w konferencji, na której Pani Rothblatt zademonstrowała elektroniczny helikopter.

„W sali było około 30 osób i żadna z nich nie była mną podekscytowana” — wspomina Rothblatt. Potem Kyle wstał i powiedział: „Jestem osobą, która specjalizuje się w elektronice i systemach zasilania, i jestem przekonany, że uda nam się osiągnąć pańską specyfikację, wykonując lot próbny w ciągu jednego do dwóch lat. Inni ludzie kręcili głowami. Był prawdopodobnie najmłodszą osobą w pokoju. Więc podszedłem do niego podczas przerwy i zapytałem: „Gdzie jest twoja firma?”, a on powiedział: „Mieszkam w Vermont”.

Kilka tygodni później, po drugim spotkaniu, pan Clark narysował akwarelę do swojego projektu i wysłał ją do pani Rothblatt. W ciągu kilku godzin na jego konto bankowe przelano 1,5 miliona dolarów kapitału zalążkowego Beta Technologies.

„Narysował piękny projekt”, powiedziała pani Rothblatt.

Prototyp z czterema przechylanymi śmigłami został zmontowany w ciągu ośmiu miesięcy, a pan Clarke sam prowadził samochód. Zbudowany w Burlington samolot musiał przelecieć nad jeziorem Champlain, z dala od skupisk ludności.

„Latanie było tak zabawne, że znaleźliśmy usprawiedliwienie dla każdej możliwej okazji” – powiedział pan Clark publiczności na MIT w 2019 roku. Ostatecznie projekt okazał się zbyt skomplikowany i pan Clark go wyrzucił. Stworzył uproszczony prototyp wzorowany na rybitwie popielatej, małym, powolnym ptaku, który potrafi latać na nadludzkie odległości bez lądowania.

READ  Stany Zjednoczone rozważają większe wsparcie dla banków, udzielając po raz pierwszy Republice

Od tego czasu liczba pracowników Beta wzrosła z 30 do ponad 350. Siedziba firmy powiększyła się o kilka budynków otaczających pas startowy na międzynarodowym lotnisku w Burlington, z planami budowy dodatkowego kampusu o powierzchni 40 akrów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *