Brexit jest obwiniany o opóźnienia, ponieważ brytyjscy kierowcy ciężarówek i podróżni stoją w obliczu impasu w Dover

Urlopowicze i wozy z ciężkimi towarami zostali pozostawieni nieruchomo w korkach w drodze do portu w hrabstwie Kent w południowej Anglii w sobotę.

Wielka Brytania i Francja rozpoczęły rundę wskazywania palcem na przyczynę impasu. Brytyjscy prawodawcy obwiniają personel po stronie francuskiej, a francuscy urzędnicy kiwają głowami, aby zwiększyć kontrole celne po Brexicie.

„Brytyjczycy słusznie narzekają, bo są korki. Ale to nie wina Francuzów, to wina Brexitu” – powiedział francuskiemu radiu francuskiemu deputowany z Calais, Pierre-Henri Dumont.

„Prawda jest taka, że ​​to pierwszy urlop po Brexicie. Po ostatecznym wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i bez ograniczeń w podróżowaniu z powodu pandemii Covid … Francuskie siły graniczne wprowadzają kontrole, jak powinny, aby wejść na terytorium Unii Europejskiej, a to wymaga czasu”.

Francuski parlamentarzysta obwiniał również wielkość portu w Dover, który, jak powiedział, był „trzy razy mniejszy niż port w Calais”.

Doug Bannister, dyrektor naczelny Port of Dover, zgodził się, że Brexit doprowadził do opóźnień, mówiąc LBC w sobotę, że jego zespół „uznaje, że jesteśmy w środowisku po Brexicie, co oznacza, że ​​czasy transakcji transgranicznych będą wymagały czasu”. dłużej.”

Ale brytyjscy prawodawcy upierali się, że brak personelu w Calais zablokował drogę przez kanał.

Liz Truss, brytyjski minister spraw zagranicznych i kandydat na Wyścig dwuosobowy Zastępując Borisa Johnsona na stanowisku premiera, powiedział: „Tej strasznej sytuacji należało całkowicie uniknąć i jest ona nie do zaakceptowania”.

„Potrzebujemy działań ze strony Francji, aby zbudować zdolność na granicy, aby ograniczyć wszelkie dalsze zakłócenia dla brytyjskich turystów i zapewnić uniknięcie tej przerażającej sytuacji w przyszłości. Będziemy współpracować z władzami francuskimi, aby znaleźć rozwiązanie” – powiedział Truss. Piątkowe oświadczenie.

Brexit wymusił dodatkowe kontrole paszportowe i bezpieczeństwa dla brytyjskich podróżnych wjeżdżających do UE.

Dumont powiedział, że wszystkie kabiny, które brytyjskie władze w Dover przekazały francuskiej policji w Dover, były w pełni wyposażone, a jednocześnie przyznał, że we wczesnych godzinach porannych w piątek nastąpiło niewielkie opóźnienie spowodowane „awarią techniczną”.

READ  Chiny twierdzą, że patrolowały Morze Południowochińskie w pozornej odpowiedzi na amerykańskie ćwiczenia

Zaprzeczył zarzutom zgłoszonym przez brytyjską prasę o „rozmyślnym pragnieniu ukarania Brytyjczyków”, dodając, że „wiele francuskich rodzin zarabia na życie przekraczając kanał… z marynarzami na ziemi”.

P&O Ferries poprosił pasażerów o pozostawienie do czterech godzin na odprawę kontroli bezpieczeństwa w Dover w sobotę rano.

Stosunki między Wielką Brytanią a Francją stały się coraz bardziej napięte, odkąd Wielka Brytania opuściła Unię Europejską, a przywódcy obu krajów uwikłali się w spory dotyczące podróży i łodzi migrantów przepływających przez kanał La Manche.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *