Chipotle Mexican Grill (CMG) Zyski za I kwartał 2023 r

  • Akcje Chipotle Mexican Grill wzrosły w tym roku o 28%, co daje jej wartość rynkową 49,1 miliarda dolarów.
  • Sieć burrito przewyższyła szacunki Wall Street pod względem przychodów i zysków w pierwszym kwartale.
  • Sprzedaż w tym samym sklepie wzrosła o 10,9%, pokonując szacunki Street o 8,6%.

Piesi w maskach ochronnych idą przed restauracją Chipotle, 19 kwietnia 2021 r., San Francisco, Kalifornia.

Davida Paula Morrisa | Bloomberga | Dobre zdjęcia

Chipotle Mexican Grill we wtorek zgłoszone Kwartalne przychody i zyski przewyższyły oczekiwania analityków, a wzrost sprzedaży w tym samym sklepie był lepszy niż oczekiwano.

Akcje spółki wzrosły o ponad 6% w rozszerzonym obrocie.

Oto, co zgłosiła firma w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród analityków przez Refinitiv:

  • Zysk na akcję: 10,50 USD wobec oczekiwanych 8,92 USD
  • Przychody: 2,37 mld USD w porównaniu z oczekiwanymi 2,34 mld USD

Chipotle odnotował zysk netto w pierwszym kwartale w wysokości 291,6 mln USD, czyli 10,50 USD na akcję, w porównaniu do 158,3 mln USD, czyli 5,59 USD na akcję, rok temu. Podwyżki cen menu firmy i niższe ceny masła pomogły poprawić marże zysku w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sprzedaż netto wzrosła o 17,2% do 2,37 mld USD. Sprzedaż w tym samym sklepie wzrosła o 10,9%, pokonując szacunki Street o 8,6%.

W lutym kierownictwo odnotowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży w tych samych sklepach w stosunku do stycznia. Rok temu firma odnotowała powolną sprzedaż, ponieważ wybuch Omicron Covid wywarł presję na personel i zamknął niektóre sklepy tymczasowe.

Zamówienia cyfrowe stanowiły w tym kwartale prawie 40% sprzedaży. Klienci Chipotle zamawiają osobiście burrito i tacos w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W tym kwartale firma otworzyła 41 nowych lokalizacji, w tym 34 dedykowane pasy dla zmotoryzowanych do cyfrowego odbioru zamówień.

Patrząc w przyszłość na resztę roku, Chipotle spodziewa się, że wzrost sprzedaży w tych samych sklepach będzie od średniego do wysokiego, jednocyfrowy. Oczekuje tego samego zakresu wzrostu sprzedaży w tym samym sklepie w drugim kwartale, według szacunków Street Account na poziomie 5,8%.

READ  Chiny pogrążają się w deflacji, ponieważ CPI spada po raz pierwszy od ponad dwóch lat

Firma powtórzyła plan otwarcia od 255 do 285 nowych restauracji do 2023 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *