Dyrektor CDC Rochelle Walensky ogłosiła wstrząsy systemu, powołując się na błędy COVID

Szef największej krajowej agencji zdrowia publicznego ogłosił w środę wstrząs systemu, mówiąc, że nie reaguje na COVID-19 i musi być bardziej elastyczny.

Planowane zmiany w Centers for Disease Control and Prevention — liderzy CDC nazywają to „resetem”. Wśród krytyki Odpowiedź Agencji na COVID-19 Choroba małp i inne zagrożenia zdrowia publicznego. Zmiany obejmują wewnętrzne ruchy personelu i kroki mające na celu przyspieszenie publikacji danych.

Dyrektor CDC, dr. Rochelle Walensky poinformowała w środę pracowników agencji o zmianach. Powiedział, że jest to inicjatywa CDC i nie jest kierowana przez Biały Dom ani innych urzędników administracji.

„Czuję, że moim obowiązkiem jest poprowadzić tę firmę do lepszego miejsca po trzech bardzo trudnych latach” – powiedział Walensky w wywiadzie dla Associated Press.

Senacka Komisja Zdrowia bada obecną odpowiedź na Covid-19
Rochelle Walensky, MD, MPH, dyrektor, United States Center for Disease Control and Prevention; przemawia podczas przesłuchania w sprawie odpowiedzi federalnej na Covid na Capitol Hill 16 czerwca 2022 r. W Waszyngtonie.

Dobre zdjęcia


Agencja z siedzibą w Atlancie, z budżetem 12 miliardów dolarów i zatrudniająca ponad 11 000 pracowników, jest odpowiedzialna za ochronę Amerykanów przed epidemiami chorób i innymi zagrożeniami dla zdrowia publicznego. Każdy dyrektor CDC dokonał jakiejś restrukturyzacji, ale ruch Walensky’ego pojawia się w szerszym wezwaniu do zmian.

„Myślę, że nasza infrastruktura zdrowia publicznego w kraju nie jest w stanie poradzić sobie z tą epidemią” – powiedział Walensky, główny korespondent medyczny CBS News, dr John Labook. „Przez ostatnie trzy lata nauczyliśmy się trudnych lekcji, a częścią mojej odpowiedzialności jest wyciąganie wniosków z tych lekcji i robienie czegoś lepiej, co jest obowiązkiem agencji”.

Agencja od dawna jest krytykowana za bycie zbyt inteligentną, skupiającą się na gromadzeniu i analizie danych, ale niewystarczająco szybko przeciwdziałającą nowym zagrożeniom dla zdrowia. Publiczne niezadowolenie z agencji gwałtownie wzrosło podczas pandemii COVID-19. Eksperci twierdzą, że CDC powoli identyfikuje, ile wirusa przedostaje się do USA z Europy, zaleca ludziom noszenie masek, twierdzą, że wirus może rozprzestrzeniać się w powietrzu i intensyfikują systematyczne testy nowych wariantów.

„Widzieliśmy podczas COVID, że struktury CDC oczywiście nie zostały zaprojektowane do przyjmowania informacji, trawienia ich i rozpowszechniania ich społeczeństwu w wymaganym tempie” – powiedział Jason Schwartz, badacz polityki zdrowotnej w Yale School of Public Health.

Walensky, który został dyrektorem w styczniu 2021 r., od dawna twierdzi, że firma musi działać szybciej i lepiej komunikować się, ale czkawka trwała podczas jego kadencji. W kwietniu wezwał do dogłębnego przeglądu agencji, co zaowocowało zapowiadanymi zmianami.

„Nie umknęło mi to, że zawiedliśmy na tak wiele sposobów” – powiedział Walenski w odpowiedzi na koronawirusa. „Popełniliśmy kilka dość publicznych błędów, a duża część tego wysiłku polega na podniesieniu lustra… aby zrozumieć, gdzie i jak możemy zrobić lepiej”.

Powiedział CBS News, że agencja powinna mieć „siły specjalne” rozmieszczone podczas pandemii.

„Nie mam wątpliwości, że podołają zadaniu” – powiedział Labouque.

Jego propozycja reorganizacji musi zostać zatwierdzona przez Sekretarza Zdrowia i Opieki Społecznej. Urzędnicy CDC mówią, że mają nadzieję, że pełny zestaw zmian zostanie sfinalizowany, zatwierdzony i wdrożony na początku przyszłego roku.

Niektóre zmiany są nadal opracowywane, ale ogłoszone w środę kroki obejmują:

  • Zamiast czekać na badania poprzez recenzowanie i publikację w czasopiśmie CDC Morbidity and Mortality Weekly Report, coraz częściej stosuje się gotowe raporty naukowe w celu uzyskania przydatnych danych.
  • Zreorganizować Biuro Komunikacji agencji i dalej aktualizować strony internetowe CDC, aby wytyczne agencji były bardziej przejrzyste i łatwe do znalezienia dla opinii publicznej.
  • Zmiana czasu, jaki liderzy agencji poświęcają na reakcje na epidemię — co najmniej sześć miesięcy — jest próbą rozwiązania problemu rotacji, który czasami tworzył luki w wiedzy i wpływał na komunikację agencji.
  • Utworzenie nowej rady wykonawczej, która pomoże Walensky’emu w ustaleniu strategii i priorytetów.
  • Powołanie Mary Wakefield na starszego doradcę do wdrożenia zmian. Wakefield był szefem Administracji Zasobów i Usług Opieki Zdrowotnej podczas administracji Obamy i był nr. 2 pracował również jako administrator. Wakefield, 68 lat, zaczął w poniedziałek.
  • Zmiana schematu organizacyjnego agencji w celu cofnięcia niektórych zmian dokonanych za administracji Trumpa.
  • Ustanowienie Biura Spraw Międzyrządowych w celu sprawnej współpracy z innymi agencjami, a także biura wysokiego szczebla ds. równości w zdrowiu.

Walensky powiedział: „Chcę usunąć niektóre z istniejących warstw raportowania i popracować nad rozbiciem niektórych silosów”. Nie powiedział dokładnie, co by to było, ale podkreślił, że ogólne zmiany będą mniej polegać na przekształceniu schematu organizacyjnego, niż na przemyśleniu, jak CDC prowadzi działalność i motywuje pracowników.

„To nie będzie tylko przenoszenie pudełek” na schemacie organizacyjnym, powiedział.

Schwartz powiedział, że braki w reakcji federalnej wykraczały poza CDC, ponieważ Biały Dom i inne agencje były mocno zaangażowane.

Chociaż powiedział, że restrukturyzacja była pozytywnym krokiem, dodał: „Wierzę, że to nie koniec historii”. Powiedział, że chce zobaczyć „szeroką relację” z tego, jak rząd federalny radzi sobie z kryzysami zdrowotnymi.

READ  6 stycznia Komitet ma wiadomości tekstowe między Ginny Thomas i Markiem Meadows

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.