John Carmack odchodzi na pewną śmierć: „To koniec mojej dekady w wirtualnej rzeczywistości”

Zdjęcie artykułu zatytułowanego John Carmack Resigns Meta, Says & # 39;  To koniec mojej umowy w VR & # 39;

obrazek: Bloomberg (Obrazy Getty’ego)

Johna Carmacka Legendarny projektant gieri Człowiek rakieta A entuzjaści VR ogłosił, że opuszcza zarówno Meta/Facebook, jak i sam biznes VR, po dekadzie jako jeden z jego najwybitniejszych mistrzów.

Carmacka Stanowisko było jak Konsultant wykonawczy. Po tym, jak początkowo wysłał pożegnalną wiadomość do kolegów w wewnętrznej notatce, która częściowo wyciekła do mediów, zdecydował się zamiast tego opublikować całość – wraz z pewnymi wyjaśnieniami – na swojej stronie na Facebooku.

Tutaj jest w całości:

To koniec mojego kontraktu na wirtualną rzeczywistość.

Mam mieszane uczucia.

Quest 2 jest prawie dokładnie tym, co chciałem zobaczyć od samego początku — sprzęt mobilny, śledzenie wewnątrz i na zewnątrz, opcjonalne przesyłanie strumieniowe z komputera, wyświetlacz 4k (ish), opłacalny. Pomimo wszystkich skarg, które mam na temat naszego oprogramowania, miliony ludzi nadal z niego korzystają. Mamy dobry produkt. To udany produkt, a udane produkty czynią świat lepszym miejscem. Gdyby podjęto inne decyzje, wszystko mogłoby się dziać trochę szybciej i działać lepiej, ale zbudowaliśmy coś bardzo zbliżonego do właściwego.

Problemem jest nasza skuteczność.

Niektórzy zapytają, dlaczego obchodzi mnie, jak dzieje się postęp, o ile tak jest?

Gdybym próbował zaimponować innym, powiedziałbym, że organizacja, która zna tylko nieefektywność, nie jest przygotowana na nieuniknioną konkurencję i/lub zaciskanie pasa, ale tak naprawdę to bardziej osobisty ból, gdy widzę 5% użycia GPU postać w produkcji. Jestem zły z tego powodu.

[edit: I was being overly poetic here, as several people have missed the intention. As a systems optimization person, I care deeply about efficiency. When you work hard at optimization for most of your life, seeing something that is grossly inefficient hurts your soul. I was likening observing our organization’s performance to seeing a tragically low number on a profiling tool.]

Mamy absurdalną liczbę ludzi i zasobów, ale ciągle sabotujemy samych siebie i marnujemy wysiłek. Nie ma sposobu, aby pokryć to cukrem; Myślę, że nasza organizacja działa w połowie tak skutecznie, jak mnie uszczęśliwia. Niektórzy mogą kpić i twierdzić, że robimy dobrą robotę, ale inni będą się śmiać i powiedzieć „Połowa? Ha! Jestem w ćwiartce wydajności!”

To była dla mnie walka. Mam tutaj głos na najwyższych poziomach, więc czuję, że powinienem być w stanie posunąć sprawy do przodu, ale najwyraźniej nie jestem wystarczająco przekonujący. Spora część rzeczy, na które narzekam, ostatecznie trafia po roku lub dwóch, a dowody się gromadzą, ale nigdy nie byłem w stanie zabić tych głupich rzeczy, zanim spowodują szkody, lub wyznaczyć kierunek i sprawić, by zespół faktycznie się trzymał do tego. Myślę, że mój wpływ na margines był pozytywny, ale nigdy nie był głównym motorem.

To prawda, że ​​jest to samookaleczenie – mogłem przenieść się do Menlo Park po przejęciu Oculusa i próbować wszczynać walki z pokoleniami przywódców, ale byłem tak zajęty programowaniem, że założyłem, że go znienawidzę, będę w tym kiepski i pewnie i tak przegrać.

Dość narzekania. Jestem zmęczony walką i mam startup do prowadzenia, ale bitwę wciąż można wygrać! Rzeczywistość wirtualna może przynieść wartość większości ludzi na świecie, a żadna firma nie jest do tego lepiej przygotowana niż Meta. Rzeczywiście, osiągnięcie tego celu może być możliwe dzięki postępowi w zakresie obecnych praktyk, ale jest wiele do zrobienia.

Podejmuj lepsze decyzje i zapełniaj swoje produkty „Daj mi spokój”!

Jak wyjaśnia jego wyjaśnienie, chociaż jego komentarze mogą brzmieć potępiająco, niekoniecznie odnoszą się do osoby, z którą pracował, lub decyzji podjętych w jego sprawie. Chodzi bardziej o jego pozorną pasję do samej idei optymalizacji, problem strukturalny i metodologiczny, który w firmie tak dużej jak Meta mógł doprowadzać do szału faceta przyzwyczajonego do pisania kodu i wystrzeliwania rakiet w kosmos.

Normalnie byłaby to część historii, w której chciałbym zostawić trochę domysłów, być może, jak tak głośne odejście może oznaczać kłopoty dla wysiłków Meta w kosmosie, ale lol, Myślę, że Meta robi wystarczająco dobrą robotę, wykrzykując to z samych dachów.

READ  Rozgrywka Starfield wyciekła do sieci – uważajcie na spoilery

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *