Kierowca Tesli odpowiedzialny za wypadek ośmiu samochodów był w trybie „w pełni autonomicznej” Tesli

Kierowca Tesli Model S z 2021 roku powiedział władzom Kalifornii, że samochód był w „trybie pełnej autonomicznej jazdy”, gdy technologia uległa awarii, powodując awarię ośmiu samochodów na drodze. San Francisco Bay Bridge w zeszłym miesiącu.

Katastrofa lotnicza w Święto Dziękczynienia spowodowała hospitalizację dwóch nieletnich i duże opóźnienia na moście. O zdarzeniu poinformowano w środę w policyjnym raporcie.

To najnowszy z serii wypadków obwinianych przez technologię Tesli. Dyrektor Generalny Przemysłu Pojazdów Elektrycznych, Elona Muskamocno promował swój program „Full Self-Driving” (FSD), sprzedawany jako dodatek do pojazdów Tesli za 15 000 USD, ale podlega kontroli prawnej, regulacyjnej i publicznej.

Po wypadku w San Francisco kierowca powiedział policji, że program FSD został uszkodzony.

Z raportu policyjnego wynika, że ​​samochód jechał z prędkością 55 mil na godzinę, kiedy zmienił pas, ale potem nagle skręcił, spowalniając samochód do około 20 mil na godzinę. W efekcie zderzył się z nim inny samochód Tesli I reakcja łańcuchowa awarii, według Reutera.

Jednak policja nie była w stanie ustalić, czy oprogramowanie działało i czy konto kierowcy było dokładne. Raport został upubliczniony po zażądaniu dokumentacji.

Incydent miał miejsce kilka godzin po tym, jak Musk ogłosił, że Tesla udostępni swoje oprogramowanie FSD każdemu w Ameryce Północnej, kto o to poprosi. Wcześniej system był oferowany tylko kierowcom o wysokich ocenach bezpieczeństwa.

W raporcie policyjnym stwierdzono, że jeśli system FSD działał nieprawidłowo, kierowca musiał przejąć kontrolę ręcznie. Tesla wielokrotnie powtarzała, że ​​jej zaawansowana technologia autonomicznej jazdy wymaga „aktywnego nadzoru kierowcy” i że jej pojazdy „nie są samojezdne”.

Kierowcy są również ostrzegani podczas instalacji FSD że „w najgorszym momencie może zrobić coś złego”.

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), która bada Teslę po doniesieniach o hamowaniu „bez ostrzeżenia, losowo i często wielokrotnie na jednym silniku”, nie od razu skomentowała wypadek w San Francisco.

READ  Bitcoin i eter utrzymały się w tym tygodniu na stabilnym poziomie, podczas gdy altcoiny słabną w walce z Coinbase przez SEC

Zeszłego lata NHTSA podniosła dochodzenie do tego, co nazywa analizą inżynieryjną. Przewodnicząca National Transportation Safety Board, Jennifer Homendy, zakwestionowała, czy „w pełni samodzielna jazda” jest dokładnym opisem technologii – i powiedziała, że ​​Tesla powinna zrobić więcej, aby zapobiegać nadużyciom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *