Rogers Network zostaje wznowiony po tym, jak poważna awaria dotknęła miliony Kanadyjczyków

  • Rogers dominuje w kanadyjskim sektorze telekomunikacyjnym
  • Usługi bankowe są zakłócone, transport jest zakłócony
  • Awaria ponawia krytykę konkurencji w sektorze telekomunikacyjnym

TORONTO / OTTAWA (Reuters) – Rogers Communications Inc powiedział, że jego sieć zaczęła się odradzać pod koniec piątku po 19-godzinnej awarii jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych w Kanadzie, zamknęła usługi bankowe, transportowe i rządowe dla milionów, denerwując klientów i oprócz krytyki na temat swoją dominację w branży.

Prawie każdy aspekt życia został zakłócony, a awaria wpłynęła na dostęp do Internetu, telefon komórkowy i połączenia z telefonem stacjonarnym. Policja w całej Kanadzie powiedziała, że ​​niektórzy dzwoniący nie byli w stanie skontaktować się ze służbami ratunkowymi za pośrednictwem połączeń pod numer 911.

Kanadyjczycy tłoczyli się w kawiarniach i bibliotekach publicznych, które wciąż miały połączenie z Internetem, i krążyli przed hotelami, by złapać sygnał. Kanadyjska Agencja Usług Granicznych poinformowała, że ​​awaria wpłynęła na aplikację mobilną dla przyjeżdżających podróżnych. Systemy płatności bezgotówkowych dla detalistów zostały zakłócone; Banki zgłaszały problemy z usługami bankomatowymi.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Rogers (RCIb.TO) „Nasze usługi bezprzewodowe zaczynają wracać do normy” – powiedział w oświadczeniu na Twitterze, a pracownicy starają się jak najszybciej przywrócić ludzi do internetu.

osobno oświadczenie Na swojej stronie internetowej prezes i dyrektor generalny Rogers, Tony Staveri, przeprosił za zaciemnienie, mówiąc: „Dzisiaj was zawiedliśmy. Możemy i zrobimy to lepiej”.

Dodał, że firma nie ma harmonogramu, kiedy sieci zostaną w pełni przywrócone, „ale będziemy nadal udostępniać informacje naszym klientom podczas przywracania pełnych usług”.

Powiedział, że kredyt zostanie zastosowany do dotkniętych klientów.

Rzecznik ministra bezpieczeństwa publicznego Marco Mendicino powiedział w piątek wieczorem, że awaria nie była wynikiem cyberataku.

Akcje Rogersa spadły o 73 centy po 61,54 CAD (47,53 USD) na giełdzie papierów wartościowych w Toronto.

READ  Spotowy fundusz ETF Bitcoin może zostać zatwierdzony w styczniu 2024 r

Zakłócenia utrudniły również transport i rezerwację lotów w szczycie letniego sezonu podróży.

Jak poinformował rzecznik Sao Liu, do tej pory Transport Canada nie otrzymał doniesień o bezpośrednim wpływie na bezpieczeństwo jakichkolwiek lotów, usług morskich lub kolejowych w ramach tej przerwy.

To był drugi bojkot Rogersa w ciągu 15 miesięcy. Zaczęło się około 4:30 czasu wschodnioamerykańskiego (0830 GMT) i zablokowało jedną czwartą obserwowalnej łączności internetowej w Kanadzie, według grupy monitorującej NetBlocks.

Z około 10 milionami abonentów sieci bezprzewodowych i 2,25 miliona abonentów detalicznych usług internetowych, Rogers jest największym dostawcą usług w Ontario, najbardziej zaludnionej prowincji Kanady i siedzibą największego miasta, Toronto. Rogers, BCE Inc (pne.do) i Telus Corp (T.DO) Kontrolowanie 90% udziału w rynku w Kanadzie.

Kanadyjski minister przemysłu Francois-Philippe Champagne w tweecie nazwał sytuację „nie do zaakceptowania” i powiedział, że jest w kontakcie z dyrektorami telekomunikacji, w tym Rogersem, Bellem i Tellusem, aby znaleźć rozwiązanie.

Kanadyjskie instytucje finansowe i banki, w tym Toronto Dominion Bank (TD.DO) Bank Montrealski (BMO.TO), wspomniane usługi przerywały awarie. Królewski Bank Kanady (RY.TO) Stwierdzono, że dotyczy to bankomatów i bankowości internetowej.

Ogólny widok budynku Rogers, siedziby głównej Rogers Communications w Toronto, Ontario, Kanada, 22 października 2021 r. REUTERS / Carlos Osorio

Rzecznik międzynarodowego lotniska w Vancouver, które jest jednym z najbardziej ruchliwych w Kanadzie, powiedział, że podróżni nie mogą płacić za parkowanie, korzystać z terminali bankomatów ani kupować produktów od sprzedawców na lotnisku.

Kanadyjska linia lotnicza (AC.TO)Największa linia lotnicza w kraju poinformowała, że ​​ucierpiało jej centrum telefoniczne. Linie lotnicze w Kanadzie, podobnie jak te w Europie i Stanach Zjednoczonych, odnotowują dużą liczbę połączeń w związku z odwołaniami i opóźnieniami lotów z powodu niedoboru personelu z powodu pandemii. Czytaj więcej

Gwiazda popu The Weeknd ogłosił w piątek wieczorem, że jego postój na Rogers Center Stadium został przełożony z powodu awarii usług wpływającej na funkcjonowanie obiektu.

„Jestem zmiażdżony i złamany. Byłem w pobliżu przez cały dzień, ale z powodu przerwy w działaniu Rogersa jest to poza naszymi rękami” – napisał piosenkarz w tweecie.

READ  Wybór Morgana Stanleya mówi, że na rynkach rozpoczęła się zmiana paradygmatu. czego oczekujesz?

Konkurencja

Krytycy twierdzą, że awaria wykazała potrzebę większej konkurencji w telekomunikacji.

Na początku tego roku kanadyjskie Biuro ds. Konkurencji zablokowało ofertę Rogersa o przejęcie konkurencyjnej firmy Shaw Communications (SJRb.TO) W umowie o wartości 20 miliardów dolarów, mówiącej, że utrudniłoby to konkurencję w kraju, w którym ceny usług telekomunikacyjnych należą do najwyższych na świecie. Fuzja wciąż czeka na ostateczny werdykt. Czytaj więcej

Powiedział Anthony Lacavera, dyrektor zarządzający Globealive, firmy inwestycyjnej, która złożyła ofertę na dostawcę usług bezprzewodowych zaangażowanego w transakcję Rogers/Shaw.

W piątek niektóre agencje rządowe, w tym kanadyjskie urzędy paszportowe i Urząd Regulacji Komunikacji, anulowały usługi po utracie dostępu do Internetu. Canada Revenue Agency, krajowy organ poboru podatków, utracił połączenie telefoniczne.

„Gotówka będzie królem”

Sklepy i restauracje w Toronto umieszczają na drzwiach napisy „Tylko gotówka”. Mieszkańcy stłoczyli się w pobliskim Starbucksie i wokół niego, który oferuje bezpłatne Wi-Fi w nienaruszonej sieci.

„Wiele osób pracuje tu z laptopami tak ciężko, jak w domu, ponieważ w domu nie ma żadnej usługi” – powiedział Ken Rosenstein, klient Starbucks.

W centrum Ottawy, stolicy Kanady, kawiarnie, w tym Tim Hortons, nie przyjmowały kart debetowych i kredytowych i odmawiały przyjmowania klientów bez gotówki.

„Gotówka z pewnością będzie dziś królem w wielu sklepach” – powiedziała Michelle Waseline, rzeczniczka Canadian Retail Council, która twierdzi, że przestoje będą się różnić w zależności od sprzedawcy detalicznego.

I chociaż niepokoje szerzyły się szeroko, kilka firm i punktów transferowych stwierdziło, że ich usługi nie zostały naruszone. Port w Montrealu nie zgłosił żadnych zakłóceń. Calgary Airport Authority powiedział, że „nie ma znaczących implikacji operacyjnych”.

(1 dolar = 1,2948 dolara kanadyjskiego)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Dodatkowe relacje Yuvraja Malika, Evy Matthews, Chobham Kalia i Marii Bonizath w Bengaluru; Katherine Jackson z Waszyngtonu. Divya Rajagopal i Chris Hellgren z Toronto; Ismael Shakeel w Ottawie; Napisane przez Ramiego Ayouba, Aurorę Ellis i Christiana Schmolingera. Montaż: Shinjini Ganguly, Jonathan Otis, David Gregorio, Leslie Adler i Shri Navaratnam

READ  Dyrektor generalny mówi, że pierwszy samochód elektryczny Lamborghini „idealnie pasuje do DNA” marki

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *