Sony, Tencent i NetEase nadal szukają ofert, aby poszerzyć nowe rynki i formaty

Przychody z gier mobilnych stanowią ponad połowę rynku gier mobilnych. Sony chce dywersyfikować poza konsole dzięki nowemu dedykowanemu działowi gier mobilnych na PlayStation.

Mateusz Słodkowski | Zdjęcia SOPA | LightRocket za pośrednictwem Getty Images

Sony

Sony PlayStation od dawna dominuje na rynku konsol do gier.

Zmienił się jednak model biznesowy gier konsolowych. Nie chodzi tylko o sprzedaż sprzętu i nadzieję, że ludzie kupią nowe gry. Chodzi o dalsze zarabianie pieniędzy na tych grach poprzez regularne aktualizacje, na które ludzie wydają pieniądze, a także sprzedają usługi subskrypcji.

Strumień transakcji Sony, szczególnie w związku z przejęciem Bungie, podkreśla to pchnięcie.

„Ich celem jest posiadanie wystarczającej ilości treści, aby zmotywować graczy do zakupu własnego sprzętu, uiszczania miesięcznej opłaty za usługę subskrypcji obsługiwaną przez PlayStation (PS Plus) i okazjonalnego zakupu cyfrowej gry za pośrednictwem PlayStation Store, za co Sony otrzymuje około 30% redukcji – powiedział CNBC Tom Wegman, lider rynku gier w firmie Newzoo zajmującej się danymi.

„Przechwytywanie przez studio to najbezpieczniejszy sposób na zapewnienie ekskluzywnej zawartości dla ich ekosystemu – szczególnie w odpowiedzi na szaleństwo przejęć firmy Microsoft, jednego z głównych konkurentów Sony w branży gier”.

Sony zamierza również wyjść poza konsole. W zeszłym tygodniu japoński gigant powiedział, że tworzy jednostkę zajmującą się nadzorowaniem rozwoju gier mobilnych, stosunkowo nowy projekt dla firmy, która od lat bardzo dominuje na konsolach.

Kolejnym istotnym elementem strategii jest przejęcie firmy Savage Game Studios, dedykowanej grom mobilnym.

„Sony wychodzi ze swojej strefy komfortu, aby pozostać konkurencyjnym” – powiedział Wegman.

Według Newzoo przychody z gier mobilnych stanowią ponad 50% całego rynku gier, podczas gdy konsole stanowią około 27% sprzedaży. Sony szuka więc większego kawałka tortu.

Przejęcia Sony pomogą zwiększyć jej własność intelektualną i bibliotekę gier, ponieważ planuje rozszerzyć się na gry mobilne.

Tencent i NetEase

Dwie największe chińskie firmy hazardowe, Tencent i NetEase, stanęły w obliczu trudniejszego rynku krajowego, co sprawiło, że zagraniczne strategie inwestycyjne i przejęcia stały się ważniejsze.

W zeszłym roku chińscy regulatorzy Ograniczenie czasu, przez jaki osoby poniżej 18 roku życia mogą grać w gry online Zatwierdzenie nowych tytułów zostało zamrożone. W Chinach gry potrzebują zielonego światła od organizatorów, aby mogły zostać wydane i spieniężone. tych Zatwierdzenia wznowiono dopiero w kwietniu.

Tymczasem ponowne pojawienie się Covid-19 w Chinach i późniejsze zamknięcie w głównych miastach kraju zaszkodziło wzrostowi gospodarczemu. Doprowadziło to do Najgorszy kwartał wzrostu przychodów Dla niektórych gigantów technologicznych w Chinach, w tym Tencent.

Mając trudniejszy rynek krajowy, Tencent i NetEase za granicą szukały wzrostu poprzez przejęcia i inwestycje.

„Tencent i NetEase zbudowały swoją działalność związaną z grami głównie w rodzimej Chinach. Teraz, gdy ich rodzimy rynek jest coraz bardziej zorganizowany i trudniejszy w obsłudze, te dwie firmy przyspieszą swoją globalną strategię ekspansji” – powiedział Wijman.

Tencent jest właścicielem lub inwestuje w jedne z największych firm zajmujących się grami na świecie, w tym Riot Games, dewelopera League of Legends.

Strategia NetEase koncentruje się na nabywaniu praw własności intelektualnej na wysokim poziomie. Dzięki przejęciu Quantic Dream firma z Hangzhou ma dostęp do publikacji nadchodzącej gry Star Wars. NetEase wydało już gry mobilne oparte na Harry Potter i przywileje Władcy Pierścieni.

Dla dwóch gigantów posiadanie udziałów w studiach stojących za ogromnymi globalnymi sukcesami w świecie gier stało się istotną częścią strategii.

Chociaż NetEase tradycyjnie był mniej agresywny niż Tencent w swojej działalności transakcyjnej, w ciągu ostatniego roku zintensyfikował swoje wysiłki.

Kolejna część strategii inwestycyjnej obu firm podkreśla ich ambicje w sektorze sprzętu do gier. NetEase i Tencent rozwijały się głównie skupiając się na komputerach PC i grach mobilnych, a nie na konsolach, które były zakazane w Chinach przez 14 lat do 2014 roku.

Ale dwaj giganci zaczęli to robić Skierowanie wysiłków na urządzenia do gier.

NetEase zatrudnił Ekspert w branży konsolowej prowadzący japońskie studio gier wcześniej w tym roku. Należący do Tencent programista TiMi Studio otworzył biura w Montrealu i Seattle, aby skupić się na grach na komputery PC i konsole.

Ponowne przejmowanie i inwestowanie w inne studia gier może pomóc obu firmom uzyskać dostęp do IP również dla gier na konsole.

Bardziej rygorystyczne regulacje w Chinach i dążenie do wzrostu mogą skłonić NetEase i Tencent do kontynuowania strategii inwestycji i przejęć.

„Na koniec, jeśli przepisy rządu chińskiego będą nadal wywierać presję na NetEase i Tencent na swoich rynkach krajowych, myślę, że będą one również chętnie rozważyły ​​fuzje i przejęcia” – powiedział Wegman. Ich globalne strategie ekspansji dopiero się zaczynają.

READ  Zarejestruj teraz Xbox Series S za jedyne 220 USD (tylko przez ograniczony czas)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *