Szef Volkswagena wzywa do ugody w celu zakończenia wojny z Ukrainą, aby pomóc gospodarce UE

Szef Volkswagena wezwał Unię Europejską do wynegocjowania porozumienia w sprawie wojny na Ukrainie o gospodarkę kontynentu, w interwencji kwestionującej stanowisko przywódców europejskich.

„Myślę, że powinniśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby naprawdę zatrzymać tę wojnę i wrócić do negocjacji i ponownie spróbować otworzyć świat” – powiedział Herbert Diess dla Financial Times. Auto Future Summit w poniedziałek.

„Myślę, że nie powinniśmy rezygnować z otwartych rynków i wolnego handlu i myślę, że nie powinniśmy rezygnować z negocjacji i prób kompromisu”.

Przemawiał, gdy Władimir Putin twierdził, że Rosja została zmuszona do „prewencyjnej odpowiedzi” na Ukrainę, dodając, że siły Kremla „walczą na swojej ziemi” w konflikcie, podobnie jak siły radzieckie w czasie II wojny światowej.

Przemawiając na dorocznej paradzie z okazji Dnia Zwycięstwa na Placu Czerwonym w Moskwie, prezydent Rosji zasugerował, że zażąda więcej ziem ukraińskich, w tym tych obecnie okupowanych przez siły Kremla.

Natomiast w przemówieniu na krótko przed przemówieniem Putina ukraiński prezydent Wołodymyr Zełenski oskarżył rosyjskie kierownictwo o powtórzenie „przerażających zbrodni reżimu hitlerowskiego” poprzez prowadzenie wojny okrucieństwa i grabieży ziemi. „To nie jest wojna dwóch armii” – powiedział w przemówieniu wideo. „To jest wojna dwóch światów, wojna prowadzona przez barbarzyńców”.

Komentarze Disa o potrzebie ugody pojawiają się dzień po złożeniu przysięgi kanclerza Niemiec Olafa Schulza, Kontynuuj zaopatrywanie Ukrainy w brońDodanie tego „poddania się brutalnej sile” nie było opcją dla Europy.

Podczas gdy stanowisko Schultza jest publicznie wspierane przez niemiecki przemysł, zakłócenia w łańcuchach dostaw – pogłębione przez wojnę na Ukrainie – nadal szkodzą firmom takim jak Volkswagen, drugi co do wielkości producent samochodów na świecie.

Niedobór narzędzi drucianych produkowanych w tym kraju zmusił firmę do ograniczenia produkcji w ostatnich tygodniach, aw tym roku Volkswagenowi zabrakło modeli elektrycznych w Stanach Zjednoczonych i Europie.

READ  Właściciel centrum handlowego PREIT z siedzibą w Filadelfii składa wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie rozdziału 11, zrzekając się 50% udziałów w Fashion District

Dies powiedział, że gdyby światowy handel nadal walczył, „Europa ucierpiałaby najbardziej, a Niemcy ucierpiałyby, ale myślę, że byłoby to złe dla całego świata”.

Niemcy debatują obecnie, czy mogą wytrzymać nagłe wstrzymanie dostaw rosyjskiego gazu. a Nowe badanie Doradca rządowy stwierdził, że niemiecka gospodarka straciłaby około 12% rocznej produkcji, gdyby nagle przerwano dostawy.

Dies, kierowca Volkswagena, który wcześniej ostrzegał, że przyda się przedłużająca się wojna Więcej szkód wyrządzonych Niemcom i Europie w wyniku pandemii Covid-19wywołał krytykę poprzednich komentarzy.

W 2019 roku przeprosił za użycie wyrażenia „Ebit macht frei”czy „Zyski cię uwolnią” – pozorna manipulacja sformułowaniem „Arbeit macht frei”, czyli „Praca cię wyzwoli”, które zostało wykute u bram KL Auschwitz. Później w tym samym roku powiedział, że było „nieświadomy” Masowe przetrzymywanie w Chinach muzułmanów w prowincji Xinjiang.

W poniedziałek Diess ostrzegł również, że niemiecka grupa będzie miała trudności z wyprzedzeniem Tesli jako największego na świecie producenta samochodów elektrycznych do 2025 roku.

„Nie spodziewałem się, że nasz główny konkurent w Stanach Zjednoczonych rozwinie się tak szybko”, powiedział.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *