T-Mobile osiąga rozliczenie w wysokości do 500 milionów dolarów w wyniku masowego naruszenia danych w 2021 r.

T-Mobile zgodził się na ugodę w wysokości 500 milionów dolarów w pozwie zbiorowym wniesionym przez klientów po firmie Ujawniono w sierpniu Te wrażliwe dane zostały naruszone podczas cyberataku.

W pozwie pod koniec piątku gigant telefonii komórkowej zapowiedział, że zapłaci 350 milionów dolarów na uregulowanie roszczeń klientów i wyda 150 milionów dolarów w ciągu najbliższych kilku lat na wzmocnienie ochrony i technologii cyberbezpieczeństwa.

Firma poinformowała, że ​​naruszenie dotyczyło 76,6 miliona osób w Stanach Zjednoczonych. Ujawnił bardzo wrażliwe dane, w tym imiona i nazwiska klientów, numery ubezpieczenia społecznego oraz informacje o prawie jazdy.

Nie było jasne, ile indywidualni klienci T-Mobile uzyskają z ugody, chociaż proponowana umowa, złożona w Sądzie Okręgowym USA dla Zachodniego Dystryktu Missouri, stanowi, że indywidualne płatności nie mogą przekroczyć 2500 USD.

W czasie włamania T-Mobile powiedział, że zhakowane pliki obejmowały sprawdzanie kont, a także dane osób, które ubiegały się o kredyt od firmy.

Prawnicy T-Mobile powiedzieli w piątkowym zgłoszeniu, że ugoda nie oznacza, że ​​firma przyznaje się do jakichkolwiek wykroczeń. Włamanie było jednym z wielu, jakie miały miejsce w ostatnich latach w branży technologicznej, bankowej i detalicznej.

„Ponieważ nadal inwestujemy czas, energię i zasoby w sprostanie temu wyzwaniu, cieszymy się, że rozwiązaliśmy sprawę pozwów grupowych konsumentów” – podała firma w oświadczeniu.

READ  Zarząd OpenAI stoi w obliczu rosnącego buntu w związku z obaleniem Sama Altmana

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *