Wewnątrz wielkich planów Twittera Elona Muska

Elona Muska Nigdy nie zostałem oskarżony o mały sen. Odkrył na nowo co najmniej dwie branże dzięki Tesli, swojej firmie produkującej samochody elektroniczne i SpaceX, swojej firmie rakietowej — a teraz jego ambicje zmierzają do Przejęcie Twittera o wartości 44 miliardów dolarów.

Musk, najbogatszy człowiek na świecie, w ostatnich dniach udzielił inwestorom promocji, przedstawiając swoje wielkie – a niektórzy mogą powiedzieć niewiarygodne – plany dotyczące Twittera i cele finansowe. Prezentację otrzymał „New York Times”. Oto zapowiedź tego, co według Muska będzie służyć mediom społecznościowym w nadchodzących latach.

W swojej promocji Musk twierdził, że zwiększy roczne przychody Twittera do 26,4 miliarda dolarów do 2028 roku, w porównaniu z 5 miliardów dolarów w zeszłym roku.

Pod rządami Muska reklamy spadną do 45 procent całkowitych przychodów, z około 90 procent w 2020 roku. W 2028 roku reklamy przyniosą 12 miliardów dolarów przychodów i około 10 miliardów dolarów w ramach subskrypcji, wynika z dokumentu. Inne przychody mogą pochodzić z działalności biznesowej, takie jak licencjonowanie danych.

Według dokumentu Twitter przyniesie 15 milionów dolarów z działalności płatniczej w 2023 r., a do 2028 r. wzrośnie do około 1,3 miliarda dolarów. Dzisiejsza działalność płatnicza firmy, obejmująca napiwki i zakupy, jest znikoma. Pojawiły się spekulacje, że Musk może oferować możliwości płatności na Twitterze, ponieważ pomógł spopularyzować PayPal, usługę płatności cyfrowych.

Zgodnie z dokumentem, po tych wszystkich zmianach Musk spodziewa się, że będzie w stanie podnieść średni przychód Twittera na użytkownika – kluczowy wskaźnik dla firm zajmujących się mediami społecznościowymi – do 30,22 USD w 2028 r. z 24,83 USD w zeszłym roku.

READ  Kontrakty terminowe Nasdaq spadają po słabych wskazówkach Amazona zwiększa presję na techniczną porażkę

Musk spodziewa się, że całkowita liczba użytkowników Twittera wzrośnie z 217 milionów pod koniec ubiegłego roku do prawie 600 milionów w 2025 roku i 931 milionów za sześć lat. Większość tego wzrostu będzie pochodzić z biznesu wspieranego reklamami na Twitterze, w tym Twitter Blue, za który użytkownicy płacą 3 dolary miesięcznie, aby dostosować swoje wrażenia z aplikacji. Według platformy prezentacyjnej, Musk spodziewa się 69 milionów użytkowników Twitter Blue do 2025 roku i 159 milionów użytkowników w 2028 roku.

Według dokumentu, ogólne szacunki użytkowników Muska obejmują coś, co wydaje się być subskrypcją nowego produktu o nazwie X, który będzie miał 104 miliony użytkowników w 2028 roku. W dokumencie nie podano, kim są abonenci X, ale pan Musk ma dojrzeć Oferuj doświadczenie bez reklam na Twitterze. Subskrybenci produktu X pojawią się na platformie prezentacyjnej w 2023 r., a spodziewana liczba użytkowników w pierwszym roku to dziewięć milionów.

Według dokumentu, do 2025 r. Musk spodziewa się, że Twitter będzie zatrudniał 11 072 pracowników. To będzie od Około 7500 dzisiaj.

Ale w międzyczasie Musk spodziewa się, że liczba ta będzie się zmieniać, wzrastając do 9225 pracowników w 2022 r., a następnie zmniejszy się do 8332 pracowników w 2023 r., po czym ponownie wzrośnie. Pan Musk prawdopodobnie zwolni pracowników w ramach swojej kadencji, zanim sprowadzi nowe talenty w dziedzinie inżynierii, powiedziała osoba zaznajomiona z sytuacją. Oczekuje się, że do 2028 r. koszty wynagrodzeń w oparciu o zapasy wzrosną do nieco ponad 3 mld USD, z 914 mln USD w 2022 r.

Twitter doda około 13 miliardów dolarów długu w ramach planu wykupu Muska. Oczekuje jednak, że dług zostanie spłacony jako wolny przepływ pieniężny – miara tego, ile pieniędzy firma musi obsłużyć – ma wzrosnąć do 3,2 miliarda dolarów w 2025 roku i 9,4 miliarda dolarów w 2028 roku, zgodnie z platformą prezentacyjną. Zgodnie z dokumentem, wolne przepływy pieniężne wzrosną nawet przy wzroście kosztów operacyjnych i kosztów.

READ  Kontrakty terminowe Dow rosną po przejęciu Szwajcarskiego Banku Narodowego przez Credit Suisse za 54 miliardy dolarów | Codzienny inwestor biznesowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *