Wysokie ceny paliwa sprawiają, że kierowcy utknęli z pustymi portfelami

Symbol zastępczy podczas wczytywania akcji artykułu

Sonny Alanis wracał do domu po północy, kiedy jego kamper zatrzymał się na wiejskiej drodze w Teksasie i bez wątpienia skończył mu się zbiornik paliwa.

Student pielęgniarstwa i jego siedmiu pasażerów, którzy wyszli, aby świętować jego dwudzieste drugie urodziny W minioną sobotę maja nie miał innego wyjścia, jak tylko wskoczyć i ruszyć dalej. Przejechali trzy mile, zanim przyjechał ktoś z paliwem, ale okazało się, że czterokołowiec nadal nie może biec i trzeba go holować. „Następnym razem zostanę w domu” – zażartował.

To znana sytuacja, zwłaszcza że stale rosnące ceny mają kierowców Sprawdź granice ich wskaźników paliwa: AAA wysłało 50 787 wezwań dotyczących gazu w kwietniu 32 procent za ten sam miesiąc ubiegłego roku. Automobile Club poinformował, że w tym roku utknęło ponad 200 000 kierowców. Ceny gazu gwałtownie wzrosły od kwietnia, pogłębiając problemy finansowe.

Krajowa reporterka wideo Hannah Jewell wyjaśnia, dlaczego ceny gazu są tak wysokie i jak można znaleźć tańszy gaz. (Wideo: Casey Silvestri/The Washington Post)

Ceny paliw rozpoczęły ostatnią podwyżkę po inwazji Rosji na Ukrainę w lutym, zaburzając rynki energetyczne. Dane AAA pokazały, że średnia cena galonu gazu w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 62 procent do 4,96 USD od zeszłego roku. Kierowcy w 16 stanach płacą średnio co najmniej 5 dolarów za galon, podczas gdy Kalifornia kosztuje ponad 6 dolarów. Zatankowanie baku, w zależności od pojazdu, może kosztować ponad 100 dolarów, co w przypadku niektórych nisko opłacanych pracowników odpowiada 14-godzinnym dochodom po opodatkowaniu.

Rosnące wydatki w połączeniu z rosnącymi kosztami żywności, mieszkań i innych artykułów pierwszej potrzeby skłoniły konsumentów do gry w strajk inflacyjny, dokonując trudniejszych wyborów dotyczących tego, ile i kiedy mogą wydać. Niektórzy kierowcy mogą wykonywać częściowe napełnianie Jeśli pod koniec cyklu płacowego będą naciskani na pieniądze, mówi Patrick de Haan, szef analizy ropy naftowej w GasBuddy.

„Jeśli do następnej wypłaty zostało ci tylko pięć lub dziesięć dolarów, to właśnie to zrobisz”, powiedział De Haan. „To mówi nam, że ludziom naprawdę szkodzą wyższe ceny gazu”.

READ  Cramer widzi wzrosty dla spółek świadczących usługi naftowe, takich jak Halliburton i SLB

a Ankieta Washington Post Shar Oznacza to, że 44 procent kierowców, z którymi skontaktowano się przypadkowo między 21 kwietnia a 12 maja, stwierdziło, że tylko częściowo napełniło zbiornik paliwa w swoim samochodzie, a liczba ta wzrasta do 61 procent w przypadku kierowców o dochodach poniżej 50 000 USD.

Ponad 6 na 10 kierowców zdecydowało się jeździć mniej – na przykład wykonując mniej podróży do sklepu spożywczego – podczas gdy ponad 3 na 10 stwierdziło, że jeździ z mniejszą prędkością, co może poprawić ich przebieg na paliwie.

Popyt na benzynę, mierzony czterotygodniową średnią kroczącą, spadł do 8,8 mln baryłek dziennie w tygodniu kończącym się 20 maja, Dla mnie Amerykańska Administracja Informacji Energetycznej. Jeśli wykluczysz rok 2020, jest to najniższy o tej porze roku Od 2013.

35-letnia Alina Hille wcinała go między wypełniacze, ale nigdy tak naprawdę nie skończyła się aż do poniedziałkowego południa, odsunięta na bok na bulwarze St. Louis Boulevard z 4-letnim synem i 7-letnią córką. Cała trójka przeniosła się na najbliższą stację benzynową, gdzie gaz pożyczkodawcy można było zabrać z innym klientem. Tak więc Hill, który pracuje jako terapeuta w organizacji non-profit, kupił jednogalonowy kanister za 1,50 dolara, napełnił go i był w stanie wrócić do domu na czas, by skorzystać z apelu Zoom.

Znalazła sposoby na odprężenie się – częściej pracuje w domu i prawdopodobnie odprowadza dzieci do szkoły – ale wyzwanie finansowe jest duże: od środy pełny zbiornik paliwa o wartości 67-9 USD będzie kosztował więcej niż 1 USD. Miesiąc temu.

„Z powodu cen benzyny nie robię rzeczy, które robiłem z dziećmi” – powiedział Hill. „Wyjeżdżaliśmy na wycieczki, kiedy się martwili lub próbowali jechać na stadiony lub miejsca, których wcześniej nie odwiedzali”.

READ  Akcje spadają, a obudowa spada, poznajcie Muska na Twitterze: Aktualizacje na żywo

Teraz mówi: „Wolałabym kupować artykuły spożywcze”.

Nawet jeśli ceny gazu denerwują gospodarkę, Amerykanie nie mogą się nie wtrącać

Po powrocie do Południowego Teksasu Alanis powiedział, że ceny paliwa dyktowały zmiany w jego planach na dojazdy i studia. Jeździł około 60 mil od swojej rodzinnej farmy w pobliżu Alice do Bożego Ciała, gdzie studiuje, swoim Chevy Silverado 2500, dużym pickupem, który według szacunków wyrzucił 14 mpg na autostradzie.

Nawet przy pracy w niepełnym wymiarze godzin opłaty stały się nie do zniesienia. „Mówisz o 60 dolarów, które dają mi pół zbiornika” – powiedział.

Zamienia więc swojego chevroleta na mniejszą ciężarówkę, która może pokonywać lepsze kilometry. Przekształca się również w lekcje online na nadchodzący semestr.

Te hurtowe zmiany stylu życia ilustrują punkt zwrotny: badania wykazały, że konsumenci nie dostosowują zbytnio wydatków na paliwo w odpowiedzi na krótkoterminowe zmiany cen, przynajmniej nie w porównaniu z innymi codziennymi zakupami. Zwykle potrzeba stałego wzrostu, aby wpłynąć na zachowanie, powiedział Roger Weir, ekonomista z Queen’s University w Ontario.

„Ludzie utrzymają swoje nawyki jazdy w krótkim okresie, ponieważ nie widzą alternatywy dla osiągnięcia swoich celów, czy to w dojazdach do pracy, czy w czasie jazdy rekreacyjnej. W ciągu miesięcy lub lat wiele rzeczy zmieni się, jeśli ceny pozostaną wysokie” – powiedział Ware.

Powiedział, że jeśli ceny pozostaną wysokie, więcej pasażerów przesunie się na transport publiczny lub będzie korzystać ze wspólnych samochodów. Konsumenci będą również bardziej skłonni do przemyślenia swoich pojazdów i zastąpienia ich bardziej oszczędnymi opcjami. A niektórzy ludzie podejdą do pracy, aby ułatwić dojazdy lub wykonać więcej pracy zdalnie.

Podwyżki cen, wraz z wznowieniem przez większą liczbę Amerykanów nawyków jazdy sprzed pandemii, mogą przyczynić się do nagłego wzrostu liczby połączeń z gazem. Według dyrektora AAA Repair Systems Davida Bennetta.

READ  Jak wynika z pozwu, sztuczna inteligencja UnitedHealth zaprzecza twierdzeniom o błędach

Tylko około 2 procent wszystkich wezwań pomocy drogowej AAA każdego miesiąca jest związanych z paliwem, mniej więcej tyle samo, co przed pandemią. W marcu 2019 r., kiedy paliwo było tanie i na drogach było więcej pojazdów, było 53 800 wezwań pomocy związanych z paliwem.

„Ludzie utknęli w swoich domach przez ostatnie dwa lata” – powiedział Bennett. „Szukają możliwości wyjazdu i odkrywania”.

Dla Danielle Socha, która dostarcza żywność do trzech zastosowań w San Diego, bak benzyny kosztuje około 83 USD. Zabrakło jej wiele razy i stało się żartem dla jej przyjaciół i rodziny.

– Mój manometr jest uszkodzony – powiedziała. „Nie mam odczytu w moim samochodzie i to się dzieje cały czas”.

W swoim samochodzie trzyma pusty pojemnik, żeby w razie potrzeby móc iść na stację benzynową. Sosha mówi, że czasami robi brudne spojrzenia przechodniów, ale robiła też użytek z dobrych uczynków. W ostatnim wypadku młody mężczyzna pomógł zepchnąć z drogi jej Volkswagena Jettę z 2013 roku, gdy zobaczył, jak powiewa w powietrzu białą kurtką przeciwdeszczową.

Podwyżki cen doprowadziły również do dziwnych przypadków kradzieży paliwa. Para z San Diego zadzwoniła na policję po tym, jak znaleźli dziurę wykopaną w dnie ich samochodu, emitującą stały strumień gazu, zgodnie z 21 marca Raport Z CBS8. Podobne incydenty zostały zgłoszone w MemphisA Las vigas i inne miasta.

Trzech mężczyzn z Florydy zostało aresztowanych i postawiono im zarzuty haraczy za kradzież tysięcy galonów oleju napędowego bezpośrednio ze stacji benzynowych, transportowanie go w 300-galonowej „benzynie” i odsprzedaż. Według Newsweeka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *