Perez zmniejsza prowadzenie Verstappena w mistrzostwach dzięki Red Bullowi dwa razy w dramatycznym GP Azerbejdżanu

Sergio Perez podwoił swój sukces w wyścigu sprinterskim na ulicach Baku, wygrywając niedzielne, pełne dramatów Grand Prix Azerbejdżanu, zdobywając tytuł u siebie z kolegą z zespołu Red Bull, Maxem Verstappenem i Charlesem Leclercem z Ferrari.

Verstappen i Perez zastąpili zdobywcę pole position Leclerca na wczesnych etapach i wymieniali się szybkimi okrążeniami na czele stawki, z decydującym momentem wyścigu, gdy samochód bezpieczeństwa zatrzymał się po obu stronach kierowców Red Bulla.

Verstappen został wyprowadzony pod żółtą flagą, kiedy Nick de Vries zatrzymał się na torze, a Perez wjechał pod samochód bezpieczeństwa, Meksykanin wyprzedził kolegę z zespołu i ponownie objął prowadzenie.

Verstappen spadł na trzecie miejsce, co oznacza, że ​​po raz drugi musiał wyprzedzić Leclerca. Chociaż po wznowieniu wyścigu była to formalność, nie był w stanie wyprzedzić Pereza podczas biegu do flagi w szachownicę i musiał zadowolić się drugim miejscem.

1


Sergio
Perez
ZA
Wyścigi Red Bulla
1:32:42.436

17
2


maksymalny
Verstappena
VER
Wyścigi Red Bulla
+2,137s

12
3


Karol
Leclerc
LE C
Ferrari
+21.217s

8
4


Fernando
Alonso
Cześć
Astona Martina
+22,024 s

9
5


Carlosa
Oznaki
Czaj
Ferrari
+45,491s

6

Leclerc powstrzymał późną szarżę Fernando Alonso, aby zająć trzecie miejsce, co oznaczało, że podium dwukrotnego mistrza w 2023 roku dobiegło końca – chociaż czwarte miejsce stanowiło kolejny mocny punkt dla kierowcy Astona Martina.

Carlos Sainz dojechał na piątym miejscu w drugim Ferrari, powstrzymując mercedesa Lewisa Hamiltona na końcowych etapach, a Aston Martin Lance’a Strolla i Silver Arrow George’a Russella zdobyli drobne punkty po bliskiej rozmowie w boksach na początku.

Esteban Ocon i Nico Hulkenberg zjechali z alei serwisowej i przez większą część wyścigu zajmowali miejsca, w których zdobyli punkty, zwiększając swoje pierwsze pozycje na twardszych oponach, ale późne postoje koncentrowały się bardziej na dramacie samochodu bezpieczeństwa, którego przegapili.

READ  Mega Millions Lottery Jackpot teraz ponad 1 miliard dolarów - poprzedni zwycięzca dzieli się sekretami

Lando Norris awansował na punkty po późnym posunięciu Hulkenberga, zanim Okan zajął kolejne miejsce podczas rywalizacji, podczas gdy Yuki Tsunoda dopełnił pierwszą dziesiątkę, ratując wynik Alfadauri w trudnym dniu dla zespołu.


Leclerc wcześnie objął prowadzenie, ale wkrótce został zastąpiony przez Red Bulls

Oscar Piastri, Alex Alban, Kevin Magnussen i Pierre Gasly o mało nie stracili punktów, gdy ukończyli paczkę bliskiej pomocy przed finalistami Oconem, Loganem Sargentem, Hulkenbergiem i Valtterim Bottasem – z których ten ostatni trzykrotnie zjechał do alei serwisowej pośród płaskiego terenu opony. smutki.

Kolega Bottasa z zespołu Alfa Romeo, Zhou Guanyu, zjechał późno do boksów z nieokreślonym problemem technicznym, podczas gdy De Vries przeszedł na emeryturę po wspomnianej wizycie na ścianie w zakręcie 5 na wczesnych etapach, powodując śmiertelne uszkodzenie.

Zwycięstwa w Baku, które dodały się do zwycięstwa w Grand Prix 2021 w tym miejscu, Perez przesunął się na prowadzenie Verstappena w mistrzostwach, zmierzając do następnej rundy sezonu w Miami, która potrwa do tygodnia.

Perez, który również zdobył nagrodę Kierowcy Dnia, mógłby awansować wyżej w klasyfikacji kierowców, gdyby nie spóźniony stop Russella, który przemknął przez zestaw miękkich opon, aby zdobyć punkt bonusowy za najszybsze okrążenie.

Więcej do obserwowania.

Stało się

Mając za sobą pełen akcji sprint solo, zespoły przegrupowały się, przeprowadziły odprawę i przygotowały się do niedzielnego głównego wydarzenia na 51 okrążeń, korzystając z siatki ustawionej podczas piątkowej wieczornej sesji kwalifikacyjnej – Leclerc objął prowadzenie od Verstappena i Pereza.

Dwoma kierowcami, którzy zostali wykluczeni z pola startowego, byli Ocon i Hulkenberg, a odpowiednie zespoły Alpine i Haas dokonały zmian w ustawieniach zawieszenia w warunkach parkowych, wysyłając obu do alei serwisowej na rozpoczęcie wyścigu.

Podczas gdy większość uczestników zdecydowała się na średnie opony na początkowych etapach, de Vries, Ogun i Hulkenberg wybrali inną strategiczną trasę na twardym torze – degradacja miękkiej gumy okazała się szczególnie duża podczas sobotniego sprintu na 17 okrążeń i 100 km.

Gdy zgasły światła, zajmujący pole position Leclerc utrzymał prowadzenie w zakręcie 1, z parą Red Bulla Verstappenem i Perezem na drugim i trzecim miejscu, a za nimi Sainz, Hamilton i Alonso.

Dalej, wąskie gardło w zakręcie 2 doprowadziło do tego, że Piastre – robiąc wszystko, co w jego mocy, aby uniknąć zatrucia pokarmowego w ten weekend – utknął w kanapce Alban/Magnessen, Bottas również opóźnił się na wyjeździe i stracił kilka pozycji.

Verstappen trzymał tył samochodu Leclerca przez pierwsze dwa okrążenia i groził, że zjedzie główną prostą Langdee, ale aktualny podwójny mistrz świata czekał na swój czas i czekał na aktywację TRS na początku trzeciego okrążenia.

Na 4. okrążeniu Leclerc wyprzedził Verstappena na prostej startowej/mety, a Perez natychmiast przyczepił się do tyłu Ferrari i następnym razem wykonał podobny ruch.

Perez musiał odczekać kolejne okrążenie, zanim wjechał w zakręt nr 1 i przedarł się na szczyt, zostawiając wystarczająco dużo miejsca dla obu kierowców, aby uniknąć kolizji koła w koło. Komunikacja.

Na tym etapie Verstappen prowadził Pereza o około półtorej sekundy, a Leclerc i Sainz kontynuowali formację dwa na dwa, wyprzedzając Hamiltona, Alonso i Strolla, którzy przyrzekli, że nie będą „atakować” swojego kolegi z zespołu. I nadal korzystaj z TRS.

Na zaledwie siedem okrążeń przed metą Gasley i Bottas utrudnili media na otwarciu, a biegacze z pomocy wykonali ruch wkrótce potem, ale Red Bulls i Ferrari nadal naciskali do przodu i powiększali swoje pierwsze pozycje.


BAKU, AZERBEJDŻAN - 30 kwietnia: samochód bezpieczeństwa FIA prowadzi meksykańskiego Sergio Pereza (11).

Perez skorzystał z wczesnego samochodu bezpieczeństwa, aby objąć prowadzenie

Hamilton był pierwszym z czołówki, który dostał świeże opony od piątego okrążenia na 10. okrążeniu, wypuszczając Astona Martina Alonso i Strolla, i zwrócono uwagę, kiedy Verstappen, Perez i Leclerc zrobią to samo.

Z przodu, po wyprzedzeniu Leclerca, Perez zbliżył się do lidera Verstappena i zaczął pukać do drzwi zakresu TRS, wykonując serię szybkich okrążeń, podczas gdy jego kolega z zespołu narzekał przez radio, że „ślizgam się”. Ścieżka.

Na 11. okrążeniu De Vries wjechał w ścianę na zakręcie 5 i wyjechał tuż przed barierami na zakręcie 6, aby wydobyć żółte flagi, podczas gdy Verstappen wskoczył do boksów tuż przed uruchomieniem samochodu bezpieczeństwa. Aby pokryć zmarginalizowaną AlphaTauri.

Warunki ułożyły się wspaniale dla Pereza, który był w stanie odwrócić swój postój o okrążenie później z ostrożnością – a wszyscy kierowcy jechali znacznie wolniej – i ponownie objął prowadzenie.

Po gwałtownej akcji w alei serwisowej Perez zabrał P1 od takich Leclerca, Verstappena, Sainza, Alonso, Russella, Strolla, wciąż niepowstrzymanego Ocona i Hulkenberga oraz Hamiltona – siedmiokrotnego mistrza świata – jako Verstappen. Jego przystanek przed samochodem ochrony.


BAKU, AZERBEJDŻAN - 30 KWIETNIA: Max Verstappen (1) z Holandii jeździ Oracle Red Bull

Verstappen wyprzedził Leclerca po ponownym uruchomieniu samochodu bezpieczeństwa, aby przywrócić Red Bullowi jeden-dwa

Gdy pociąg jechał za Berndem Melanderem, przy wjeździe do boksów doszło do kolejnej bójki między Russellem i Strollem, a Mercedes wykorzystał wolniejszego rywala. .

Pod koniec 13. okrążenia Melander wrócił na tor, Perez wystrzelił w czyste powietrze po podręcznikowym restarcie, podczas gdy Verstappen rzucił się na Leclerca na drugim miejscu w biegu do zakrętu 3, po czym Alonso wyprzedził Sainza oportunistycznym ruchem. Przejdź w turze 4.

Ponieważ jego wybryki w alei serwisowej wciąż powodowały poruszenie, Russell stracił miejsca na rzecz Strolla i Hamiltona na kolejnych okrążeniach, co skłoniło go do przeproszenia przez radio za ścianę boksu Mercedesa i przeprosin za jego wysiłki za kierownicą: „Cóż, wznowiono, przepraszam chłopaki”.

W momencie, gdy Perez odzyskał rytm, stewardzi zauważyli niebezpieczne wybicie z alei serwisowej, ale obawy przed karą były krótkotrwałe, a zespół potwierdził, że żadne działania nie są potrzebne, pozwalając Meksykanowi skupić się na wykonywanym zadaniu. ramię

Kilka minut później Stroll wycofał się, nie podążając za de Vriesem, gdy wjechał w ścianę po wewnętrznej stronie zakrętu 5, ale uniknął poważnych uszkodzeń i kontynuował swoją drogę, a Hamilton wszedł i wywierał pewien nacisk.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *