Whitmer wprowadza plan odliczeń podatkowych stanu Michigan przy zakupie nowych samochodów

Lansinga — Gubernator Gretchen Whitmer rozszerza plan udzielania konsumentom w stanie Michigan ulg podatkowych na zakup nowych pojazdów, począwszy od silników wyłącznie elektrycznych po silniki spalinowe, przy czym większe rabaty są powiązane z zakupem pojazdów wyprodukowanych w Union Shop.

Zgodnie z planem zaprezentowanym w środę osoby, które kupią nowy pojazd elektryczny lub hybrydowy, otrzymają rabat w wysokości 2000 dolarów, a ci, którzy kupią nowy pojazd napędzany gazem, otrzymają rabat w wysokości 1000 dolarów. Obydwa rabaty wzrosłyby o 500 dolarów, gdyby pojazd został wyprodukowany w zakładzie, w którym związek reprezentuje pracowników.

Whitmer planuje zwrócić się do legislatury kierowanej przez Demokratów o 25 milionów dolarów z nadchodzącego budżetu na sfinansowanie programu. Jeśli zostanie wdrożony, rabat na pojazdy elektryczne – powiązany z kredytem federalnym w wysokości 7500 dolarów – może zaoszczędzić kupującym do 10 000 dolarów na sprzedaży pojazdu elektrycznego lub hybrydy typu plug-in.

Plan rabatów na pojazdy MI różni się nieco od planu, który Whitmer przedstawiła w swoim przemówieniu o stanie stanu w zeszłym roku, który ograniczał 2500 dolarów zniżki na pojazdy elektryczne i sprzęt do ładowania. Program nie otrzymał środków w budżecie rocznym.

Administracja Whitmera oświadczyła w środę, że nowa propozycja obniży koszty, „pobudzi produkcję pojazdów” i wesprze pracowników branży motoryzacyjnej.

„Program rabatowy na pojazdy MI pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze na nowym pojeździe, gdy wyjdziesz z salonu z kluczykami” – stwierdził Whitmer w oświadczeniu.

Ogłoszenie nadeszło po zgłoszonym spowolnieniu i zwolnieniach w przemyśle samochodowym stanu Michigan. Na początku tego tygodnia Ford Motor Co. zdecydował się na ograniczenie produkcji w pełni elektrycznego pickupa F-150 Lightning. Zmiana w produkcji nastąpiła po tym, jak Ford ogłosił kilka tygodni temu, że producent samochodów z Dearborn ograniczy swoje plany dotyczące stymulowanej przez państwo fabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych w Marshall.

READ  Własność Muska na Twitterze zaczyna strzelać, ogłaszając „Ptak został uwolniony”

W zeszłym tygodniu Stellantis NV powiedziała tysiącom pracowników samochodowych w zakładzie montażowym Mack w Detroit i zakładzie montażowym w Toledo w Ohio, że mogą stracić pracę.

W środowym komunikacie prasowym szczegółowo opisującym program znalazły się pochwały ze strony grup branży motoryzacyjnej, takich jak Stowarzyszenie Dealerów Samochodowych Michigan i grupa MICHAuto należąca do Izby Regionalnej w Detroit, których członkowie skorzystaliby z planu Whitmera, gdyby został przyjęty.

Przejście stanu Michigan na pojazdy elektryczne „zajmie trochę czasu” – powiedział Glenn Stevens, dyrektor generalny MICHAuto, ale zdolność stanu do utrzymania pozycji lidera w rozwoju produkcji i wprowadzaniu pojazdów elektrycznych ma kluczowe znaczenie: „Wspieranie sprzedaży nowych pojazdów elektrycznych i pojazdów wyprodukowanych -Pojazdy w Ameryce mają kluczowe znaczenie.” Znaczenie”. „To ważne, ponieważ Michigan rozwija się jako lider w zakresie dzisiejszej i jutrzejszej technologii”.

Oprócz proponowanych obniżek podatków o 25 milionów dolarów, w ostatnich latach legislatura i administracja Whitmera przyznały prawie 2 miliardy dolarów w formie zachęt bezpośrednio finansowanych przez podatników, z czego większość trafiła do firm motoryzacyjnych, takich jak Ford i General Motors. Firma Guteon z siedzibą w Chinach.

W swoim środowym oświadczeniu Whitmer zauważyła, że ​​proponowane rabaty zostały wprowadzone po tym, jak Wielka Trójka producentów samochodów ze stanu Michigan i United Auto Workers podpisały jesienią nowe kontrakty, które obejmowały podwyżkę płac o 27%, dostosowanie kosztów utrzymania i ścieżki konsolidacji nowych fabryk akumulatorów. .

wtorek o godz Szczyt Rady Dyrektorów Generalnych Wall Street Journal W Waszyngtonie Whitmer stwierdziła, że ​​przełomowy kontrakt UAW wywarł „wyjątkową presję na firmy”, zapytana, czy obawia się, że zyski związku będą oznaczać, że firmy motoryzacyjne zwolnią miejsca pracy lub przeniosą je z Michigan, aby zaoszczędzić gdzie indziej. Ale Whitmer powiedział również, że firmy samochodowe borykają się z wolniejszym niż oczekiwano przechodzeniem na pojazdy elektryczne.

„Wiemy, że jest to problem globalny, ale z pewnością nie jestem zaskoczony, że ludzie utożsamiają negocjacje z tą kwestią” – powiedział Whitmer. „Mogą, ale nie muszą, być naprawdę powiązane”.

READ  PwC Australia zamierza sprzedać firmę rządową za 1 dolara australijskiego i mianować nowego dyrektora generalnego

Zapytany, czy pracownicy związkowi coraz bardziej skłaniają się ku Partii Republikańskiej, gubernator Demokratów powiedział, że organizacja nie jest już tak „monolityczna” jak 50 lat temu, i dodał: „Uważam, że zarówno Demokraci, jak i Republikanie muszą pokazać, że mają plan która jest godna czyjegoś wsparcia.”

[email protected]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *