Alaska Airlines ostrzegały o problemach z samolotem Boeinga jeszcze przed jego eksplozją | Wiadomości lotnicze

Amerykańscy śledczy twierdzą, że samolotowi pozwolono na lot pomimo włączenia świateł ostrzegawczych podczas trzech poprzednich lotów.

Linie lotnicze Alaska Airlines zezwoliły na lot samolotowi Boeing, który w tym tygodniu uległ eksplozji w powietrzu, pomimo ostrzeżeń emitowanych przez system ciśnieniowy w kabinie.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu, główna krajowa komisja dochodzeniowa zajmująca się badaniem wypadków, poinformowała w poniedziałek, że podczas trzech lotów w zupełnie nowym Boeingu 737 MAX 9 zgasły światła ostrzegawcze. Ostrzeżenia pojawiły się dwa kolejne dni, zanim w piątek samolot uległ straszliwej eksplozji.

Fakt, że firma uziemiła samolot nad Pacyfikiem na Hawaje ze względu na ostrzeżenia, kontynuując lot nad lądem, rodzi pytanie, czy samolot w ogóle powinien znajdować się w powietrzu.

Korek zakrywający miejsce pozostawione na drzwi awaryjne wyrwał się z samolotu, gdy leciał na wysokości 4800 metrów (16 000 stóp) nad Oregonem.

Jennifer Homendy, szefowa Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu, powiedziała, że ​​ekipy konserwacyjne sprawdziły samolot i dopuściły go do lotu, ale linia lotnicza zdecydowała się nie używać go na długiej trasie na Hawaje drogą wodną, ​​aby mógł „bardzo szybko wrócić na lotnisko”. gdyby samolot się rozbił. Lampka ostrzegawcza zapaliła się ponownie.

Piątkowy samolot leciał z Oregonu do południowej Kalifornii i wrócił do Portland bez poważnych obrażeń wśród 171 pasażerów i sześciu członków załogi.

United Airlines i Alaska Airlines poinformowały, że w kilku samolotach Boeing 737 MAX 9 znalazły luźne części, co wzbudziło nowe obawy wśród ekspertów branżowych dotyczące procesu produkcji samolotów pasażerskich.

Federalna Administracja Lotnicza (FAA), która reguluje branżę w Stanach Zjednoczonych, uziemiła 171 samolotów Max 9 na całym świecie po tym, jak w piątek panel kabiny zestrzelił w powietrzu samolot obsługiwany przez Alaskę, zmuszając pilotów do awaryjnego lądowania.

United oświadczyło w poniedziałek, że podczas wstępnych inspekcji „znalazło śruby wymagające dodatkowego dokręcenia”.

READ  David Einhorn mówi, że inwestorzy powinni być „niedźwiedzi w stosunku do akcji i uparty w stosunku do inflacji”

Alaska podała, że ​​wstępne raporty techników wskazywały, że w niektórych samolotach pojawiły się „luźne urządzenia” podczas przeprowadzania inspekcji swojej floty.

Wszystkie samoloty Max 9 zostały uziemione

Panel, który eksplodował w piątek podczas lotu na Alaskę, był uszczelką drzwi i FAA nakazała operatorom uziemienie wszystkich samolotów o tej samej konfiguracji.

Licząc 79 samolotów Max 9, United dysponuje największą flotą samolotów. Alaska ma 65 samolotów, resztę obsługują Turkish Airlines, Panamskie Copa Airlines i Aeromexico.

Incydent w powietrzu wzbudził obawy dotyczące procesu produkcyjnego i kontroli jakości MAX 9. Model ten jest używany przez stosunkowo niewiele linii lotniczych, ale rodzina 737 MAX jest przedmiotem kontrowersji, odkąd cała światowa flota została uziemiona w marcu 2019 r. po tym, jak dwa wypadki. W ciągu sześciu miesięcy w wypadkach zginęło 346 osób.

Boeing oświadczył, że pozostaje w bliskim kontakcie z operatorami MAX 9 i pomoże klientom skorygować wszelkie ustalenia po ostatnich inspekcjach.

„Dążymy do tego, aby każdy samolot Boeinga spełniał specyfikacje projektowe oraz najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości” – powiedział amerykański planista. „Żałujemy wpływu, jaki wywarło to na naszych klientów i ich pasażerów”.

Federalna Administracja Lotnicza (FAA) ogłosiła w poniedziałek, że zatwierdziła plan działania dla przewoźników dotyczący przeprowadzania inspekcji obejmujących zatyczki, komponenty i elementy złączne lewych i prawych drzwi. Stwierdzono, że samoloty pozostaną uziemione do czasu zakończenia przez operatorów „wzmocnionych inspekcji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *