Apple kontynuuje działania mające na celu udostępnienie USB-C większej liczbie urządzeń



CNN

jabłko

(Wielbłąd)
Po cichu ogłosiła nową generację Pencila, który współpracuje z iPadami i teraz umożliwia ładowanie przez USB-C.

Zmiana następuje około miesiąc po wycofaniu przez Apple ładowarki Lightning, co było kamieniem milowym w kierunku powszechnego ładowania w obliczu nacisków ze strony unijnych organów regulacyjnych.

Podobnie jak poprzednie modele, Apple Pencil trzeciej generacji przeznaczony jest do robienia notatek, rysowania i zaznaczania dokumentów. Obsługuje także przewijanie, co umożliwia użytkownikom podgląd różnych widżetów i elementów sterujących aplikacji oraz przełączanie się między nimi, gdy jest używany z iPadem Pro 12,9 cala (6. generacji) i iPadem Pro 11 cali (4. generacji). Cena wynosi 79 dolarów, czyli o 20 dolarów mniej niż Apple Pencil drugiej generacji i 50 dolarów mniej niż oryginalna wersja.

Największa zmiana w najnowszym modelu dotyczy systemu ładowania, na który warto zwrócić uwagę nie tylko dlatego, że firma od lat wzbraniała się przed zmianą, ale także dlatego, że ma ona znacznie ułatwić klientom ładowanie.

Podczas wrześniowej imprezy poświęconej iPhone’owi 15 firma ogłosiła, że ​​wszystkie jej smartfony nowej generacji będą miały w ofercie nowe słuchawki AirPods Pro z ładowaniem przez USB-C. Apple już wcześniej przestawiło swoje iPady i MacBooki na ładowanie przez USB-C, ale decyzja o ostatecznym dodaniu tej funkcji do iPhone’ów pojawiła się niecały rok po głosowaniu w Unii Europejskiej za przyjęciem przepisów wymagających smartfonów, tabletów, aparatów cyfrowych, przenośnych głośników i innych małych urządzeń. Obsługa ładowania przez USB-C do 2024 r.

Pierwsze w swoim rodzaju prawo ma na celu zmniejszenie liczby ładowarek i kabli, z którymi muszą się zmierzyć konsumenci przy zakupie nowego urządzenia, a także umożliwienie użytkownikom mieszania i dopasowywania urządzeń i ładowarek, nawet jeśli są produkowane przez różnych producentów. Jednak w ten sposób Apple zrezygnowałby z kontroli nad swoim przewodowym systemem ładowania, a dla wielu konsumentów odróżnienie dobrych ładowarek od złych nie byłoby tak oczywiste.

READ  Wynalazca telefonu komórkowego wykonał pierwszy telefon 50 lat temu

Chociaż Apple nie ogłosiło wyników sprzedaży swojego Pencila, David McQueen, dyrektor ABI Research, szacuje, że od jego premiery w 2015 roku sprzedano około 42 miliony urządzeń, biorąc pod uwagę, że sprzedano 420 milionów. iPad od tego czasu (przy założeniu 10% lub mniej). tych konsumentów kupiło Apple Pencil).

„Musiałbym sądzić, że będzie tak niska ze względu na stosunkowo wysoką cenę, wysokiej klasy obudowę i dostępność znacznie tańszych zamienników, które współpracują z iPadem” – powiedział.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *