Wczoraj późnym wieczorem Naughty Dog opublikowało post na blogu, w którym dzieli się aktualizacjami na temat swojej gry wieloosobowej osadzonej w świecie The Last of Us. Na nieszczęście dla tych, którzy nie mogli się doczekać gry, nigdy nie ujrzy ona światła dziennego, ponieważ Naughty Dog ogłosiło, że podjęło „bardzo trudną decyzję” o wstrzymaniu rozwoju gry zwanej The Last of Us Online.
Po ogłoszeniu wielu członków społeczności odpowiedziało na decyzję Naughty Dog na X/Twitterze. Niektórzy wyrażali rozczarowanie faktem, że mecz został odwołany. Niektórzy znów byli sfrustrowani właśnie dlatego, że Naughty Dog usunął element gry wieloosobowej w ponownym wydaniu The Last of Us Part 1. Innych oburzyło zmarnowanie potencjału gry wieloosobowej osadzonej w świecie The Last of Us.
„Tata pamięta, jak Naughty Dog pokazywało The Last of Us online na Summer Games Festival 2022?” pic.twitter.com/B7jE8N7V4i
– DomTheBombYT (@DomTheBombYT) 15 grudnia 2023 r
W przypadku Naughty Dog frustrujące jest to, że wszystkie ponowne wydania usuwają tryb wieloosobowy. Może uda mi się zdobyć pierwszego Last of Us, ale Uncharted 4 nie jest pełną grą na PS5
Właściwym posunięciem byłoby nie być studiem oferującym usługi na żywo, ale tęsknię za czasami, gdy grałem w trybie wieloosobowym bez zobowiązań
– John Cartwright (@JonComms) 15 grudnia 2023 r
Czym mogło być The Last of Us Online… Jest tak duży potencjał w bardzo szczegółowej grze o przetrwaniu online, opracowanej przez niezwykle utalentowanych projektantów gier
Z drugiej strony, Naughty Dog będzie nadal rozwijać swoją kolejną grę skupioną na narracji. Tolo 3? pic.twitter.com/VRo5iz5ZDc
— 𝗩𝗢𝗬𝗔𝗚𝗘𝗥𝗦 𝗥𝗘𝗩𝗘𝗡𝗚𝗘 (@VoyagersRevenge) 15 grudnia 2023 r
Inni sympatyzowali z decyzją Naughty Dog, a niektórzy mieli nadzieję, że anulowanie gry na żywo uchroni studio przed dodatkowymi zwolnieniami. Niektórzy posunęli się o krok dalej, aby wyrazić słodko-gorzki przywiązanie Naughty Dog do gier dla jednego gracza lub ogólnie wyrazić swoją pogardę dla gier usługowych na żywo.
Gra wieloosobowa The Last of Us była jedną z niewielu gier usługowych na żywo opracowanych przez wiele studiów PlayStation. Inne gry na tej liście to Marathon, strzelanka PvP studia Bungie, która, jak pamiętacie, również doznała zwolnień, które najwyraźniej wynikały ze słabej wydajności innej gry na żywo, Destiny 2.
To odważne i ważne wezwanie zarówno dla studia, jak i branży, które głęboko szanuję. Mam oczywiście nadzieję, że nie jest to związane ze zwolnieniami i bardzo przepraszam zespoły, których ciężka praca została zniweczona. https://t.co/5VDvHDmBJo
– Rami Ismail / Rami (@tha_rami) 15 grudnia 2023 r
Chociaż to jest świetne, wydaje mi się, że to ciężka rotacja. Bardzo trudno przełknąć, że Naughty Dog nie rozumie jeszcze wymagań usługi na żywo. https://t.co/9aIyQjTpHo
-Lawrence Sontag (@SirLarr) 15 grudnia 2023 r
Oczywiście jestem zdenerwowany, ale cieszę się, że Naughty Dog nie stanie się studiem oferującym usługi na żywo i będzie nadal tworzyć najwyższej klasy gry dla jednego gracza. Przynajmniej nadal mamy frakcje! https://t.co/jN5JGFQRFf
– Michael Huber (@MichaelPHuber) 15 grudnia 2023 r
Marnowanie czasu tutaj łamie serce. Utalentowani programiści, tacy jak Naughty Dog i Rocksteady, stracili lata postępu, ponieważ wpadli w pułapkę piekła programistycznego w projektach usług na żywo, których nikt nie chce tworzyć ani w które nikt nie chce grać. Po prostu pozwólmy im robić rzeczy, w których są dobrzy, do cholery https://t.co/yNyWjHpOV1
– Ken Bro (@KanesTheName) 15 grudnia 2023 r
Myślę, że to był właściwy ruch. Nie potrzebowaliśmy kolejnej gry Live-Service, która pochłaniałaby cały czas i zasoby Naughty Dog, aby wykorzystać tę słabnącą modę. Nie, dziękuję. W końcu słuszna decyzja! 👍 https://t.co/rlyVukGQ6G
– Joe Vargas (@AngryJoeShow) 15 grudnia 2023 r
Po prostu… prześlę to tutaj jeszcze raz, ponieważ jest to najmądrzejsza rzecz, jaką Naughty Dog może zrobić, aby zapobiec dalszym zwolnieniom: https://t.co/JSornMWhkN https://t.co/6quFy7pbe4
– Liana Robert (@DirtyEffinHippy) 15 grudnia 2023 r
Co najmniej jeden deweloper, Adrian Campos, który pracował nad trybem wieloosobowym The Last of Us, publicznie wyraził swoją solidarność ze studiem.
Czy wolno mi rozmawiać o tym, czy pracowałem nad tą sprawą po jego śmierci?
Bo gdybym mógł, wiele bym się dowiedział o tym projekcie i całym sercem łączę się ze wszystkimi, którzy nad nim pracowali pic.twitter.com/zrPhywwLFA-Adrian Campos (MLPcampos) 15 grudnia 2023 r
Dyrektor gry Naughty Dog, Vineet Agarwal, zabrała głos, aby podziękować Camposowi za jego wkład w projekt.
Nie rozmawialiśmy ze sobą zbyt wiele bezpośrednio, ale Twoje prace były piękne. Dziękuję. https://t.co/O7bG96wpQG
– Vineet Agarwal (@vinixkun) 15 grudnia 2023 r
Oprócz anulowania przez Naughty Dog gry wieloosobowej The Last of Us studio ujawniło również, że pracuje nad „więcej niż jedną zupełnie nową, ambitną grą dla jednego gracza”.
Po tej informacji niektórzy fani Naughty Dog, zwłaszcza serii Jak & Daxter, wyrazili chęć, aby studio ponownie odwiedziło serię i stworzyło nowy wpis. Naughty Dog był oryginalnym twórcą Jak & Daxter; Pierwsza gra została wydana w 2001 roku, po czym pojawiły się dwie kontynuacje i gra typu spin-off, wszystkie wydane na PS2.
Niektórzy twierdzą, że Naughty Dog powinno stworzyć nową grę opartą na IP Sly Cooper. Seria Sly Cooper została stworzona przez firmę Sucker Punch Productions, która stworzyła trylogię gier na PS2. Najnowsza gra, Sly Cooper: Thieves in Time, została stworzona przez Sanzaru Games w 2013 roku.
Naughty Dog może naprawić swoje błędy dzięki opracowaniu nowego Jak & Daxtera. 🙏
– Jake (Deathloop)👻 (JakeAGame) 15 grudnia 2023 r
Mam nadzieję, że będzie to nowe IP lub Sly Cooper, a nie kolejna kontynuacja TLOU/Uncharted https://t.co/WQPbQfF3iQ
— Ray Ξ (@Meat0nFossil) 15 grudnia 2023 r
Proszę, niech to się stanie! Albo daj im adres IP Sly Coopera 🙏 https://t.co/PUMSdrKuWj
– Waleriana (@ValyrianFPS) 15 grudnia 2023 r
Taylor jest reporterem w IGN. Można ją śledzić na Twitterze @Ty Nexter.
. „Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Bacon geek. Badacz internetu. Hipsterski miłośnik telewizji”.