Bungie zastępuje menedżera maratonu w obliczu zmiany przywództwa i obaw przed zwolnieniami

W obliczu ciągłego niepokoju w Bungie po zeszłorocznych zwolnieniach studio przygotowuje się teraz do wprowadzenia kolejnej zmiany, tym razem w Marathon – nadchodzącej grze usługowej, która ma być kolejnym krokiem po Destiny.

Według wielu źródeł zaznajomionych ze sprawą Bungie jest w trakcie zmiany swojego kreatywnego przywództwa w Marathon, co obejmuje między innymi usunięcie długoletniego projektanta Bungie, Christophera Barretta, z roli reżysera gry. IGN dowiedział się, że zastąpi go były dyrektor gry Valorant Joe Ziegler Opuścił Riot Games dla Bungie W 2022 r.

IGN skontaktował się z Bungie z prośbą o komentarz na temat tego, czy Barrett pozostanie w firmie. Bungie nie odpowiedziało jeszcze na prośbę IGN o komentarz, ale wkrótce po naszej rozmowie Ziegler potwierdził swoją nominację na dyrektora gry na X/Twitterze.

„Przez ostatnie dziewięć miesięcy pracowałem nad Maratonem jako reżyser gry” – napisał. „Nadal pracujemy, ale jestem podekscytowany możliwością podzielenia się z wami kolejnymi informacjami na temat gry, w miarę jak jesteśmy coraz bliżej udostępnienia jej wszystkim”.

Chociaż to się dzieje, źródła podają IGN, że Bungie pompuje zasoby, aby wyrzucić Maraton za drzwi. Jedno ze źródeł twierdzi, że pod nowym przywództwem Zieglera kierunek gry nieco się zmienił, łącznie z odejściem od niestandardowych postaci graczy na rzecz wybranej grupy bohaterów.

Maraton o artykule

Chociaż nadchodzący dodatek do Destiny 2, The Final Shape, również jest traktowany priorytetowo, rosną obawy i pogłoski, że natychmiast po jego premierze nastąpią zwolnienia. Jedna osoba znająca się na budżetach w Bungie powiedziała mi, że „nic się nie zgadza” i „musi się wydarzyć coś, co ograniczy koszty, chyba że ostateczna skórka dobrze sobie poradzi, aby pokryć lukę i ludzie będą mogli przejść do maratonu”.

READ  Darmowe gry Xbox Live Gold zapowiedziane na listopad 2022 r.

Bungie podobno zastąpiło dyrektora Maratonu Christophera Barretta Joe Zieglerem z Valorant.

Kiedy Sony przejęło Bungie, studio wniosło ze sobą szereg innych projektów inkubacyjnych, w tym m.in Gra przypominająca MOBA o kryptonimie Gummy Bears I Nowy adres IP jest znany jako Matter. Według źródeł Matter został odwołany w 2020 r., ale zespół kontynuował pracę nad podobnym projektem w nieco innym kierunku, aż do jego anulowania pod koniec 2022 r. Tymczasem Gummy Bears znajduje się obecnie w fazie wstrzymania ze względu na ciągłe problemy firmy .

W firmie rosną oczekiwania, że ​​kadra kierownicza wyższego szczebla masowo odejdzie latem 2026 r., kiedy zaczną obowiązywać ostatnie płatności wynikające z przejęcia firmy przez Sony. Mając to na uwadze, istnieje silny nacisk, aby Maraton zniknął wcześniej i niech ktokolwiek następny przejmie stery (czy to Sony, czy Bungie), martwił się, jak będzie dalej.

Maraton i sprint

Bungie w ostatnich latach było wstrząśnięte wieloma poważnymi zmianami, które obniżyły morale w studiu Destiny i pozostawiły jego przyszłość niepewną. Sony oficjalnie nabyło studio w połowie 2022 roku, obiecując, że jako niezależna spółka zależna w dużej mierze zachowa pozory swobody. Chociaż źródła podają, że w dużej mierze pozostaje to prawdą, Bungie ma trudności z osiągnięciem kluczowych celów finansowych, a Destiny 2 w zeszłym roku osiągnęło znacznie słabsze wyniki.

W październiku Bungie zwolniło prawie 100 z ówczesnych 1200 pracowników w związku z większymi cięciami kosztów, które przesunęły Maraton do 2025 r. i obcięły świadczenia pracownicze, co jeszcze bardziej pogorszyło nastroje wewnętrzne. Warto zauważyć, że wiele źródeł w tamtym czasie i później podało, że Sony w dużej mierze opuściło studio, aby rozwiązać własne problemy i nie było odpowiedzialne za zwolnienia, a odpowiedzialność wziął na siebie dyrektor generalny Pete Parsons.

Jednakże źródła z tamtego okresu poinformowały IGN, że kiedy zapytano liderów, czy rozważali obniżki wynagrodzeń przed podjęciem decyzji o zwolnieniu, jeden z nich odpowiedział, że Bungie nie jest „firmą tego rodzaju”. Wewnętrznie rośnie poczucie, że ostateczny format musi zakończyć się sukcesem Bungie, aby uniknąć dalszych wewnętrznych zawirowań.

READ  Zapomnij o nowym MacBooku Pro, Apple ma coś znacznie lepszego

Ani Bungie, ani Sony nie odpowiedziały na prośbę IGN o komentarz.

Rebecca Valentine jest starszą reporterką w IGN. Masz wskazówkę dotyczącą historii? Wyślij go na adres [email protected].

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *