Cała przyszła technologia transportowa zaprezentowana na targach CES 2024

Kredyty obrazkowe: Kirsten Korosek dla TechCrunch

Kolejna edycja targów CES już za nami, a transport nadal odgrywał kluczową rolę na jednej z największych scen technologicznych na świecie. Na targach CES 2024 naszą uwagę przykuły nie tylko samochody elektryczne.

Firmy i start-upy skupiły się na zautomatyzowanej jeździe, ładowaniu pojazdów elektrycznych, oprogramowaniu (a dokładniej sztucznej inteligencji), czujnikach, lotnictwie, łodziach, dronach, mikromobilności – co tylko chcesz. Na szczęście TechCrunch był.

Oto niektóre tematy technologiczne, które zwróciły naszą uwagę na targach CES 2024.

Wszystko jest elektryczne

Finfast-vf3 cess 2024

Kredyty obrazkowe: Kirsten Korosek

Wielka Trójka amerykańskich producentów samochodów – General Motors, Ford i Stellantis – może nie miała olśniewających pokazów i prezentacji produktów, ale było kilka innych firm, które pomogły ugruntować pozycję targów CES jako najważniejszych targów motoryzacyjnych. Tureckie firmy Honda, Kia, Mercedes-Benz, Sony, TOG i Finfast zaprezentowały na imprezie koncepcje elektryczne i samochody produkcyjne.

Na targach CES 2024 obecni byli nie tylko wielcy producenci samochodów. Energia elektryczna przedostała się do każdego zakątka transportu, od motocykli i rowerów elektrycznych po gokarty, duże platformy, łodzie i samoloty.

Na przykład firma Segway zaprezentowała dwie hulajnogi elektryczne, E2 Pro i Superscooter ST1, a także dwa rowery elektryczne zwane Segway Xafari i Segway Xyber, oprócz Segwaya. Gokart Pro 2 Który można podłączyć do komputera i używać do grania w gry wyścigowe takie jak Forza.

Startupy również cieszyły się dużym zainteresowaniem i można je było znaleźć na różnych wydarzeniach związanych z targami CES, takich jak Pepcom i Unveiled. Startup Land Energy z Cleveland w stanie Ohio powraca ze swoim rowerem e-sportowym z wymienną baterią, podczas gdy fińska firma… Motocykle Verge Verge zaprezentował TS Ultra, motocykl elektryczny z bezpiastową konstrukcją pierścieniową, zaawansowaną technologią wspomagania kierowcy i układem napędowym wytwarzającym imponującą moc 201 koni mechanicznych i moment obrotowy 885 funtów na stopę. A w Eureka Park, gdzie setki start-upów założyły swoje sklepy, nie mogło zabraknąć prądu. Moją uwagę przykuł startup, który… Wózek słonecznyfirma, która opracowała elektryczny pojazd do mobilności miejskiej przypominający zamknięty wózek golfowy.

Elektryczna latająca taksówka pomalowana na biało na stoisku na targach CES 2024

Kredyty obrazkowe: Kirsten Korosek

Nie zabrakło oczywiście samolotów elektrycznych i dronów. Jeśli chodzi o start-upy, Pivotal otworzył zamówienia online na osobiste elektryczne drony Helix, a firmy Zipline i Wing zajmujące się autonomicznymi dronami zabezpieczyły Ogromna transakcja z Walmartem. Jednostka zaawansowanej mobilności powietrznej Hyundaia, Supernal, zaprezentowała elektryczny samolot do pionowego startu i lądowania, a Xping Aerohat, spółka zależna chińskiego producenta samochodów elektrycznych Xping Motors, zaprezentowała nową koncepcję i ogłosiła rozpoczęcie dostaw lądowego lotniskowca pod koniec 2025 roku.

READ  Zapasy ubite, są zamknięte; Rentowności spadają po danych o inflacji w USA

Przy tak dużej liczbie samochodów elektrycznych ludzie mogą nie być zaskoczeni, gdy dowiedzą się, że firmy zajmujące się ładowaniem samochodów elektrycznych również działają masowo. Oprócz znanych firm zajmujących się infrastrukturą ładowania znaleźliśmy start-upy skupiające się na oprogramowaniu do ładowania pojazdów elektrycznych, a także te prezentujące nowe podejścia, takie jak technologia ładowania bezprzewodowego WiTricity.

Generatywna sztuczna inteligencja

Zdjęcie przedstawiające wnętrze nowego Volkswagena Gold, łącznie z kierownicą i ekranem dotykowym.

Kredyty obrazkowe: Volkswagena

Jeszcze zanim pojawił się na wystawie, pracownicy TechCruncha przewidywali, że sztuczna inteligencja zdominuje targi CES 2024. I nie myliliśmy się. Sztuczna inteligencja była wszędzie, w tym w transporcie od samochodów i rowerów elektrycznych po hulajnogi i lotnictwo elektryczne.

Firm promujących sztuczną inteligencję było wiele. Chociaż na rynku panuje wiele zmian, kilka firm pokazało, jak oprogramowanie w coraz większym stopniu wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby dostarczać (miejmy nadzieję) produkty o większej wydajności, w tym czujniki w pojazdach, asystentów głosowych w samochodach i systemy autonomiczne.

Dużo mówiło się także o generatywnej sztucznej inteligencji, a dokładniej o ChatGPT, chatbotach napędzanych sztuczną inteligencją, korzystających z dużych modeli głębokiego uczenia się szkolonych na ogromnych zbiorach danych. Przejrzałem dwie wersje demonstracyjne ChatGPT: jedną z BMW i jedną we współpracy z firmą programistyczną Cerence i Volkswagenem.

Volkswagen ogłosił plany dodania chatbota opartego na sztucznej inteligencji do wszystkich modeli Volkswagena wyposażonych w asystenta głosowego IDA.

W międzyczasie BMW i partner Amazon zaprezentowali projekt rozwojowy wykorzystujący generatywną sztuczną inteligencję wspomaganą przez Alexa LLM, aby zapewnić asystentowi głosowemu producenta samochodów większe możliwości i dostarczać informacje w bardziej ludzki i konwersacyjny sposób.

wodór

Hyundai Hydrogen 2024 na targach elektroniki użytkowej (CES).

Ji Hoon Chang, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company, centrum, oraz Chang Hwan Kim, starszy wiceprezes i szef ds. rozwoju akumulatorów, wodoru i ogniw paliwowych w Hyundai Motor Company na targach CES 2024. Kredyty obrazowe: Getty Images za pośrednictwem Bloomberga

Energia wodorowa nie jest jednak niczym nowym i ostatnio zeszła na dalszy plan w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami elektrycznymi zasilanymi akumulatorami. Nie mów nikomu na targach CES 2024, gdzie tegoroczna hala wystawowa była wypełniona pojazdami napędzanymi wodorem każdej wielkości.

READ  OPEC + zmierza do głębokich cięć dostaw i kolizji ze Stanami Zjednoczonymi

Hyundai, oferujący coraz większą gamę pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami, przybył na targi CES, aby porozmawiać o wodorowych ogniwach paliwowych i swojej wizji paliw alternatywnych. Nikola w końcu pokazała jedną z pierwszych wyprodukowanych w USA ciężarówek na wodór, które zaczęła dostarczać klientom, a Bosch, który już produkuje wodorowe ogniwa paliwowe (takie jak te, których Nikola używa w swojej ciężarówce), ogłosił, że wyprodukuje silnik, który będzie w stanie spalić wodór. Producent ciężarówek PACCAR zaprezentował także ciężarówkę napędzaną wodorem.

Spotkaliśmy także inne startupy zajmujące się wodorem, które spacerowały po korytarzach, spotykając się z mediami, potencjalnymi inwestorami i znawcami branży. Jedną z firm, na którą natrafiliśmy, była firma Croft Motors. Startup opracowuje „wytrzymałe” pojazdy napędzane wodorem, zaczynając od prototypu trzyrzędowego SUV-a o przewidywanym zasięgu 1500 km.

Sprzęt w kabinie łączy się z oprogramowaniem

harman-technology-sys

Harman prezentuje swój produkt ReadyCare na targach CES 2024. Kredyt obrazu: Kirsten Korosek

Producenci samochodów, dostawcy samochodów, a nawet niektóre start-upy przedstawili własną wizję wnętrza samochodu. Tak, ekranów dotykowych było mnóstwo, w tym popularny zakrzywiony design.

Technologia pokładowa wykracza poza te obszary i obejmuje obszary bezpieczeństwa, oceny stanu zdrowia i rozrywki. Technologia śledzenia wzroku była wszędzie. Na przykład firma Harman zademonstrowała swój markowy system Ready Care, który może mierzyć aktywność oczu kierowcy, obciążenie poznawcze i parametry życiowe, aby określić poziom skupienia i uwagi na drodze.

Wiele firm pokazało również, w jaki sposób urządzenia takie jak kamery i inne czujniki, które wcześniej były używane do celów bezpieczeństwa, są obecnie wykorzystywane do innych, bardziej zorientowanych na wygodę usług. Bosch pokazał, jak podczas jazdy można wykorzystać technologię śledzenia wzroku, aby zobaczyć, na jakie interesujące miejsca się patrzy, a samochód może dostarczać informacji kontekstowych.

Tymczasem Mercedes wprowadził pełen zestaw funkcji, które po połączeniu zapewniają kierowcy i pasażerom kompletne wrażenia, w tym ulepszonego asystenta głosowego, gry samochodowe, wciągający dźwięk oraz aplikację opracowaną przez nową firmę SoundDrive należącą do will.i.am . Dopasowuje przepustnicę, hamulce i układ kierowniczy do swego rodzaju wielokanałowego inteligentnego miksera, który wpływa na utwory odtwarzane w samochodzie.

READ  Masatoshi Ito, japoński miliarder stojący za powstaniem Team 7-Eleven, zmarł w wieku 98 lat

Mój wniosek na wynos: Firmy zdają sobie sprawę, że kierowcy i pasażerowie to, że tak powiem, zniewolona publiczność. Wszyscy pracują nad sposobami przeniesienia całej technologii z naszych telefonów i domów do samochodu.

Przeczytaj więcej o targach CES 2024 na TechCrunch



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *