Target nie trafił w dziesiątkę z dużym marginesem w trzecim kwartale, ponieważ dyskont odczuł spowolnienie wydatków konsumentów na produkty z wyższej półki.
„W ostatnich tygodniach kwartału trendy sprzedaży i zysków znacznie złagodniały, ponieważ na zachowania zakupowe gości w coraz większym stopniu wpływała inflacja, stopy procentowe i niepewność gospodarcza” – powiedział Brian Cornell, prezes i dyrektor generalny Target. Wyniki finansowe za trzeci kwartał nie spełniły naszych oczekiwań.
Akcje celu spadły o ponad 10% w obrocie przedsesyjnym. Akcje detalisty spadły od początku roku o 22%, w porównaniu z 16% spadkiem S&P 500.
W rozmowie telefonicznej z dziennikarzami Cornell powiedział, że bardziej ostrożne podejście do oczekiwań w okresie świątecznym jest uzasadnione, biorąc pod uwagę obecne trendy biznesowe.
„Jeśli siedzisz tutaj dzisiaj i patrzysz na niektóre z opublikowanych danych konsorcjalnych, zauważyłeś znaczącą zmianę we wzorcach zakupów konsumenckich w okresie od października do listopada” – powiedział. „Oczywiście jest to środowisko, w którym konsumenci są zestresowani. Wiemy, że wydają więcej dolarów na żywność i napoje oraz podstawowe artykuły gospodarstwa domowego. Szukają promocji i szukają tej świetnej okazji. Spodziewam się, że reklama będzie się koncentrować przez cały rok. wakacje.”
Oto kilka najważniejszych informacji na temat zysków Targetu za trzeci kwartał:
-
Marża zysku operacyjnego wyniosła 3,9%, brak szacunków 5,35%. Firma twierdzi, że marże były „znacznie poniżej” oczekiwań.
-
Podsumowanie zapasów, często uruchamiane „Zorganizowana przestępczość detaliczna”, jak dotąd obniżył marżę brutto detalisty o 400 milionów dolarów w 2022 roku.
-
Sprzedaż porównywalna wzrosła o 2,7%, nieznacznie wyprzedzając szacunki wzrostu o 2,51%.
-
„Ciągła czułość” jest wymieniona w preferowanych kategoriach towarów.
-
Zapasy wzrosły o 14,4% rok do roku, spadając w porównaniu ze stopą wzrostu w drugim kwartale wynoszącą 36%.
-
Skorygowany EPS wyniósł 1,54 USD, niewiele poniżej szacunków analityków na poziomie 2,17 USD.
-
Prognozy dotyczące górnych i dolnych linii zostały obniżone w czwartym kwartale.
-
W listopadzie wymagane są „płynne” trendy ruchu.
-
Ogłoszono nową trzyletnią redukcję wydatków w wysokości od 2 do 3 miliardów dolarów.
Wielu analityków z Wall Street przygotowywało się na słaby kwartał i prognozy Targetu na 4 kwartał, w tym analityk detaliczny Citi, Paul Lejuez.
„Uważamy, że górna linia pozostaje ogólnie zdrowa, z utrzymującymi się wysokimi wydatkami w górnej części grupy docelowej dochodów demograficznych” – powiedział Lejuez w notatce przed wynikami. „Na podstawie naszych rozmów z branżą detaliczną i kierownictwem firmy Target nie sądzimy, aby większość firm (w tym Target) odcinała klientów. Ogólnie rzecz biorąc, konsumenci o niższych dochodach nadal przedkładają materiały eksploatacyjne nad przedmioty uznaniowe. Ma to negatywny wpływ na marżę firmy Target ”.
Analityk dodał, że Citigroup „uważa wytyczne kierownictwa na 4 kwartał za bardzo obiecujące”.
Briana Sozziego Świetny nauczyciel i Prezenter w Yahoo Finance. Śledź Sozziego na Twitterze @BrianSozzi I dalej Linkedin.
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi trendami giełdowymi z witryny Yahoo Finance
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
Pobierz aplikację Yahoo Finance Jabłko Lub Android
Śledź Yahoo Finance Świergot, Facebook, Instagram, Flipboard, LinkedinI Światło sieci
„Profesjonalny webaholik. Pisarz. Telewizyjny geek. Nieuleczalny podróżnik. Znawca mediów społecznościowych. Ekspert od bekonu.”