Cel powraca o milę pośród „znaczących zmian we wzorcach zakupów konsumenckich”

Target nie trafił w dziesiątkę z dużym marginesem w trzecim kwartale, ponieważ dyskont odczuł spowolnienie wydatków konsumentów na produkty z wyższej półki.

„W ostatnich tygodniach kwartału trendy sprzedaży i zysków znacznie złagodniały, ponieważ na zachowania zakupowe gości w coraz większym stopniu wpływała inflacja, stopy procentowe i niepewność gospodarcza” – powiedział Brian Cornell, prezes i dyrektor generalny Target. Wyniki finansowe za trzeci kwartał nie spełniły naszych oczekiwań.

Akcje celu spadły o ponad 10% w obrocie przedsesyjnym. Akcje detalisty spadły od początku roku o 22%, w porównaniu z 16% spadkiem S&P 500.

W rozmowie telefonicznej z dziennikarzami Cornell powiedział, że bardziej ostrożne podejście do oczekiwań w okresie świątecznym jest uzasadnione, biorąc pod uwagę obecne trendy biznesowe.

„Jeśli siedzisz tutaj dzisiaj i patrzysz na niektóre z opublikowanych danych konsorcjalnych, zauważyłeś znaczącą zmianę we wzorcach zakupów konsumenckich w okresie od października do listopada” – powiedział. „Oczywiście jest to środowisko, w którym konsumenci są zestresowani. Wiemy, że wydają więcej dolarów na żywność i napoje oraz podstawowe artykuły gospodarstwa domowego. Szukają promocji i szukają tej świetnej okazji. Spodziewam się, że reklama będzie się koncentrować przez cały rok. wakacje.”

Logo Target jest widoczne na wózkach sklepowych w sklepie Target na Manhattanie, Nowy Jork, USA, 22 listopada 2021 r. REUTERS/Andrew Kelly

Oto kilka najważniejszych informacji na temat zysków Targetu za trzeci kwartał:

  • Marża zysku operacyjnego wyniosła 3,9%, brak szacunków 5,35%. Firma twierdzi, że marże były „znacznie poniżej” oczekiwań.

  • Podsumowanie zapasów, często uruchamiane „Zorganizowana przestępczość detaliczna”, jak dotąd obniżył marżę brutto detalisty o 400 milionów dolarów w 2022 roku.

  • Sprzedaż porównywalna wzrosła o 2,7%, nieznacznie wyprzedzając szacunki wzrostu o 2,51%.

  • „Ciągła czułość” jest wymieniona w preferowanych kategoriach towarów.

  • Zapasy wzrosły o 14,4% rok do roku, spadając w porównaniu ze stopą wzrostu w drugim kwartale wynoszącą 36%.

  • Skorygowany EPS wyniósł 1,54 USD, niewiele poniżej szacunków analityków na poziomie 2,17 USD.

  • Prognozy dotyczące górnych i dolnych linii zostały obniżone w czwartym kwartale.

  • W listopadzie wymagane są „płynne” trendy ruchu.

  • Ogłoszono nową trzyletnią redukcję wydatków w wysokości od 2 do 3 miliardów dolarów.

READ  Wraz ze wzrostem liczebności tygrysów, indyjskie plemiona domagają się praw do ziemi

Wielu analityków z Wall Street przygotowywało się na słaby kwartał i prognozy Targetu na 4 kwartał, w tym analityk detaliczny Citi, Paul Lejuez.

„Uważamy, że górna linia pozostaje ogólnie zdrowa, z utrzymującymi się wysokimi wydatkami w górnej części grupy docelowej dochodów demograficznych” – powiedział Lejuez w notatce przed wynikami. „Na podstawie naszych rozmów z branżą detaliczną i kierownictwem firmy Target nie sądzimy, aby większość firm (w tym Target) odcinała klientów. Ogólnie rzecz biorąc, konsumenci o niższych dochodach nadal przedkładają materiały eksploatacyjne nad przedmioty uznaniowe. Ma to negatywny wpływ na marżę firmy Target ”.

Analityk dodał, że Citigroup „uważa wytyczne kierownictwa na 4 kwartał za bardzo obiecujące”.

Briana Sozziego Świetny nauczyciel i Prezenter w Yahoo Finance. Śledź Sozziego na Twitterze @BrianSozzi I dalej Linkedin.

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi trendami giełdowymi z witryny Yahoo Finance

Kliknij tutaj, aby uzyskać dogłębną analizę, w tym najnowsze wiadomości giełdowe i wydarzenia związane z ruchem akcji

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

Pobierz aplikację Yahoo Finance Jabłko Lub Android

Śledź Yahoo Finance Świergot, Facebook, Instagram, Flipboard, LinkedinI Światło sieci

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *