CIA kontynuuje internetową kampanię mającą na celu rekrutację rosyjskich szpiegów, powołując się na sukcesy

CIA wypuściła trzeciego wideo Ma na celu rekrutację rosyjskich urzędników niezadowolonych ze swojego przywództwa politycznego i innych krajowych elit, co stanowi wirtualną próbę, która według urzędników amerykańskiego wywiadu skutecznie pomogła amerykańskiej agencji szpiegowskiej w skontaktowaniu się z potencjalnymi źródłami w Rosji.

W poniedziałek w Międzynarodowym Muzeum Szpiegu w Waszyngtonie zastępca dyrektora CIA David Cohen powiedział, że najnowsze wideo „w zasadzie jest pokazem ludzi w Rosji niezadowolonych z reżimu, którzy widzą lepszą przyszłość dla Rosji, która, szczerze mówiąc, jest przyszłość, którą możemy im pomóc osiągnąć.” Sukces, jeśli będą z nami współpracować.”

„Jedno z pytań dotyczy tego, jak powinniśmy podejść do rekrutacji Rosjan, dlatego zadaliśmy trzecie pytanie w serii bardzo udanych filmów” – kontynuował Cohen.

Rzecznik CIA powiedział, że nagrania wideo pochodzą z dwa zanim Kampanie rozpoczęte w latach 2022 i 2023 wyświetlono ponad 2,1 miliona razy na wielu platformach internetowych, w tym na Telegramie, Facebooku, Instagramie i X.

„Chcemy, aby ludzie wiedzieli o CIA, naszej misji i naszej historii, ale staramy się też kontaktować bezpośrednio ze źródłami” – powiedział rzecznik, dodając, że filmy umożliwiły „dotarcie do odbiorców”, ale odmówił podania dodatkowych szczegółów na temat skala lub wiarygodność odpowiedzi lub zasoby wymagane do wyprodukowania filmów.

Ostatni wideo, z narracją fikcyjnego rosyjskiego urzędnika, który cytuje Tołstoja i wyraża nadzieję, że ma nadzieję zapewnić swojemu synowi lepszą przyszłość w Rosji. Kończy się instrukcją bezpiecznego kontaktu z CIA przez Internet.

Rzecznik CIA powiedział, że we wszystkich filmach występują aktorzy i przedstawiają fikcyjne narracje.

Rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow odrzucił we wtorek takie wysiłki, twierdząc, że „agencje wywiadowcze na całym świecie często korzystają z mediów i sieci społecznościowych w celu rekrutacji nowych pracowników” – podaje państwowa agencja TASS.

Pieskow bagatelizował także wpływ umieszczania filmów na głównych amerykańskich platformach, takich jak X, wcześniej znana jako Twitter, która jest zakazana w Rosji.

„Ktoś powinien powiedzieć CIA, że VKontakte w naszym kraju jest bardziej popularny niż zakazany X i że VKontakte ma znacznie większą publiczność” – powiedział Pieskow, odnosząc się do rosyjskiego portalu społecznościowego.

Nadchodzi kampania agencji Podobnie jak wojna na Ukrainie Ma rozpocząć swój trzeci rok z niewielkimi znaczącymi zmianami na linii frontu w postaci amerykańskiej pomocy wojskowej dla Kijowa Utknąłem w środku politycznej batalii W Kongresie.

Dyrektor CIA William Burns, który od czasu rosyjskiej inwazji w 2022 r. kilkakrotnie podróżował do Kijowa, odwiedził już Kijów. Powiedział Konflikt stworzył „jedyna na pokolenie” szansa na rekrutację w Rosji. W zeszłym roku podczas publicznych wystąpień za granicą agencja stwierdziła, że ​​jest „bardzo otwarta na biznes”.

READ  Chiny rozszerzają ćwiczenia wojskowe, eskalują groźby wobec Tajwanu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *