Ciało wydobyto z wraku na autostradzie I-95 w Filadelfii

FILADELFIA, 12 czerwca (Reuters) – Ludzkie szczątki wydobyto z zawalonego wiaduktu na autostradzie międzystanowej nr 95 w Filadelfii w poniedziałek, gdy ekipy usuwały betonowe gruzy z miejsca zawalenia się autostrady w ognisty weekend, który zamknął odcinek jednego z najbardziej ruchliwych korytarzy transportowych. wschodnie wybrzeże USA.

The Sekcja I-95 Cysterna przewożąca benzynę zapaliła się w niedzielę, powodując zawalenie się betonowego krawężnika, zatrzymując oba kierunki. Urzędnicy nie powiedzieli dokładnie, w jaki sposób paliwo zostało zapalone.

Gdy ekipy wykopaliskowe pracowały nad usunięciem gruzu z terenu budowy w poniedziałek, ciało zostało wydobyte z gruzów i przekazane lekarzowi sądowemu hrabstwa Filadelfii w celu identyfikacji, podała stanowa policja w oświadczeniu.

Kierowca ciężarówki, Nathaniel Moody, nie został odnaleziony natychmiast po wypadku, poinformował lokalny oddział ABC WPVI-TV.

Podczas porannych dojazdów lokalni reporterzy ruchu informowali o korkach w pobliżu zawalenia się i na alternatywnych trasach, ale niewielu kierowców zdawało się słuchać ostrzeżeń, aby korzystać z transportu publicznego lub pozostać w domu.

„Z biegiem czasu sytuacja się pogarsza” – powiedział korespondent KYW News Radio Traffic Justin Traffic o 8 rano EST (1200 GMT).

Zauważył, że poniedziałki są zwykle dniami o niskim natężeniu ruchu. „Jutro rzeczywiście będzie prawdziwym sprawdzianem”.

Pracownicy i śledczy spędzili poranek i popołudnie na badaniu szkód na miejscu zdarzenia, gdy koparka weszła do wraku i przeniosła ogromne kawałki betonu w miejsce, gdzie znajdowała się część autostrady.

Urzędnicy powiedzieli, że odbudowa odcinka I-95, głównej autostrady północ-południe na wschodnim wybrzeżu, która biegnie od Miami do granicy z Kanadą w Maine, zajmie miesiące.

Sekretarz transportu USA Pete Buttigieg powiedział, że rząd federalny współpracuje ze stanem Pensylwania w celu naprawy autostrady.

„To będzie duże zakłócenie w tym regionie” – powiedział Buttigieg. Nie określił dokładnego harmonogramu naprawy, ale powiedział „zdecydowanie nie dni. Nie mówimy o kilku, jeśli tygodniach”.

Szef Federalnej Administracji Autostrad planuje odwiedzić to miejsce, powiedziała rzeczniczka Białego Domu Karine Jean-Pierre. Amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) prowadzi dochodzenie.

Gubernator Pensylwanii, Josh Shapiro, ogłosił w poniedziałek stan klęski żywiołowej, uwalniając fundusze federalne na odbudowę odcinka autostrady, z którego codziennie korzysta 160 000 pojazdów.

Wezwał mieszkańców do szukania alternatyw, korzystania z pociągów podmiejskich lub pracy z domu.

Firmy kurierskie UPS (UPS.N) i FedEx (FTX.N) poinformowały, że wprowadzają zmiany.

Buttigieg powiedział, że departament planuje wykorzystać fundusze pomocowe na odbudowę, ale nie określił kwoty.

Powiedział, że zamknięta część I-95 jest główną trasą dostarczania towarów. „Nie chodzi tylko o podróże – to także łańcuch dostaw”.

Andy Herman, były prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów Budownictwa, powiedział, że mosty nie zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać ciepło pożaru cysterny, które może przekroczyć 2000 Fahrenheita (1090 stopni Celsjusza), a takie incydenty nie są rzadkością.

Herman powiedział, że niedzielne zawalenie wywoła debatę na temat zmiany wymagań projektowych mostów, ale trudno sobie wyobrazić, jak Stany Zjednoczone mogą ulepszyć wiele wiaduktów w kraju.

„Oznacza to, że starają się utrzymać podstawowe bezpieczeństwo mostów w miarę ich niszczenia” – powiedział.

Grafika Reutera

Reportaż Jareda Renshawa z Filadelfii, Davida Shepherdsona z Waszyngtonu, Brada Brooksa z Lubbock w Teksasie i Andrei Shalal z Waszyngtonu; Montaż: Jonathan Otis, Lisa Schumacher i Mark Heinrich

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *