Cztery lata po Apple, Google w końcu porzuci pliki cookie stron trzecich w 2024 roku

Chrome w końcu ogłosił plany usunięcia plików cookie innych firm. To było Prawie cztery lata Ponieważ w przeglądarkach Firefox i Safari wyłączono pliki cookie innych firm, Google, jedna z największych firm reklamowych na świecie, pracuje nad spowolnieniem śmierci śledzącego pliku cookie. Firmy reklamowe wykorzystują pliki cookie stron trzecich do śledzenia użytkowników w Internecie, a ta aktywność w sieci służy do wyświetlania użytkownikom trafnych reklam. Teraz, gdy alternatywny system śledzenia reklam Google, „Privacy Sandbox”, został uruchomiony w przeglądarce Chrome, jest on wreszcie gotowy do porzucenia poprzedniej formy śledzenia reklam. Nowy harmonogram Zabicie plików cookie stron trzecich to druga połowa 2024 r.

W poście na blogu Google nazwano wersję beta „ochroną przed śledzeniem” i podano, że pierwsze testy rozpoczną się 4 stycznia, kiedy z tej funkcji skorzysta 1 procent użytkowników przeglądarki Chrome. Do drugiej połowy 2024 r. wdrożenie powinno dotrzeć do wszystkich użytkowników komputerów stacjonarnych z Chrome i Androidem (Chrome na iOS to po prostu przeprojektowana, niedziałająca przeglądarka Safari). Wdrożenie obejmuje kilka nowych elementów interfejsu użytkownika przeglądarki Chrome, a Google mówi: „Jeśli witryna nie działa bez plików cookie innych firm i powiadomień Chrome, że… Mieć problemy– Tak jakbyś odświeżył stronę wielokrotnie – poprosimy Cię o możliwość tymczasowego ponownego włączenia plików cookie stron trzecich dla tej witryny za pomocą ikony oka po prawej stronie paska adresu. „Biorąc pod uwagę, że inne przeglądarki robią to od czterech lat, trudno sobie wyobrazić, że wielu administratorów sieci nie jest na to gotowych.

Nowe elementy sterujące plikami cookie innych firm w przeglądarce Chrome.
Zbliżenie / Nowe elementy sterujące plikami cookie innych firm w przeglądarce Chrome.

Google

Google twierdzi, że oferta „podlega rozwiązaniu wszelkich pozostałych zastrzeżeń brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków w zakresie konkurencji”. Kluczem do ochrony prywatności przeglądarki Chrome jest to, że najpopularniejsza przeglądarka na świecie (Google Chrome) integruje się z największą platformą reklamową w Internecie (Google Ads) i wyłącza alternatywne metody śledzenia stosowane przez konkurencyjne firmy reklamowe. Zatem niektóre organy regulacyjne są naturalnie zainteresowane całym procesem.

READ  Steam zaktualizował tryb Big Picture z interfejsem Steam Deck

Google twierdzi, że decyzja o zaoferowaniu tej funkcji prywatności cztery lata po tym, jak konkurencja zdecydowała się na nią, stanowi „odpowiedzialne podejście” do wycofywania plików cookie stron trzecich. Wydaje się, że odpowiedzialność ta dotyczy przede wszystkim odpowiedzialności wobec akcjonariuszy Google, ponieważ wyłączenie śledzących plików cookie było wcześniej postrzegane jako atak na model biznesowy Google. Pozycja Google jako największego na świecie dostawcy przeglądarek pozwoliła mu wystarczająco długo opóźnić wygaśnięcie śledzących plików cookie, aby stworzyć alternatywny system śledzenia, który uruchomiono na początku tego roku w przeglądarce Chrome. Dzięki zabezpieczeniu działalności reklamowej dopuszczalne jest obecnie wycofywanie plików cookie. Jak na razie wszystko przebiega zgodnie z planem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *