Epic zwraca się do sądu o zablokowanie 27% prowizji Apple'a od zakupów za pośrednictwem strony internetowej

Obrazy Getty'ego | Justina Sullivana

Epic Games wezwało wczoraj sąd federalny do ukarania Apple za rzekome naruszenie nakazu, który nałożył ograniczenia na iOS App Store. Epic wskazał na 27-procentową prowizję pobieraną przez Apple od zakupów zrealizowanych poza zwykłym systemem płatności w aplikacji oraz inne ograniczenia nałożone na programistów.

„Apple rażąco narusza postanowienie sądu” – napisał Epic w liście. Depozyt W amerykańskim Sądzie Okręgowym dla Północnego Okręgu Kalifornii. „Nowe zasady App Store w dalszym ciągu egzekwują zakaz nałożony na programistów, który sąd uznał za niezgodny z prawem i nakazał. Co więcej, nowe zasady Apple nakładają nowe ograniczenia i obciążenia, które frustrują i skutecznie unieważniają orzeczenie sądowe”.

the Stałe zamówienie We wrześniu 2021 r. sąd orzekł, że Apple nie może uniemożliwiać twórcom aplikacji umieszczania zewnętrznych linków do alternatywnych kanałów sprzedaży „lub innych wezwań do działania kierujących klientów do mechanizmów zakupowych”, które nie stanowią systemu zakupów w aplikacji Apple. W nakazie stwierdzono również, że Apple nie może uniemożliwiać programistom „komunikowania się z klientami za pośrednictwem punktów kontaktowych dobrowolnie uzyskanych od klientów w wyniku rejestracji konta w aplikacji”.

Epic zauważył, że producent iPhone'a wymaga od programistów „płacenia Apple nowej 27% opłaty za wszelkie zakupy dokonywane przez użytkowników”. na zewnątrz Złożenie wniosku do tygodnia po kliknięciu linku „Same opłaty” wystarczą do zaspokojenia zasadniczego celu nakazu; Gdyby Apple mogło opodatkować zakupy poza aplikacją, zakupy te nigdy nie mogłyby ograniczać cen IAP firmy Apple [in-app purchases]„Deweloperzy i konsumenci nie będą mieli powodu korzystać z alternatywnych opcji transakcji” – stwierdził Epic.

Sprawa rozpoczęła się w sierpniu 2020 r., kiedy to Fortnite Producent Epic złożył pozew Zarzut, że Apple miał monopol na dystrybucję aplikacji na iOS i rynki płatności w aplikacjach oraz dopuścił się zachowań antykonkurencyjnych. Sędzia federalny określony Po procesie, w którym stwierdzono, że Apple naruszył kalifornijskie prawo konkurencji i że „przepisy Apple przeciwdziałające wytycznym ukrywają przed konsumentami ważne informacje i bezprawnie ograniczają wybór konsumentów”.

READ  Twórca Saints Row, firma Volition Games, została zamknięta

Sąd Apelacyjny Podtrzymany Nakaz wydano w kwietniu 2023 r., a Sąd Najwyższy postanowił nie rozpatrywać sprawy. Nakaz obowiązuje na terenie całego kraju.

Apple: Jesteśmy zaangażowani

Apple powiedział w Zgłoszenie ze stycznia 2024 r Jest zgodne z rozporządzeniem z 2021 r. Apple stwierdziło, że teraz „w sposób wyraźny pozwala programistom posiadającym aplikacje w witrynach sklepowych iOS lub iPadOS App Store w Stanach Zjednoczonych na umieszczanie w swoich aplikacjach zewnętrznych przycisków lub łączy z wezwaniami do działania, które kierują użytkowników do alternatywnych mechanizmów zakupów poza ich aplikacjami.” Aplikacja.” Apple stwierdziło również, że „nie ogranicza możliwości programistów w zakresie wysyłania użytkownikom komunikatów poza aplikacją dotyczących alternatywnych metod zakupów”.

Jeśli chodzi o prowizję w wysokości 27%, Apple stwierdziło, że opłata jest „zgodna z prostymi warunkami nakazu” i „zgodna z uzasadnieniem sądu przemawiającym za przestrzeganiem innych zasad Apple App Store”. Witryna Apple Mówi, że prowizja dotyczy przychodów ze sprzedaży „w Twojej witrynie po linkowaniu”.

Epic twierdzi, że „nowy program Apple nakłada masowo podatki, reguluje, ogranicza i obciąża linki w aplikacji, które kierują użytkowników do alternatywnych mechanizmów zakupów w witrynie internetowej dewelopera („linki zewnętrzne” lub „linki”), aby uczynić je całkowicie bezużytecznymi. Co więcej, Apple w dalszym ciągu surowo zabrania używania „przycisków… lub innych wezwań do działania” stanowiących bezpośrednie naruszenie postanowienia tego sądu”.

Epic twierdzi, że „zwykły styl przycisku”, o który prosi Apple, „w ogóle nie jest przyciskiem”. Firma Epic przedstawiła następującą ilustrację, stwierdzając, że dozwolone są jedynie typy przycisków oznaczone zielonym polem:

Oryginalna wersja tej ilustracji pochodzi z Witryna Apple. NA Inna stronaApple twierdzi, że zewnętrzne linki do zakupów powinny mieć zwykły styl przycisku.

„Dzięki tym nowym zasadom Apple w dalszym ciągu pobiera nieuzasadnione opłaty i celowo uniemożliwia otwarty przepływ informacji” – stwierdził Epic. „Cel Apple jest jasny: uniemożliwić alternatywnym zakupom ograniczanie ultrakonkurencyjnych opłat pobieranych przy zakupach cyfrowych towarów i usług. Tak zwane przestrzeganie zasad Apple to fikcja.”

READ  Prawdziwa magiczna mysz została stworzona przez Logitech, a nie Apple

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *