GM i Stellantis prowadzą intensywne rozmowy ze związkami zawodowymi w celu osiągnięcia nowego kontraktu i nie ma jeszcze żadnych porozumień

Logo GM pojawia się na fasadzie siedziby General Motors w Detroit, Michigan, USA, 16 marca 2021 r. REUTERS/Rebecca Cook/File Photo Uzyskanie praw licencyjnych

27 października (Reuters) – Rozmowy pomiędzy rodzicem Chryslera, firmą Stellantis (STLAM.MI), a spółką United Auto Workers trwały późnym piątkowym popołudniem, w trakcie intensywnych negocjacji mających na celu osiągnięcie porozumienia w sprawie umowy o pracę kończącej sześciotygodniowy strajk. Oczekuje się natomiast dalszych rozmów z General Motors (GM.N).

W środę Ford Motor (FN) był pierwszym producentem samochodów z Wielkiej Trójki z Detroit, który negocjował porozumienie w sprawie łagodzenia strajków, do których od połowy września dołączyło 45 000 pracowników firm motoryzacyjnych Detroit Three. Transakcja prawdopodobnie ustali wzór dla nowych kontraktów UAW z GM i Stellantis.

Zarówno GM, jak i Stellantis zgodziły się, zgodnie z oczekiwaniami, dorównać Fordowi pod względem kluczowych warunków ekonomicznych, w tym podwyżki płac o 25%, ale niektóre ostateczne kwestie krytyczne, w tym korzystanie z pracowników tymczasowych, pozostały głównym punktem spornym, podają źródła. Źródła podają, że do godziny 17:00 czasu wschodniego nie doszło do ugody.

Rozmowy z GM i Stellantis, które rozpoczęły się w czwartek, przeciągnęły się do wczesnych godzin porannych w piątek, po czym zostały przełożone i wznowione w piątek.

W czwartkowych rozmowach uczestniczyli dyrektor generalna GM Mary Barra i prezes UAW Sean Fine, natomiast Fine przebywał w biurze Stellantis na przedmieściach Detroit w piątkowe popołudnie.

Akcje GM zamknęły się o 4,6% niżej na poziomie 27,22 dolarów. Akcje Stellantis zamknęły się na giełdzie w Nowym Jorku o 2,4% niżej, osiągając 18,04 dolarów.

Porozumienie Forda, które musi jeszcze zostać ratyfikowane przez członków związku, obejmuje podwyżkę płac o 25% w ciągu czterech i pół roku obowiązywania umowy, podwyższenie składek emerytalnych i likwidację niskich wynagrodzeń pracowników korporacji. Niektóre operacje związane z częściami w Fordzie.

Skraca także czas potrzebny na zdobycie najwyższej płacy do trzech lat zamiast ośmiu, a UAW zdobywa prawo do strajku w sprawie zamykania fabryk.

READ  Chiny nabywają „złote akcje” w dwóch jednostkach Alibaby

Umowa oznacza podwyżkę całkowitego wynagrodzenia o ponad 33%, biorąc pod uwagę mechanizmy obciążające i koszty utrzymania, podał UAW.

Strajk kosztował producenta samochodów 1,3 miliarda dolarów zysków i 80 000 pojazdów, powiedział w czwartek John Lawler, dyrektor finansowy Forda.

(Raport: David Shepardson w Waszyngtonie i Joseph White w Detroit) Redakcja: Chizuo Nomiyama, Peter Henderson i Matthew Lewis

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *