Indonezja przejęła pływający pod irańską banderą tankowiec podejrzany o nielegalny transport ropy

  • Gigantyczny tankowiec pływający pod irańską banderą, przewożący ropę wartą 300 milionów dolarów
  • Statki podejrzane o nielegalny transport ropy
  • MT Arman jest podejrzany o manipulowanie przy jego AIS

JAKARTA (Reuters) – indonezyjska straż przybrzeżna poinformowała we wtorek, że przejęła pływający pod irańską banderą supertankowiec podejrzany o nielegalny transport ropy naftowej i zobowiązała się do zwiększenia patroli morskich.

Indonezyjskie władze poinformowały, że tankowiec MT Arman 114 przewoził 272 569 ton lekkiej ropy naftowej o wartości 4,6 biliona rupii (304 mln dolarów), kiedy został przejęty w zeszłym tygodniu.

Agencja Bezpieczeństwa Morskiego tego kraju w Azji Południowo-Wschodniej poinformowała, że ​​bardzo duży tankowiec (VLCC) jest podejrzany o przelanie ropy na inny statek bez zezwolenia w piątek.

Szef agencji, Aan Cornea, powiedział, że statek został przejęty po tym, jak został zauważony na Morzu Północnym Natuna w Indonezji, przeprowadzając transfer ropy między statkami na pokładzie MTS Tinos pod banderą Kamerunu.

„MT Armand fałszował system automatycznej identyfikacji (AIS), aby pokazać, że jego lokalizacja znajduje się w Morzu Czerwonym, ale tak naprawdę jest tutaj” – powiedział dziennikarzom Ahn.

„Wygląda na to, że naprawdę mieli złe zamiary” – powiedział An, dodając, że statek zrzucił również ropę do oceanu, co stanowi naruszenie indonezyjskiego prawa ochrony środowiska.

Operatorzy statku nie mogli od razu uzyskać komentarza.

Agencja poinformowała, że ​​oprócz statku Armana władze zatrzymały egipskiego kapitana i jego 28-osobową załogę oraz 3 pasażerów z rodziny oficera ochrony, który był na pokładzie.

READ  Samorządy lokalne w Chinach znajdują nowe sposoby pozyskiwania pieniędzy w związku z obawami o zadłużenie

Ann powiedziała, że ​​po próbie ucieczki supertankowca władze skoncentrowały pościg na Arman, wspomagane przez władze Malezji, gdy statek płynął przez ich wody.

Dodał, że Tinos miał zostać złomowany w 2018 roku. Według danych frachtowych Equasis został zbudowany w 1999 roku, a Arman w 1997 roku.

Oddzielne dane z firm analitycznych MarineTraffic i Ecosys pokazały, że jedną z poprzednich nazw Armana 114 była Grace 1.

Tankowiec Grace 1 został przejęty przez brytyjskie siły specjalne Royal Navy w lipcu 2019 roku w związku z podejrzeniem próby transportu ropy do Syrii z naruszeniem unijnych sankcji. Został wydany w następnym miesiącu po konfrontacji dyplomatycznej z Zachodem.

Analiza Reutera z tego roku wykazała, że ​​flota tankowców przewożących ropę z objętego sankcjami Iranu, Rosji i Wenezueli przeniosła ładunki w Cieśninie Singapurskiej, aby uniknąć wykrycia.

Ryzyko wycieków ropy i wypadków rośnie, ponieważ w ciągu ostatnich kilku lat do nieprzejrzystego handlu równoległego dołączyły setki statków, niektóre bez ubezpieczenia.

Obiecał, że indonezyjska straż przybrzeżna z pomocą innych władz zintensyfikuje patrole na jego wodach. Indonezja to największy archipelag na świecie, z około 17 000 wysp.

Powiedział: „Musimy być stanowczy, twardzi”. „Musi istnieć efekt odstraszający, aby to się więcej nie powtórzyło”.

W 2021 roku Indonezja przejęła statki pływające pod banderą Iranu i Panamy w związku z podobnymi oskarżeniami. Kapitanowie obu statków otrzymali od indonezyjskiego sądu dwuletni okres próbny.

(1 $ = 15 155 0000 rupii)

(Raportowanie Stefano Solomona, Franceski Nangwi), Dodatkowe raporty Jonathana Saula; Montaż przez Lincolna Feista i Clarence’a Fernandeza

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Francisca, z siedzibą w Dżakarcie, informuje o nowościach w Indonezji w zakresie energii i surowców oraz jest głównym eksporterem kilku ważnych towarów, takich jak węgiel energetyczny, LNG, nikiel, miedź, olej palmowy i kawa. Obejmuje również szerzej wiadomości gospodarcze i politykę pieniężną.

READ  Ropa skacze o 4%, ponieważ Unia Europejska proponuje zakaz rosyjskiej ropy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *