Kontrowersje dotyczące plagiatu „The Keepers”: pisarz zarzuca plagiat

Nowy raport w różnorodny Przedstawia szczegółową argumentację brytyjskiego scenarzysty Simona Stevensona, który twierdzi, że nominowany do Oscara scenariusz szeroko przyjętego filmu „The Holdovers” jest zbyt podobny do jego scenariusza do filmu „Frisco” znajdującego się na czarnej liście z 2013 r. prawdopodobnie… Scenariusz przeczytał reżyser „Holdovers” Alexander Payne.

„The Holdovers” ma tylko jednego scenarzystę: Davida Hemmingsona, który był prawnikiem zajmującym się rozrywką, zanim pod koniec lat 90. został scenarzystą i producentem telewizyjnym, pracując przy serialach takich jak „Just Shoot Me!”, „Kitchen Confidential” i „How”. „Poznałem twoją matkę” i „Nie ufaj B- w mieszkaniu 23”. „The Holdovers” to pierwszy wyprodukowany film fabularny.

IndieWire skontaktowało się z Focusem, WGA West oraz przedstawicielami Payne, Hemingson i Stephenson, ale nie otrzymało jeszcze odpowiedzi.

Stevenson jest współautorem scenariusza filmu Luca wytwórni Pixar oraz autorem „materiałów dodatkowych” do filmu „Paddington 2”. Roboczy tytuł jest rozwinięciem jego powieści Set My Heart to Five, której reżyserią dla Universal jest Edgar Wright.

"Z góry wyrobiona opinia"

Różne raporty Wydaje się wskazywać, że jego tekst odniósł sukces przed Alexandrem Payne’em.

Również nie. Nr 39 na czarnej liście z 2013 r., Oto linia „Fresco”: „40-letni alergolog dziecięcy specjalizujący się w orzechach i stojący w obliczu rozwodu uczy się życia od 15-letniego nieuleczalnie chorego pacjenta, gdy jego weekendowy wyjazd na konferencję do San Francisco zostaje zakłócony”. Francisco.” „The Holdovers” to historia ekscentrycznego nauczyciela historii w gimnazjum, który jest zmuszony opiekować się 15-letnim uczniem.

Według Variety Stevenson po raz pierwszy skontaktował się z WGA w sprawie zarzutów 12 stycznia. Gildia zazwyczaj nie bada zarzutów plagiatu dotyczących określonych skryptów, ale w raporcie stwierdzono, że twierdzenie to było przedmiotem debaty. Często zdarza się, że kierownicy studiów odrzucają scenariusze specyfikacji, aby uniknąć tego problemu.

READ  Colleen Ballinger: Gwiazda YouTube pisze piosenkę, aby odpowiedzieć na oskarżenia fanów

Wydaje się, że Variety pokazuje serię e-maili sugerujących, że Payne przeczytał scenariusz lub przynajmniej był o tym świadomy, kiedy zdecydował się ruszyć z realizacją w grudniu 2019 r. – na krótko przed rozpoczęciem pracy z Hemingsonem nad filmem, który stał się „The Holdovers”. Serwis opublikował także szczegółową notatkę Stevensona porównującą oba scenariusze.

Payne mówił przy niektórych okazjach, w tym podczas listopadowego Festiwalu Filmowego w Salonikach, że brał udział w tworzeniu scenariusza do filmu „Holdovers”, mimo że nie zdecydował się przypisywać sobie zasług ekranowych.

Hemingson i „The Holdovers” będą rywalizować o najlepszy scenariusz oryginalny na gali rozdania Oscarów, która odbędzie się 10 marca, rywalizując z „Anatomy of a Fall”, „Maestro”, „May grudnia” i „Past Lives”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *