Krótka historia Podcastów Google

Przed Podcastami Google można było odtwarzać podcasty w wyszukiwarce Google na Androidzie. Ta funkcja na żywo została ogłoszona zaledwie kilka dni po dodaniu przez Google podcastów do Muzyki Play w kwietniu 2016 r. Było to w pewnym stopniu symboliczne dla tego, jak Google robi wszystko podwójnie.

Usługa Podcasty Google została oficjalnie uruchomiona w czerwcu 2018 r., choć zaczęła być udostępniana dopiero w marcu. Jest częścią aplikacji Google na Androida i ma ekran główny działający na żywo, do którego można uzyskać dostęp za pomocą ikony aplikacji pobranej ze Sklepu Play. Możesz subskrybować programy, pobierać odcinki do słuchania offline i odkrywać nowe podcasty, synchronizując odtwarzanie na innych urządzeniach i Google Home.

W ciągu kilku miesięcy po premierze Google dodał kluczowe funkcje, takie jak przycinanie ciszy, przesyłanie, udostępnianie programów/odcinków, ulepszone notatki z programów, obsługę Android Auto, wyłącznik czasowy i ciemny motyw.

W marcu 2019 r. Google uruchomił klienta internetowego, którego osiągnięcie zgodności funkcji z urządzeniami mobilnymi zajmie kilka lat.

Podcasty Google i wczesne marzenia o sztucznej inteligencji

Po uruchomieniu w 2018 r. Firma podała „Podcasty Google będą punktem wyjścia do tworzenia lepszych wrażeń ze słuchania podcastów za pomocą sztucznej inteligencji”. Wyobraziła sobie wykorzystanie technologii zamiany mowy na tekst do automatycznego tłumaczenia – „co jest szczególnie przydatne, jeśli jesteś słabo słyszący lub przebywasz w hałaśliwym miejscu bez słuchawek” – a następnie użycie Tłumacza Google do udostępniania programów w większej liczbie języków.

W przypadku transkrypcji tłumu Google wspomniał również o wyświetlaniu odpowiednich odcinków podcastów jako wyników zapytań wyszukiwanych przez ludzi. Doszło do skutku w sierpniu 2019 r. Na konferencji I/O w maju tego roku Google po raz pierwszy szczegółowo opisał, w jaki sposób odcinki podcastów będą indeksowane w celu wyświetlania dźwięku obok wyników wyszukiwania tekstowych i wideo. Ta wyszukiwarka podcastów konwertuje dźwięk na tekst, aby zrozumieć, o czym mowa w podcaście, i wyświetla odcinki powiązane z wyszukiwanym hasłem w karuzeli „Podcasty”.

READ  „Redfall” uderza w jednocyfrowych graczy na Steamie

Jednak firma Google nigdy nie udostępniła interfejsu użytkownika umożliwiającego wyświetlanie napisów do odcinków, chociaż włączyliśmy funkcję „CC” w styczniu 2019 r. (Od 2024 r. Spotify i Apple Podcasts oferują automatycznie generowane transkrypcje, natomiast podcasty przesyłane do YouTube mogą skorzystać z istniejącej możliwości napisów kodowanych, chociaż nie jest ona zbyt ulepszona.)

Nominalna ścieżka

Następna duża aktualizacja dla urządzeń mobilnych miała miejsce w marcu 2020 r. i obejmowała powiadomienia o nowych odcinkach i automatyczne pobieranie, a także przeprojektowanie dolnego paska składającego się z opcji Strona główna, Wyszukiwanie i Aktywność. Tymczasem „nowe Podcasty Google” otrzymały aplikację na iOS. Zespół podkreślił, że koncentruje się na zapewnieniu prostego doświadczenia, które pomoże „nowym użytkownikom odkryć piękno podcastów”.

Inne ważne nowości wprowadzone w 2020 r. obejmowały narzędzie do zarządzania analityką odbiorców, migrację Muzyki Play, obsługę CarPlay, optymalizację Cast oraz możliwość dodawania programów przez RSS, jeśli twórca podcastu udostępnił program w Podcastach Google.

Podcasty Google rozpoczęły rok 2021 od przeprojektowanego ekranu Teraz odtwarzane i ulepszonych rekomendacji.

Ostatnia duża aktualizacja pojawiła się w sierpniu 2021 r. i rozwiązała problemy związane z użytecznością, takie jak strona subskrypcji na pełnym ekranie, dzięki czemu nie musisz przeglądać ofert za pomocą samej karuzeli. Rozwiązanie tego konkretnego problemu minęło ponad rok od ostatniej renowacji. Była to część nowej karty Biblioteka, która zastąpiła Aktywność. Ta aktualizacja została wydana tylko na Androida i nigdy nie dotarła na iOS.

Wkrótce potem w Podcastach Google materiał został przeprojektowany, dodając funkcję Dynamic Color na Androida i dwukolumnowy układ tabletu.

Długie pożegnanie

Po wrześniu 2021 r. rozwój funkcji Podcastów Google został skutecznie zatrzymany, gdy miesiąc później okazało się, że YouTube chce ulepszyć swoje podcasty.

Z początkiem 2023 roku wyszukiwarka Google przestała wyświetlać w wynikach pojedyncze odcinki, zastępując tę ​​funkcjonalność ogólnym katalogiem podcastów powiązanym z usługami stron trzecich.

READ  Wyciekło: W Internecie pojawiają się zdjęcia i szczegóły dotyczące nowej grupy osprzętu SRAM Red

W 2023 r. w YouTube Music uruchomiono podcasty, a we wrześniu ubiegłego roku Google ogłosił, że Podcasty Google zostaną wyłączone. W grudniu podano nam datę zaprzestania produkcji w USA na 2 kwietnia 2024 r.

Zasadniczo Google stworzył prostą, łatwą w użyciu aplikację do podcastów. Bliskość badań i otwarty charakter RSS miały zapewnić utrzymanie usługi w dłuższej perspektywie.

Jednak podcasty wideo w naturalny sposób rozkwitły na YouTube i firma zdecydowała się połączyć siły.

Na papierze YouTube jest lepszym miejscem do działań związanych z mediami i treściami niż Google. Na przykład posunięcie to umożliwiło istnienie własnego rozwiązania podcastowego w systemie Wear OS dzięki istniejącej aplikacji YTM.

Uważam jednak za niedorzeczne, że YouTube Music uruchomiono i istnieje już od ponad roku bez podstawowych funkcji przesyłania strumieniowego, takich jak oznaczanie „odtworzonych” filmów (które nadchodzą) i powiadomień o nowych odcinkach. Podcasty Google dostarczają bardzo szybkie powiadomienia, a ręczne uruchamianie narzędzia czyszczącego w celu usunięcia czegoś z listy odtwarzania „Nowe odcinki” jest nieuzasadnionym hackiem. Biorąc pod uwagę sytuację, YouTube Podcasts potrzebuje transkrypcji tekstów na żywo, a wsparcie klasowe byłoby miłe.

Z punktu widzenia użytkownika końcowego YouTube Music nie będzie tak przyjazny dla użytkownika jak Podcasty Google. Jednak ludzie – być może nawet większość – nie mają nic przeciwko posiadaniu muzyki i podcastów w jednej aplikacji. Nie mogę jednak powiedzieć, że był to dobry początek migracji.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *