Lot 433 United Airlines wylądował bezpiecznie bez tablicy rejestracyjnej w Oregonie

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Brakujący panel zewnętrzny znajdował się na spodzie samolotu w pobliżu podwozia (zdjęcie archiwalne)

Linie United Airlines poinformowały, że na pokładzie samolotu Boeing, który wylądował w piątek na lotnisku w amerykańskim stanie Oregon, odkryto brakujący panel zewnętrzny.

Rzecznik powiedział, że samolot United Flight 433 z San Francisco przyleciał na międzynarodowe lotnisko Rogue Valley w Medford w stanie Oregon około godziny 11:30 (18:30 GMT) w piątek.

25-letni Boeing 737-800 przewoził 139 pasażerów i 6 członków załogi.

Nikomu nic się nie stało – w trakcie lotu nie zauważono zaginionego obrazu.

Boeing znajduje się pod ścisłą kontrolą po serii głośnych incydentów związanych z bezpieczeństwem.

Amber Good, starsza urzędniczka międzynarodowego lotniska Rouge Valley Medford, powiedziała, że ​​samolot wylądował bezpiecznie, a brak panelu zewnętrznego odkryto dopiero podczas kontroli po locie.

Dodała: „Przeprowadzimy kompleksowy przegląd samolotu i dokonamy wszelkich niezbędnych napraw, zanim wróci on do służby”.

Dodała, że ​​zostanie przeprowadzone dochodzenie, „aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób doszło do tych szkód”.

Jak wynika ze zdjęć samolotu opublikowanych w mediach społecznościowych, brakująca tablica znajdowała się obok podwozia, na spodzie samolotu. Wszystkie odlatujące i przylatujące na lotnisko tymczasowo wstrzymano w celu poszukiwania szczątków, ale żadnego nie znaleziono.

Federalny Urząd Lotnictwa USA (FAA) oświadczył, że bada, w jaki sposób doszło do rozpadu panelu.

Boeing został ponownie zbadany po styczniowym incydencie z udziałem Boeinga 737 MAX 9 – części nowej rodziny samolotów, które zastąpią starsze B737 – w którym nieużywane drzwi kabiny eksplodowały zaledwie kilka minut po starcie w styczniu.

Źródło obrazu, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu

Skomentuj zdjęcie,

Badacz komisji ds. bezpieczeństwa bada uszkodzony panel dwa dni po wypadku w styczniu

Składając zeznania przed amerykańskimi prawodawcami 7 lutego po eksplozji linii lotniczych Alaska Airlines, szef FAA Mike Whitaker powiedział, że inspekcje samolotów 737 Max wykazały, że „problemy z systemem jakości Boeinga są niedopuszczalne i wymagają dalszej analizy”.

Wstępne wyniki dochodzenia wykazały, że brakowało czterech kluczy przeznaczonych do nieużywanego zamka drzwi w kadłubie. Whitaker powiedział, że Boeing będzie odpowiedzialny za wszelkie przyszłe nieprzestrzeganie przepisów FAA lub odmowę ich przestrzegania.

Na początku tego miesiąca w kabinie Boeinga 737-800 linii Alaska Airlines lecącego do Phoenix wykryto opary, co zmusiło pilotów do powrotu na lotnisko w Portland.

Co najmniej 50 osób zostało rannych w poniedziałek po tym, jak Boeing 787-9 Dreamliner nagle i bez ostrzeżenia spadł, w wyniku czego pasażerowie nie zapięci pasów bezpieczeństwa spadli na przejścia i sufit.

W odpowiedzi na ten incydent Boeing powiedział liniom lotniczym, że piloci powinni sprawdzić swoje siedzenia – po tym, jak z raportów wynika, że ​​steward przypadkowo nacisnął przełącznik w kokpicie, który przesunął fotel pilota do przodu w stronę elementów sterujących, wpychając nos samolotu w dół.

Eksperci i organy regulacyjne twierdzą, że pomimo zgłaszanych incydentów lotnictwo komercyjne pozostaje jednym z najbezpieczniejszych sposobów podróżowania.

Najgorszy koszmar każdego pasażera: przerażający moment, gdy drzwi samolotu otwierają się w powietrzu.

READ  Branża reklamowa stara się odzyskać pieniądze za pomocą reklam YouTube możliwych do pominięcia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *