Master Detective Archives: Wywiad RAIN CODE z Kazutaką Kodaką na GDC 2023

Gematsu miał okazję usiąść z nim Archiwa głównego detektywa: kod deszczu Scenarzysta Kazutaka Kodaka na konferencji Game Developers Conference 2023, na której rozmawialiśmy o zagadkach, przebiegu, świecie, postaciach i nie tylko.

Pobierz cały wywiad poniżej.

Główna koncepcja Archiwa głównego detektywa: kod deszczu Gra polega na rozwiązywaniu zagadek. Jakiego rodzaju problemy mogą rozwiązać gracze? Jaki jest ogólny przebieg sprawy?

Kazutaka Kodaka, scenarzysta: Kiedy sprawa ma miejsce po raz pierwszy, główny bohater, Yuma, zbada sprawę, korzystając z pomocy mistrzów detektywów. Każdy z zawodowych detektywów ma swoje unikalne umiejętności zwane Forensic Fortes. Dlatego, gdy Yuma bada sprawę, kiedy detektywi kryminalistyczni pożyczą, będzie inny sposób rozwiązania tych spraw. Gdy Yuma znajdzie wystarczająco dużo wskazówek, bóg śmierci, który cię ściga, Shinigami, ma magiczną moc tworzenia tajemniczego labiryntu. Tajemniczy labirynt to świat, w którym tajemnice prawdziwego świata się materializują. Tak więc, gdy Yuma przechodzi przez tajemniczy labirynt, pojawią się przeszkody, które będą ucieleśnieniem zagadek. Protagonista będzie przechodził przez tajemniczy labirynt, a kiedy rozwiąże wiele zagadek i problemów, w końcu dotrze do prawdy.

Tajemniczy labirynt jest jak atrakcja Disneylandu, a środowisko zmienia się w miarę postępów. To tak, jakbyś rozwiązywał zagadki podczas jazdy tymi wszystkimi przejażdżkami. Ta gra jest wykonana w 3D, więc trochę różni się od innych tajemniczych gier , które są 2D., w których odbywają się tylko rozmowy, ale l kod deszczuMożesz eksplorować świat dalej, aby rozwiązać te tajemnice”.

Czy możesz wyjaśnić, jak działa tajemniczy labirynt? Jakiego rodzaju tajemnice mogą napotkać gracze podczas eksploracji?

Kodaka: Są wrogowie zwani Mystery Phantoms, którzy są ucieleśnieniem woli ludzi próbujących zakopać sprawę, którzy nie chcą, aby Yuma poznał prawdę. Bohater będzie walczył z tajemniczymi duchami, poruszając się i unikając ich wypowiedzi oraz konfrontując się z ich sprzecznościami. Poza bitwami z Mystery Phantoms, będą też inne tajemnice, które pojawią się w pytaniach i tak dalej. Istnieje wiele różnych stylów pytań, więc nie tylko będą walczyć, ale także będą mieli pytania QTE i tym podobne.”

Czy podczas przesłuchania możesz przegapić dowody lub nawet zawalić śledztwo, czy też nie będziesz mógł ruszyć dalej, dopóki nie uzyskasz wszystkich istotnych informacji?

Kodaka: „Nie, tak nie jest. Gracz będzie musiał znaleźć wszystkie wskazówki – nie będzie mógł ich przegapić. Będzie musiał znaleźć wszystko, aby Shinigami mogli stworzyć tajemniczy labirynt.”

READ  1996 Ponowne wydanie gry The Elder Scrolls z nowoczesnym sterowaniem, HD

Chciałbym porozmawiać trochę o świecie gry, który ma miejsce w Kanai Ward, który można swobodnie eksplorować. co jest większe? Czy istnieje wiele regionów i nowych obszarów, które odblokowują się w miarę postępów – takie rzeczy? I czy jest coś więcej do zrobienia na tym świecie, kiedy nie prowadzi się śledztwa?

Kodaka: Więc Kanai Ward nie jest tak naprawdę otwartym światem, jest bardziej otwartym światem osobowość, gdzie wybierasz na mapie, a następnie eksplorujesz okolicę. Poza badaniem spraw, gdy nie prowadzisz dochodzenia, główna historia będzie prowadzona. Aby więc śledzić główną historię, gracz będzie musiał udać się do różnych lokacji. Istnieją również pod-questy, które możesz otrzymać od NPC, za które zostaniesz nagrodzony.

Czy przesłuchania dają jakieś opcje dialogu, czy też są bardziej liniowe i z góry ustalone?

Kodaka: „Tak więc ten rodzaj dialogu pojawi się w zadaniach QTE w Tajemniczym Labiryncie podczas badania spraw”.

Czy gracze będą mogli łatwo przeglądać informacje o statusie szczególnie długich spraw? Czy jest jakiś dziennik, który gracz prowadzi, czy coś?

Kodaka: „Za pewne wskazówki i wskazówki, które znajdzie bohater, staną się przedmiotem zwanym kluczem, który pomoże rozwiązać zagadki w tajemniczym labiryncie. Będzie to więc jak notatki, które bierze gracz.”

Archiwa głównego detektywa: kod deszczu

Czy możesz wyjaśnić, jak grać w śmiertelny mecz myślenia? Ponadto, czy gracze zdobywają kolejne poziomy lub zdobywają specjalne umiejętności lub zdolności?

Kodaka: W grze Reasoning Death Match Mystery Phantom będzie wypowiadał stwierdzenia, które zbliżą się do bohatera jako przeszkoda. Gdy gracze będą unikać lub wycinać te wypowiedzi, znajdą właściwą wskazówkę lub klucz do odpowiedzi, którą uzyskali podczas dochodzenia w tej sprawie. klucz do odpowiedzi został znaleziony, można go użyć w oświadczeniu, które złożyli.

„Istnieją również mini-gry, w które użytkownicy mogą grać. Grając w te mini-gry, bohater może zdobywać umiejętności. Dla naszego bohatera istnieje drzewo umiejętności, takie jak to, które widzisz w grze RPG, gdzie gracze mogą zdobywać umiejętności. Przez zdobywając umiejętności, gra będzie łatwiejsza”.

razem kod deszczu I DangaronpaMasz postacie w bardzo stresujących sytuacjach. Jak radziłeś sobie z tworzeniem tego samego rodzaju stresu i konfliktu, który ja byłem w stanie stworzyć Danganronpaale w zupełnie nowym środowisku?

READ  Apple buduje nowe imperium reklamowe po odejściu konkurencji

Kodaka: „Pierwszą rzeczą, o której myślę, jest to, jak bohaterowie będą się rozwijać – jak będą zdobywać doświadczenie w całej historii. A rozwój nie zawsze oznacza coś dobrego – może to być nagłe lub inne, może coś negatywnego. Radzenie sobie z sytuacją. Stwarzając te stresujące sytuacje – wysoką presję – widzę, jak rozwiną się postacie. Dlatego skupiam się na tym, jak postacie będą wyglądać i jak będą wyglądać w oczach graczy. Uważam, że pierwsze wrażenie, jakie na nich robią”.

Skoro wciąż jesteśmy przy temacie porównań, poruszyłeś temat nadziei i rozpaczy Danganronpa. Do kod deszczu Przeglądaj podobne tematy? A jeśli tak, to jak to się załatwia?

Kodaka:kod deszczu inny temat dot Danganronpa. I tak naprawdę nie możemy o tym wiele powiedzieć, ponieważ jeśli to zrobimy, trochę to schrzanimy, ale ludzie zrozumieją, co próbujemy powiedzieć. Myślę jednak, że bohater będzie musiał radzić sobie z wieloma stresującymi sytuacjami”.

Archiwa głównego detektywa: kod deszczu

Jako twórca zarówno tej gry, jak i Danganronpa Series, czy twój styl tworzenia gier kiedykolwiek ewoluował? Nauczyłeś się jakichś lekcji? Myślę, że z każdym nowym ogłoszeniem, które ogłaszasz, zawsze są fani, którzy oczekują kolejnej gry Danganronpa. Jak ewoluowałeś, aby móc dotrzeć do swoich fanów, ale także nie wykonywać nowej pracy Danganronpa za każdym razem?

Kodaka: „od kod deszczu Został stworzony przez tych samych pracowników, którzy stoją za nimi DanganronpaBędą podobne przedmioty, bo na to patrzą Danganronpa jako jedna z ich dumy. Więc nie myślimy kod deszczu Bycie podobnym z natury jest negatywne. I podczas Danganronpa Został bardzo dobrze przyjęty, myślałem, że podczas tworzenia scenariusza istnieją pewne ograniczenia. Więc tworząc pliki kod deszczu W 3D z Mystery Labyrinth i tak dalej, pomyślałem, że może jest większa publiczność, do której moglibyśmy się odwołać, która prawdopodobnie też nie lubi tajemniczych gier. Myślę, że ponieważ Danganronpa Zrobiło się tak duże, jak się stało, mieliśmy większy budżet, aby stworzyć więcej rzeczy. I zawsze chciałem zrobić grę 3D taką jak Detroit: bądź człowiekiem I Życie jest dziwne. Dlatego stworzyliśmy nowy adres IP. W końcu zagraliśmy mecz, bo chcieliśmy”.

Jak wygląda proces tworzenia głównych detektywów? Jak wymyśliłeś ich wyjątkowe moce i osobowości?

Kodaka: „Tak więc w tym procesie istnieje wiele wzorców. Istnieje kilku profesjonalnych detektywów, którzy zostali stworzeni, najpierw myśląc o sprawie. Stamtąd cofamy się i znajdujemy Forensic Forte, który byłby dobry dla tego głównego detektywa. Istnieją również przykłady, w których Najpierw pomyślałem o umiejętnościach, a potem znaleźliśmy ich przypadek.Potem zainspirowały mnie też inne gry – jak np Życie jest dziwne Ma funkcję, dzięki której możesz cofnąć się w czasie. Stamtąd zainspirowałem się do stworzenia umiejętności skoku w czasie. Istnieje główny badacz, który może przechodzić przez ściany i stać się przezroczystym. Ten pomysł wziął się też z innych gier.

READ  Rockstar Parent CEO otrzymuje dużą premię za sprzedaż w grze
Archiwa głównego detektywa: kod deszczu

Czy możesz mi powiedzieć trochę o Kanai Ward i jaki ma to związek ze wszystkimi zagadkami, które będziesz rozwiązywać w grze?

Kodaka: Kanai Ward to miasto odcięte od wszelkich kontaktów z zewnątrz. W pewnym sensie przypomina Koreę Północną. (śmiech). W Kanai Ward jest wiele nierozwiązanych spraw, do rozwiązania których Światowa Organizacja Detektywów wysyła zawodowych detektywów. Okręg Kanai jest kontrolowany Głównie przez ogromną korporację o nazwie Amaterasu Corporation. Policja w Kanai Ward nie działa prawidłowo, więc Amaterasu Corporation ma własne siły pokojowe, które działają jako departament policji. Kanai Ward to miasto, w którym nieustannie pada deszcz. Detektywi zamierzają rozwiązać zagadkę duża nierozwiązana sprawa, która ma miejsce w Kanai Ward. Historia jest szorstka i dobrze rozwinięta, więc gdy gracze ukończą grę, poczują się, jakby obejrzeli sezon dramatu.

Twoje poprzednie tytuły ukazały się również na PlayStation, Xbox i PC. Myślisz o zwolnieniu kod deszczu Na tych platformach w przyszłości?

Spike Chunsoft Aktor: „NIE.”

(W e-mailu po wywiadzie Spike Chunsoft wyjaśnił: „[Master Detective Archives: RAIN CODE] Wyłącznie na Nintendo Switch i planujemy wydać ją tylko na tę platformę. „)

Czego mogą spodziewać się fani Twoich poprzednich tytułów kod deszczu A co chcesz powiedzieć początkującym graczom Kazutaka Kodaka?

Kodaka: „Ponieważ jest to zupełnie nowy rodzaj tajemniczej gry, bardzo trudno jest to wyjaśnić słowami… Obecnie gram w ostatnią fazę gry i jestem pewien, że gracze doświadczą czegoś, czego wcześniej nie doświadczyli. Myślę, że mieliśmy naprawdę dobry mecz. Nawet jeśli ludzie tego nie kupują, chcę, żeby w to zagrali ”.

Dziękuję za poświęcony czas, panie Kodaka!

Archives for Master Detective: RAIN CODE na Switcha zadebiutuje 30 czerwca.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *