McDonald's kupuje wszystkie 225 izraelskich restauracji franczyzowych po bojkocie | Wiadomości o izraelskiej wojnie w Gazie

McDonald's stał się obiektem bojkotu, odkąd franczyzobiorca Alonial ogłosił, że przekaże bezpłatne posiłki armii izraelskiej.

McDonald's oświadczył, że odkupi swoją 30-letnią franczyzę w Izraelu od Alonial, odbierając na własność 225 placówek zatrudniających ponad 5000 osób.

Amerykańska sieć fast foodów jest przedmiotem bojkotów i protestów, odkąd Alonial wkrótce po ataku przeprowadzonym 7 października przez palestyński ruch Hamas ogłosił, że przekaże darmowe posiłki armii izraelskiej.

McDonald's to firma globalna, ale jej franczyzy są często własnością lokalną i są zarządzane niezależnie. Jej dyrektor generalny, Chris Kempczinski, powiedział wcześniej, że firma odnotowała „znaczący wpływ na działalność gospodarczą” na kilku rynkach na Bliskim Wschodzie i na niektórych rynkach poza regionem w związku z konfliktem między Izraelem a Hamasem.

„Od ponad 30 lat firma Alonial Ltd. z dumą sprowadza Złote Łuki do Izraela i służy naszym społecznościom” – powiedział w oświadczeniu Omri Badan, dyrektor generalny i właściciel Alonial. oświadczenie Czwartek.

McDonald's dodał, że „pozostaje zaangażowany w rynek izraelski i zapewnianie pracownikom i klientom pozytywnych doświadczeń na rynku w przyszłości”.

Po sfinalizowaniu transakcji w nadchodzących miesiącach McDonald's stanie się właścicielem placówek i operacji Alonial, zachowując jednocześnie swoich pracowników. Spółki nie ujawniły warunków umowy.


„To ludzka tragedia”

W lutym Kempczinski powiedział, że wojna miała „zniechęcający” wpływ na sprzedaż w krajach Bliskiego Wschodu i innych krajach z większością muzułmańską, takich jak Malezja i Indonezja.

„Dopóki ten konflikt, ta wojna trwa… nie spodziewamy się znaczącej poprawy w tej kwestii” – powiedział Kempczinski podczas telekonferencji.

„To, co się dzieje, to ludzka tragedia i myślę, że ma to wpływ na takie marki jak nasza”.

Wzrost sprzedaży oddziału sieci fast foodów na Bliskim Wschodzie, w Chinach i Indiach w okresie październik-grudzień wyniósł zaledwie 0,7 procent, czyli znacznie poniżej oczekiwań rynkowych na poziomie 5,5 procent.

READ  Bitcoin rozlicza się poniżej 29,5 tys. USD, ponieważ słabną apele do bardziej ryzykownych aktywów

Spadek nastąpił po tym, jak klienci w krajach muzułmańskich wezwali do bojkotu McDonald's w odpowiedzi na ogłoszenie Alonial, co skłoniło franczyzobiorców w takich krajach jak Egipt, Jordania i Arabia Saudyjska do zdystansowania się od darowizn i zbiorowego przekazania milionów dolarów na pomoc Palestyńczykom w Gazie. .

Chociaż McDonald's z siedzibą w Chicago jest znany jako jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Stanach Zjednoczonych, większość jego restauracji na całym świecie należy do lokalnych właścicieli i jest przez nich zarządzana.

Inna duża zachodnia sieć fast foodów, Starbucks, również była świadkiem kampanii bojkotu ze względu na jej proizraelskie stanowisko i rzekome powiązania finansowe z Izraelem.

Dyrektor generalny Laxman Narasimhan powiedział w lutym reporterom, że Starbucks zaobserwował „znaczący wpływ na ruch i sprzedaż” na Bliskim Wschodzie, ale także w Stanach Zjednoczonych, gdzie protestujący prowadzili kampanię przeciwko firmie z Seattle, wzywając ją do zajęcia stanowiska przeciwko Izraelowi .

Domino's, amerykańska firma posiadająca franczyzy na całym świecie, również spotkała się z ostrymi reakcjami po tym, jak w mediach społecznościowych zamieszczono twierdzenie bez dowodów, że zapewnia ona również bezpłatną żywność izraelskim żołnierzom.

Sprzedaż w tym samym sklepie tej marki zmniejszona przedstawiciel firmy podał, że w drugiej połowie 2023 r. w Azji wyniosło 8,9 proc., głównie dlatego, że konsumenci w Malezji skojarzyli ten kraj ze Stanami Zjednoczonymi, sojusznikiem Izraela.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *