Najnowszą bitwą pomiędzy Walmartem a Amazonem jest reklama cyfrowa

Oto wnioski z dzisiejszej porannej odprawy i oto, co możesz zrobić Subskrypcja Otrzymywane codziennie rano na Twoją skrzynkę odbiorczą z:

Najwięksi sprzedawcy detaliczni w Internecie i w życiu codziennym sprzedają nowy produkt: przestrzeń reklamową.

Walmart (WMT) potwierdził w tym tygodniu plany rozszerzenia swojej działalności reklamowej poprzez przejęcie za 2,3 miliarda dolarów producenta inteligentnych telewizorów Vizio, wykorzystującego szereg wyświetlaczy, aby zapewnić Walmartowi i reklamodawcom wewnętrzne narzędzia do „łączenia się z klientami” (monitorowanie?) powierzchnię, aby pobudzić handel elektroniczny.

Gra Vizio wpisuje się w agresywną strategię reklamową Walmartu. Według prognoz Insider Intelligence sprzedawca detaliczny ma zamiar zwiększyć w tym roku przychody z reklam o prawie 40%. To więcej niż jakakolwiek inna firma.

Wśród firm, od których oczekuje się znacznego zwiększenia sprzedaży reklam w 2024 r., inni gracze z branży spożywczej i detalicznej poszukujący wyższych marż na reklamie cyfrowej – Instacart (CART), Target (TGT) i Amazon (AMZN) – zwracają się do swoich platform za pośrednictwem Internetu w inną system kierowania uwagą i pieniędzmi użytkownika. To naturalna ewolucja tych firm, które na przestrzeni lat stały się także potężnymi wyszukiwarkami, gospodarzami treści generowanych przez użytkowników (recenzje! nazwy użytkowników!) i wydawcami treści.

Jak wynika z najnowszego raportu kwartalnego, Walmart chce pozyskać więcej danych i mocy reklamowej w związku ze wzrostem swojej działalności reklamowej o 27% rok do roku.

Szacunek rynku dla dużych firm technologicznych i chęć przekształcenia dotychczasowych i cyfrowych operacji w portale reklamowe objawia się w inny sposób. W przyszłym tygodniu Amazon, trzeci gracz w świecie reklamy cyfrowej, za Google (GOOG, GOOGL) i Meta (META), dołączy do elitarnego grona członków indeksu Dow Jones Industrial Average.

„Odzwierciedlając ewoluujący charakter gospodarki amerykańskiej, zmiana ta zwiększy ekspozycję konsumentów na handel detaliczny, a także inne obszary biznesowe indeksu Dow Jones Industrial Average”. Poinformował o tym indeks Dow Jones Standard & Poor, która obsługuje skalę 30-stopniową. Lub, jak bez ogródek ujął to analityk S&P Howard Silverblatt w Yahoo Finance Live, indeks dodał Amazon, ponieważ „musi pozostać istotny”.

READ  NASA sugeruje, że nowa technologia chłodzenia kosmosu może ładować samochody elektryczne w 5 minut

Na zewnątrz znajduje się Walgreens (WBA), a wewnątrz znajdują się duże firmy technologiczne zajmujące się handlem elektronicznym, przetwarzaniem w chmurze, cyfrowym streamingiem i reklamą online.

Amazon stał się gigantem technologii reklamowej, podczas gdy największy sprzedawca detaliczny w kraju jest zajęty przekształcaniem się w firmę technologiczną. „Reklama cyfrowa to przyszłość Walmartu” – powiedział Yahoo Finance Live Oliver Chen, starszy analityk ds. badań w TD Coin.

Choć na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieco głupie, jest to kolejny sposób, w jaki firma może zyskać przewagę poprzez integrację pionową: posiadanie sklepu i billboardów. Lub, w tym przypadku, ekrany, które obsługują jedno i drugie.

„Istnieje szansa rynkowa dla sprzedaży stronom trzecim, ale istnieją także ogromne możliwości dla reklamy cyfrowej” – powiedział Chen. System operacyjny Smart TV firmy Vizio obsługuje 18 milionów kont.

To kolejny znak czasów, gdy gigant transportu pasażerskiego Uber zastąpi JetBlue Airways w indeksie Dow Jones Transportation Index, dzięki czemu indeks będzie mógł zyskać ekspozycję na branżę wspólnych przejazdów.

Ale jak pokazała Wall Street, nie wystarczy, aby firma transportowa oparta na algorytmach i ludzkich kierowcach prowadziła działalność jako platforma technologiczna. Istnieją pieniądze reklamowe od użytkowników przewijających w poszukiwaniu chińskiego jedzenia lub wracających do domu.

Podczas ostatniej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych firmy, która odbyła się na początku tego miesiąca, dyrektor generalny Dara Khosrowshahi powiedział, że spodziewa się, że działalność reklamowa Ubera w 2024 r. przekroczy 1 miliard dolarów.

Hamza Shaaban jest reporterem Yahoo Finance zajmującym się rynkami i ekonomią. Obserwuj Hamzę na Twitterze @hshaban.

Krótkie zdjęcie z poranka

Krótkie zdjęcie z poranka

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami technologicznymi, które będą miały wpływ na giełdę.

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance

READ  Koniec ery - przez cały rok - gdy Christmas Tree Shops składa wniosek o ochronę przed bankructwem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *