Nieznana firma ma plany, aby smartwatche stały się trwałe

Diesel na smartwatchu Fatalite X Mad Dog Jones Andy'ego Boxalla / DigitalTrends

„Jeśli obecnie nie interesują Cię smartwatche, zwłaszcza producenci tradycyjnych zegarków, jesteśmy sposobem na uzyskanie odpowiedniego produktu dla Twojego klienta”.

Podobnie jak jej współzałożyciel Steve Procup Mijo zostało zarejestrowane, opisał działalność firmy, co wzbudziło moją ciekawość i podekscytowanie przyszłością inteligentnych zegarków. Rozmawiałem z Prokupem podczas rozmowy wideo podczas targów CES 2024 i choć być może nie słyszałeś o Mijo Connected, nie będzie to nazwa rzeczywistego produktu, który kupisz w przyszłości, nie oznacza to, że powinieneś go ignorować. Dlatego.

Podnoszenie skamieniałości tam, gdzie została przerwana

Skamieniałość / Skamieniałość

Prokup ma duże doświadczenie w świecie urządzeń do noszenia, pracował jako szef sprzętu w Pebble przed przejściem do Fossil, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa ds. inżynierii i starszego wiceprezesa ds. urządzeń podłączonych do Internetu. Kolejnym współzałożycielem Mijo Connected jest Hai Nguyen, który pracował w Fossil przy zarządzaniu produktami oraz projektach badawczo-rozwojowych. Jak powiedział mi Prokup, nie jest zaskoczeniem, że firma utrzymuje połączenie z Fossilem.

„Nie jesteśmy częścią Fossil. Ale podążamy podobną ścieżką i uzyskujemy dostęp do niektórych technologii kopalnych” – dodał, nie mogąc szerzej wyjaśnić, co to oznacza. Jest to jednak mocny dowód na to, jak poważnie Mijo Connected traktuje smartwatche , jako zegarek o długiej żywotności. Ciągłe ulepszanie działania producenta smartwatcha ma sens.

Czym więc jest Mijo Connect i dlaczego powinno Cię to obchodzić? Niektóre z najbardziej znanych marek modowych i luksusowych planują ostatecznie stworzyć platformę urządzeń do noszenia, na której umieszczone zostaną ich nazwy, co umożliwi im zaprezentowanie pożądanych, unikalnych i modnych smartwatchów wyposażonych w odpowiednią technologię i oprogramowanie zapewniające odpowiedni wygląd.

Jeśli to brzmi jak znajoma strategia, sposób, w jaki Fossil wprowadził smartwatche wraz z markami partnerskimi, takimi jak Diesel, Kate Spade i Skagen, nie różni się od tego. Jednak ostatnio wycofał się z takich wysiłków, a Mijo Connected jest przygotowany, aby wypełnić tę niszę.

Smartwatche dla marek modowych i luksusowych

Szczyt Mont Blanc 3 Andy Boxall / Trendy cyfrowe

„Nasza platforma pozwala nam szybko przedstawiać naszym klientom zupełnie inne produkty. Na przykład marka chce przedstawić smartwatch. Nie chce jakiejś ogólnej aplikacji – to musi być jej nazwa. Musi mieć jej branding , ich styl. Podobnie jest z zegarkiem, prawda? Musi wyglądać jak zegarek konkretnej firmy i właśnie to robi nasza strona” – wyjaśnił Prokup.

„Platforma podstawowa ma całkowicie unikalny identyfikator, więc wygląd zegarka, koperta zegarka, pasek – wszystko jest całkowicie zaprojektowane. [the brand] Ponieważ zazwyczaj mają świetne zespoły projektowe, które wiedzą, jak zrealizować styl swojej marki. To samo z aplikacjami i danymi w chmurze. On kontynuował.

Mijo Connected wniesie swoją wiedzę branżową do marek, które chcą wprowadzić na rynek smartwatche (a w przyszłości inne połączone urządzenia mobilne, takie jak bezprzewodowe słuchawki douszne i inteligentne głośniki), ale nie chcą inwestować w budowanie partnerstwa z firmami zajmującymi się oprogramowaniem, producentami i firmami . Uczymy się na własnej skórze, jak stworzyć produkt reprezentatywny dla marki. Według Prokupa zamiast robić to wszystko, Mijo Connected przyniesie ze sobą ogromną liczbę możliwości dostosowywania:

„Mamy bardzo podobne podejście do produkcji tradycyjnych zegarków, w których mechanizm jest opakowany w różne wzory i różne koperty zegarków. Wybierzmy tytanową kopertę premium, postawmy pavé. [a reference to jewels set into a bezel or case] Oprócz tego wybierz stal nierdzewną i inne stopy lub plastik. Jeśli ktoś chce niedrogie plastikowe pudełko z silikonowym paskiem, to również jest dostępne na naszej platformie” – wyjaśnił.

Oferowany poziom dostosowywania i personalizacji świadczy o tym, że Mijo Connected współpracuje z markami modowymi i luksusowymi, w tym z niektórymi luksusowymi markami, które już w przeszłości wypuściły na rynek smartwatche. Ale co z oprogramowaniem działającym na tych nowych smartwatchach?

A co z oprogramowaniem?

Zegarek Google Pixel 2 Joe Maring / Trendy cyfrowe

Na targach CES Mijo Connected wraz z producentem oprogramowania uruchomiło platformę smartwatchów MikroEJ (wymawiane MicroEdge) i ujawnił, że w przyszłości będzie korzystał z platformy Vee Wear firmy MicroEJ. Nawet jeśli nazwa nie jest Ci od razu znana, prawdopodobnie korzystałeś już z platformy MicroEJ, która napędza smartwatche rozwijane przez firmę Polar w ciągu ostatnich kilku lat.

Rozmawiałem także z dyrektorem ds. produktów i strategii MicroEJ, Semirem Haddadem, podczas targów CES 2024. Mówił o znaczeniu pełnej personalizacji także po stronie oprogramowania, aby marki mogły spersonalizować urządzenie. Ujawnił również, że jedną z mocnych stron firmy jest sposób, w jaki jej technologia ułatwia działanie aplikacji z Wear OS na smartwatchu z systemem innym niż Wear OS. Działa już pod różnymi nazwami i współpracuje z Facer Apps, aby oferować różne tarcze zegarków.

Vee Wear ma mniejsze wymagania dotyczące zasilania, ale nie wpływa to negatywnie na wydajność. Obydwa te problemy są długotrwałymi problemami związanymi z tanimi smartwatchami i mogły w przeszłości zniechęcać niektóre marki modowe. Inteligentne zegarki Vee Wear współpracują zarówno z telefonami z systemem Android, jak i iOS, oferując większą elastyczność. Czy to oznacza, że ​​Mijo Connected nie oferuje opcji smartwatcha z Wear OS i działa tylko z MicroEJ?

„MicroEJ to świetny partner, ale mamy platformę dla zegarka RTOS, a także platformę dla Wear OS”, powiedział Prokup. Wybór opcji oprogramowania pokazuje, w jaki sposób zaspokaja ono wszystkie potrzeby dostosowywania smartwatcha poza fizycznym projektem.

Kiedy zegarki dotrą?

Apple Watch Series 9 (na górze) i Apple Watch Series 8 Andy Boxall / Trendy cyfrowe

W tej chwili wśród smartwatchów dominują trzy główne modele – Apple Watch Series 9, Google Pixel Watch 2 i Samsung Galaxy Watch 6 – wszystkie są świetne, ale nie zawsze dla kogoś, kto lubi zegarki tradycyjne lub modne. . Mijo Connected jest ekscytujący, ponieważ wypełnia lukę na rynku częściowo pozostawioną przez firmę Fossil, w przypadku której marki chcące stworzyć smartwatch nie muszą sięgać po rękę i stać się gigantem technologicznym.

Firma może nowa, ale wnosi spore doświadczenie — i zapewne ma już dobre pojęcie o tym, co się sprawdza, a co nie, jeśli chodzi o tworzenie markowego smartwatcha. Powinno to dać pewność przedsiębiorstwom, które w przeszłości unikały produkcji wiązanej.

Kiedy więc Prokup spodziewa się pojawienia się pierwszych modeli?

„Nie mamy ustalonych dat premiery, ale wiesz, w tym momencie [the fourth quarter] Duże dla wszystkich” – zauważył Prokup, po czym dodał: „Pracujemy nad dużą premierą z marką”.

Joe Maring / Trendy cyfrowe

Najprawdopodobniej będzie to firma Mijo Connected za Inteligentne zegarki to nazwa, którą nie usłyszysz, jeśli nie będziesz „wtajemniczony”. Ale Prokup zauważył również, że w pewnym momencie może nastąpić niewielka premiera produktu, nawet jeśli nie będzie on występował pod nazwą Mijo Connected.

Dzięki temu będziesz mieć lepszy pogląd na to, czego możesz się spodziewać po smartwatchach tej firmy w przyszłości i jak bardzo mogą one być transformacyjne. Dzieje się tak również w branży obecnie zdominowanej przez kilka wybranych marek technologicznych, które w przeszłości nie zaspokajały dobrze potrzeb producentów mody i zegarków. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami Mijo Connect, na zawsze zmieni to rynek smartwatchów.

Zalecenia autorów






READ  Z raportu wynika, że ​​OpenAI wypuści w połowie roku „istotnie lepszego” chatbota GPD-5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *