Nintendo oferuje niejasne odpowiedzi na temat wstecznej kompatybilności „Switch 2” – Ars Technica

Zbliżenie / Wybór konsol Nintendo, na których nie można uruchomić oprogramowania zaprojektowanego dla poprzedniej konsoli Nintendo…

Obrazy Getty’ego

Od kiedy wyprowadziliśmy się z konwertujeNa początku 2017 roku było dużo rozmów i spekulacji na temat nieuchronnego następcy reżimu. A wśród właścicieli Switcha istnieje wiele obaw o to, czy nadchodzący „Switch 2” będzie kompatybilny z tysiącami gier już dostępnych na obecnym Switchu.

Na razie Nintendo pozostaje frustrująco niejasne w tej kluczowej kwestii. W Pytania i odpowiedzi dla inwestorów (częściowo Przetłumaczone przez użytkownika Twittera Cheesemeister), prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, powiedział, że „Chociaż nasza firma zawsze rozważa różne specyfikacje przyszłego sprzętu, powstrzymam się od komentarzy na temat przyszłego sprzętu tutaj… Nasza firma chce nadal oferować unikalne sposoby gry ze zintegrowanym sprzętem i oprogramowania komercyjnego, więc proszę oczekujcie tego.”

Trudno odczytać zbyt wiele z braku odpowiedzi, biorąc pod uwagę, że Nintendo oficjalnie tego nie ogłosiło każdy Szczegóły na temat kolejnego jak dotąd sprzętu konsolowego. Później w tych samych pytaniach i odpowiedziach, Furukawa Mężczyzna że „jeśli chodzi o przejście z Nintendo Switch na urządzenie nowej generacji, chcemy zrobić jak najwięcej, aby bezproblemowo przenieść naszych klientów podczas korzystania z konta Nintendo”.

Nie jest to całkiem nowa informacja. Nintendo Powiedział na slajdzie prezentacji dla inwestorów 2020 że planuje użyć konta Nintendo do swojego „kolejnego zintegrowanego sprzętu i oprogramowania systemu gier”, który zostanie uruchomiony w „20XX”. Jednak nowy cytat podkreślający „płynne przejście” i przestarzały system zarządzania kontem można potraktować jako wskazówkę, że Nintendo planuje umożliwić graczom Switch przeniesienie ich bibliotek gier na nowy sprzęt.

Patrząc wstecz

Nintendo ma długą historię kompatybilności wstecznej w swoich systemach przenośnych, z których każdy może grać w gry z poprzedniej generacji w serii, która rozciąga się od oryginalnego Game Boya po linię Nintendo 3DS. Niedawno firma wdrożyła podobną serię wstecznej kompatybilności Gamecube za pośrednictwem Wii U, w której ta ostatnia może nawet grać w gry do pobrania przeniesione z Wii.

READ  TikTok Notes wyłania się jako nowy konkurent Instagrama
W gry wydane w 1989 roku na oryginalnego Game Boya nadal można grać na konsolach Game Boy Advance, które sprzedawały się dobrze w 2000 roku.
Zbliżenie / W gry wydane w 1989 roku na oryginalnego Game Boya nadal można grać na konsolach Game Boy Advance, które sprzedawały się dobrze w 2000 roku.

Andrew Cunninghama

Ale Nintendo przerwało łańcuch kompatybilności wstecznej ze Switchem, który połączył obie linie sprzętu Nintendo w nową „hybrydową” platformę. Tymczasem zarówno Microsoft, jak i Sony coraz bardziej skupiają się na kompatybilności wstecznej jako funkcji rynkowej w najnowszym sprzęcie Xbox i PlayStation.

Z punktu widzenia tworzenia gier Shigeru Miyamoto od Nintendo Obserwowane w listopadzie 2022 r że w przeszłości środowiska programistyczne „nie mogły być renderowane po zmianie sprzętu, a oprogramowanie wydane dla wcześniejszego sprzętu stałoby się niemożliwe do uruchomienia bez zmian”. Ostatnio jednak integracja tych środowisk programistycznych na różnych urządzeniach oznacza, że ​​„ogólnie rzecz biorąc, łatwiej jest wdrożyć środowisko, w którym oprogramowanie wydane dla poprzednich urządzeń może działać na nowym sprzęcie” – powiedział Miyamoto.

Nauczanie mowy

Oczywiście wdrożenie kompatybilności wstecznej na nowym Switchu zależy nie tylko od środowisk programistycznych i struktur kont online. Nowy sprzęt obsługujący Adapter 2 będzie musiał w jakiś sposób interpretować oprogramowanie zaprojektowane dla zupełnie innego SoC.

Jak wskazuje Modern Vintage Gamer Świetne wideo z marca na ten tematChip Nvidia Tegra X1, który zasila Switch, jest coraz bardziej przestarzały przez firmę architekturę Maxwellaktórego początki sięgają 2014 roku. Nawet jeśli Nintendo pozostanie przy chipach Nvidii (co wydaje się prawdopodobne), nowa konsola będzie prawdopodobnie oparta na nowym SoC zbudowanym na nowej architekturze, takiej jak Amper lub nawet miłość.

Kompatybilność chipów dodatkowo komplikuje sposób, w jaki format oprogramowania Nintendo Switch łączy pełny pakiet sterowników GPU Maxwell i shadery specyficzne dla gry z samym oprogramowaniem. Oznacza to, że plik binarny jest napisany dla urządzeń Switch opartych na technologii Maxwell Nie będzie działać na procesorze graficznym innym niż Maxwell Bez kompletnego ponownego montażu.

READ  Spike Chunsoft publikuje MAGY. Kwintesencja gier pięcioraczków na Zachodzie

Istnieje kilka sposobów obejścia tego problemu, jak wyjaśnia Modern Vintage Gamer. Nintendo może Podążaj śladem Microsoftu w używaniu opartej na oprogramowaniu warstwy emulacji do tworzenia kopii zapasowych starszego sprzętu, strategia, która okazała się skuteczna Nieoficjalne emulatory Switcha na platformie Steam. Nintendo mogłoby również zintegrować pełny układ X1 z płytą główną „Switch 2”, odwracając strategię przyjętą w przeszłości w przypadku niektórych konsol przenośnych. Poszczególne gry można również załatać, aby działały na nowym sprzęcie, choć prawdopodobnie pozostawi to pewne luki w obsłudze, biorąc pod uwagę ogromną bibliotekę gier Switcha.

kwestia woli

Odkładając na bok kwestie techniczne, kwestia rzeczywistego pragnienia Nintendo dążenia do kompatybilności wstecznej dla „Switch 2” jest duża. Większość omówionych powyżej rozwiązań wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Nintendo, albo w zakresie rozwoju emulacji/debugowania, albo fizycznych kosztów samego sprzętu. Kompatybilność wsteczna wymagałaby również, aby nowy system był w pełni kompatybilny z istniejącymi konsolami Switch i formatem kartridża Switch (którego maksymalna pojemność wynosi 32 GB), co może wymusić kompromisy projektowe.

Pełna kompatybilność wsteczna dla
Zbliżenie / Pełna kompatybilność wsteczna dla Switch 2 oznacza również pełne wsparcie dla Joy-Cons i wszystkich ich specjalnych funkcji.

Mark Walton + ręce Sebastiana

(Ars Technica może otrzymać wynagrodzenie za sprzedaż z linków w tym poście za pośrednictwem programów partnerskich.)

Może się to wydawać małymi przeszkodami, które należy pokonać, aby dziesiątki milionów posiadaczy Switcha mogły przenieść swoje biblioteki na nowy sprzęt Nintendo. Ale przynajmniej jest Niektóre rynek badania Co sugeruje, że kompatybilność wsteczna ma ograniczony wpływ na długoterminowy sukces platformy.

Istnieją również pewne oznaki, że Nintendo może nie uważać kompatybilności wstecznej za wysoki priorytet dla nowego sprzętu. W listopadzie, po tym, jak Miyamoto zwrócił uwagę na rosnącą łatwość wstecznej kompatybilności w tworzeniu oprogramowania, dodał, że „Siła Nintendo leży w tworzeniu przez nas nowej rozrywki, więc w miarę wydawania nowego sprzętu planujemy nadal dostarczać nowe i unikalne rozgrywkę, której nie da się osiągnąć na istniejącym sprzęcie”.

READ  Samsung ogłosił swoje pierwsze wydarzenie Galaxy Unpacked w Korei Południowej

Nie jest to jawne zaprzeczenie, ale nie jest to również wyraźne poparcie dla znaczenia utrzymywania istniejących bibliotek oprogramowania Switch dostępnych na nowym sprzęcie w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *