Ogromna reakcja na ogłoszenie nowego iPada firmy Apple

Zbliżenie / Zrzut ekranu reklamy Apple iPad.

Apple za pośrednictwem YouTube

Reklama Apple nowego tabletu iPad, przedstawiająca instrumenty muzyczne, narzędzia artystyczne i zabawki miażdżone przez gigantyczną prasę hydrauliczną, została w Internecie skrytykowana za brak wrażliwości kulturowej.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook, opublikował jednominutowy film promujący nową gamę iPadów. Jest to pierwszy raz, kiedy amerykański gigant technologiczny podjął się dwuletniej modernizacji asortymentu, próbując odwrócić spadającą sprzedaż.

Kampania – ścieżka dźwiękowa do hitu Sonny’ego i Cher z 1971 roku Wszystko czego potrzebuję to ty– Zaprojektowany, aby pokazać, jak wiele Apple może zmieścić w najcieńszym tablecie. Według doniesień prasy branżowej reklama została wyprodukowana wewnętrznie przez zespół kreatywny Apple.

Kampanię wywołała fala gniewu i reakcja w mediach społecznościowych na słowa Cooka

Dyrektorzy branży reklamowej stwierdzili, że reklama stanowi błąd ze strony giganta z Doliny Krzemowej, który był chwalony za czasów nieżyjącego już współzałożyciela firmy Steve’a Jobsa za zdolność do przyciągania uwagi konsumentów w poprzednich kampaniach.

Christopher Slevin, dyrektor kreatywny agencji marketingowej Inkling Culture, nieprzychylnie porównał reklamę iPada ze słynną kampanią Apple Ridleya Scotta zatytułowaną „1984” dotyczącą oryginalnego komputera Macintosh, która przedstawiała Apple jako wyzwalającego dystopijny, monochromatyczny świat.

„Nowy spot Apple na iPada polega w zasadzie na tym, że zamieniają się w rzecz, którą w reklamie z 1984 roku, jak mówili, chcieli zniszczyć” – powiedział Slevin.

Aktor Hugh Grant oskarżył Apple o „zniszczenie ludzkich doświadczeń dzięki Dolinie Krzemowej” w X.

Jednak Richard Exon, założyciel agencji marketingowej Joint, powiedział: „Ważniejsze pytanie brzmi: czy reklama spełnia swoje zadanie? Jest niezapomniany, wyjątkowy i teraz wiem, że nowy iPad ma więcej funkcji, a jednocześnie jest cieńszy niż kiedykolwiek wcześniej.

READ  Zainspirowany stołowym RPG Zelda Break !! To hit, a twój współtwórca ma wielkie plany

Platforma Consumer Insights Zappi przeprowadziła badanie konsumenckie dotyczące reklamy, które wykazało, że koncepcja hydraulicznego szczelinowania ciśnieniowego powoduje podziały.

Stwierdzono, że reklama osiągnęła słabsze wyniki w przypadku powszechnie pożądanych emocji, takich jak szczęście i śmiech, a lepsze w przypadku tradycyjnie negatywnych emocji, takich jak szok i dezorientacja, przy czym ryzyko negatywnej reakcji starszych osób było większe niż młodsi konsumenci.

„Czy reklama iPada Apple jest dziełem geniuszu, czy oznaką czasów dystopijnych? To naprawdę zależy od tego, ile masz lat” – powiedziała Natalie Kelly, dyrektor ds. marketingu w Zappi. „Wartość szoku tkwi w sile tej reklamy. co jest kontrowersyjne ze względu na swoją konstrukcję, więc fakt, że ludzie w ogóle o tym mówią, jest zwycięstwem.

Apple nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

© 2024 Financial Times Limited. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nie można go w żaden sposób rozpowszechniać, kopiować ani modyfikować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *