Pracownicy Activision ds. kontroli jakości tworzą największy jak dotąd związek branży gier wideo w Stanach Zjednoczonych

Około 600 pracowników działu zapewnienia jakości Activision Publishing utworzyło związek zawodowy. Z pomocą Communications Workers of America pracownicy zakończyli głosowanie, a wyniki zostały potwierdzone w piątek, 8 marca. Activision Quality Assurance United – CWA staje się w ten sposób najnowszym związkiem, który wyłonił się z działu gier Microsoftu i największego stowarzyszenia gier wideo w Stanach Zjednoczonych.

W wywiadzie z krawędźTom Shelley, specjalista ds. wymagań technicznych i jeden z organizatorów Activision Quality Assurance United, powiedział, że umowa o neutralności pracowniczej i przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft w zeszłym roku ułatwiły osiągnięcie celów związanych z tworzeniem związków zawodowych.

„Było to działanie nadzwyczajne, które podjęto w ciągu ostatnich kilku tygodni w odpowiedzi na możliwości swobodnego organizowania się po fuzji” – powiedziała Shelley. „Jako pracownicy ds. kontroli jakości często mamy najsłabszą ochronę i najniższą płacę ze wszystkich pracowników w branży – mimo że nasza praca jest integralną częścią sukcesu firm, dla których pracujemy, i tytułów, które tworzymy”.

W dziale zapewniania jakości pracownicy testują gry pod kątem błędów i innych problemów, flagując je, aby inni programiści mogli je naprawić. Ponieważ większość stanowisk związanych z kontrolą jakości to stanowiska na poziomie podstawowym, branża ma reputację osoby niedoceniającej te role, skupiając się na potrzebie ochrony pracowników.

Shelley pochwaliła Microsoft za dobrowolne uznanie związku i ma nadzieję, że zainspiruje to do większej organizacji w firmie i poza nią.

READ  Musk, Twitter „fajerwerki” mogą pojawić się na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy: Analityk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *