Protokół Callisto anulowany w Japonii z powodu sporu na tablicy ocen

Protokół Callisto został całkowicie złomowany w Japonii po sporze między deweloperem Striking Distance Studios a japońską komisją klasyfikacyjną.

Jak wspomniałem gry komputeroweStriking Distance ogłosił na Twitterze, że aktualna wersja The Callisto Protocol – szczególnie krwawej i brutalnej gry horroru od twórcy Dead Space Glena Schofielda – nie może przejść przez japońską organizację Computer Entertainment Rating Organization (CERO) w obecnej formie, a zmiana gry spowoduje jej usunięcie z jego punktu widzenia.

W ten sposób obie strony są w impasie, ponieważ CERO nie nada grze oceny przed zmianą jej treści, ani nie zmieni odległości uderzenia. Żadna z firm nie wyjaśniła, na czym polega problem z grą.

„Japońska wersja protokołu Callisto została przerwana. W tej chwili nie może przejść oceny CERO”, powiedział Striking Distance w tweecie, dodając, że zmiana protokołu Callisto „nie zapewni wrażeń, jakich oczekują gracze”.

Ci, którzy zamówili grę w przedsprzedaży, otrzymają pełny zwrot pieniędzy, ale bez importowania gry z innego regionu nie będą mogli zagrać w grę, na którą czekali.

Callisto Protocol pojawia się 2 grudnia na PlayStation, Xbox i PC, data premiery zmusiła Striking Distance do awarii we wrześniu. Schofield napisał na Twitterze, że jest dumny z pracy swojego zespołu od sześciu do siedmiu dni w tygodniu, choć szybko przeprosił i przyznał, że „pomylił się”.

W zapowiedzi gry IGN powiedział: „Chociaż nie można zaprzeczyć, że Callisto Protocol ma sentyment do Dead Space, małe czynniki sugerują, że może on czuć się bardziej według własnego projektu, a nie tylko czwartym Dead Space o innej nazwie”.

Ryan Dinsdale jest niezależnym tłumaczem w IGN. Cały dzień będzie mówił o Wiedźminie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *