Przerażający moment w statek wycieczkowy na Morzu Północnym z brytyjskimi turystami na pokładzie uderza „fala”, w wyniku której ludzie osuwają się na ziemię, powodując przerwę w dostawie prądu, co zmusiło ich do odholowania do Niemiec.

  • MS Maud wracał do Wielkiej Brytanii po 14-dniowej wyprawie na zorzę polarną
  • Czy jesteś na pokładzie MS Maud? Wyślij e-mail na adres [email protected]



To przerażający moment, w którym norweski statek wycieczkowy przewożący brytyjskich turystów został uderzony przez szaleńczą falę, w wyniku czego pasażerowie osunęli się na ziemię i stracili moc podczas gwałtownej burzy na Morzu Północnym.

MS Maud, należący do firmy wycieczkowej HX, jednostki norweskiej grupy Hurtigruten, płynął około 262 mil od zachodniego wybrzeża Danii i około 217 mil od wschodniego wybrzeża Wielkiej Brytanii, gdy potężna fala rozbiła okna mostu.

Luksusowy statek wycieczkowy przewożący 400 pasażerów i załogę wyruszył 9 grudnia z Tilbury w 14-dniową wyprawę na zorzę polarną i miał wrócić do portu w Essex 23 grudnia.

Dramatyczny materiał filmowy uzyskany przez MailOnline pokazuje dokładny moment, w którym dziwna fala uderzyła w statek, pozbawiając go zasilania, powodując utratę przez załogę zdolności do żeglowania i w rezultacie odholowanie statku z powrotem do Niemiec.

Pasażer, który sfilmował ten moment, powiedział: „Pokazałem w telewizorze kamerę na mostku, aby powstrzymać zawroty głowy, i przypadkowo zdecydowałem się to sfilmować!” Gdy tylko fala uderzyła, ekran telewizora zgasł, a z klaksonu statku zabrzmiał sygnał pomocy, więc wiedziałem, że coś jest nie tak.

Wczasowicz, który po przepłynięciu przez kilka innych dużych fal spodziewał się „trudnej podróży”, opisał, jak pasażerowie, stoły i krzesła osunęły się na ziemię wśród kamienistych warunków.

MS Maud (na zdjęciu) wyruszył 9 grudnia z Tilbury w Wielkiej Brytanii w 14-dniową wyprawę na zorzę polarną, a powrót do portu w Essex zaplanowano na 23 grudnia.
Przerażający materiał filmowy pokazał ogromną falę, która zderzyła się z norweskim statkiem, powodując przerwę w dostawie prądu
Po kolejnym incydencie sklep w MS Maud pozostał w całkowitym chaosie. Dzisiaj trwała akcja sprzątania

Zdjęcia udostępnione MailOnline pokazują zniszczenia spowodowane przez falę, w tym sklep, w którym wybito szyby, a produkty porozrzucano na podłodze. Osoby na pokładzie samolotu powiedziały, że dzisiaj miała miejsce poważna operacja czyszczenia.

Inna pasażerka, Betty Little, była w podróży ze swoją 96-letnią matką Jessie, gdy uderzyła fala. Pochwaliła załogę za reakcję, ponieważ oboje byli niepełnosprawni i w obliczu paniki potrzebowali dodatkowego wsparcia.

READ  Tajwan podejrzewa, że ​​chińskie statki przecinają kable internetowe prowadzące na wyspy

Przeczytaj więcej: Para na statku wycieczkowym Saga, który został uderzony sztormem, zatrzymana dożywotnio po tym, jak „fizycznie przestraszony” kapitan kazał im „pozostać na miejscach siedzących lub położyć się” przez 15 godzin, gdy statek był niszczony przez 30-metrowe fale

Pani Little powiedziała MailOnline: „Kiedy musieliśmy udać się do miejsc zbiórki, pomoc otrzymaliśmy niemal natychmiast. Jeden z członków załogi z pomocą czterech innych osób pomógł mojej matce wejść po schodach, a dwie z nich mi pomagały Otrzymaliśmy pomoc przy zakładaniu sprzętu ratunkowego.” Zapewniono maksymalny komfort.

Później dostarczano wodę, puszki Coca-Coli i piwa imbirowego oraz kanapki. Absolutnie niesamowita załoga!

Inne nagrania udostępnione przez pasażerów pokazują, jak burzliwe były warunki, ponieważ statek gwałtownie kołysał się w górę i w dół pod wpływem silnych fal.

Pod jednym filmem udostępnionym na Facebooku pojawiło się dziesiątki komentarzy od współpasażerów, a jeden z nich napisał: „Oglądamy filmy w naszym pokoju”. Za każdym razem, gdy się poruszamy, prawie latamy.

Rzecznik duńskiego Wspólnego Centrum Koordynacji Ratownictwa (DJRC) potwierdził, że 266 pasażerów i 131 członków załogi statku było bezpiecznych, dodając, że statkowi należącemu do cywilnego przedsiębiorstwa ratowniczego Esvagt udało się podłączyć linę holowniczą do statku wycieczkowego.

„Esvagt powoli holuje w kierunku Bremerhaven w Niemczech z prędkością od 8 do 9 węzłów” – powiedział rzecznik.

Na MS Maud rozbita została witryna sklepowa po tym, jak ogromna fala wywołała chaos na pokładzie
Po tym, jak fala uderzyła w statek, kamera telewizyjna całkowicie wyłączyła się, a pasażerom polecono zebrać się w miejscu zbiórki

Statek poruszał się gwałtownie w górę i w dół
Widać, jak statek się przechyla

Pomimo przerwy w dostawie prądu główny silnik statku nadal pracował, umożliwiając ręczne sterowanie statkiem z maszynowni.

MS Maud opuścił Floro w Norwegii w czwartek i miał przybyć do Tilbury w Wielkiej Brytanii w piątek.

W piątkowym oświadczeniu spółka Hurtigruten potwierdziła, że ​​statek płynie do Bremerhaven w celu wyokrętowania.

Rzecznik HX powiedział: „Wczoraj po południu, 21 grudnia, MS Maud zgłosiła tymczasową przerwę w dostawie prądu po napotkaniu dzikiej fali. Statek płynął w kierunku Tilbury w Wielkiej Brytanii z Floro w Norwegii, kiedy doszło do zdarzenia.

READ  Japonia skarży się na wezwania Chin do nękania w związku z uwolnieniem wody w Fukushimie

„W tej chwili statek potwierdził, że w wyniku tego zdarzenia nie odnieśli poważnych obrażeń goście ani załoga. Stan statku jest stabilny, a załoga może pływać o własnych siłach.

„Po bieżących kontrolach bezpieczeństwa i ocenach technicznych, a także biorąc pod uwagę warunki pogodowe, zdecydowaliśmy się zmodyfikować planowaną trasę rejsu. We flocie obowiązują kompleksowe protokoły operacyjne, a bezpieczeństwo osób na pokładzie zawsze jest dla nas priorytetem.

„Statek płynie obecnie do Bremerhaven w Niemczech w celu zejścia na ląd. Nasz zespół pracuje nad zorganizowaniem lotu repatriacyjnego dla gości na pokładzie.

Duński Instytut Meteorologiczny podał, że pod koniec czwartku w region nawiedziła burza, której towarzyszył huraganowy wiatr z północnego zachodu. Oczekuje się, że będzie kontynuowana w piątek.

Niesamowity materiał z kamery na mostku statku pokazuje, jak ogromne były fale, które doprowadziły do ​​​​powstania „fali zbójeckiej”
Inny film pokazuje trudne warunki na Morzu Północnym, gdy załogę trzeba było holować do Niemiec
Mapa pokazuje przebieg MS Maud z Floro do Tilbury, zanim utracił zdolność żeglugi po Morzu Północnym

Według swojej strony internetowej MS Maud – wcześniej znany jako MS Midnatsol – otrzymał swoją nazwę od statku polarnego sprzed 100 lat.

Oryginalny statek został nazwany na cześć pierwszej królowej tak zwanej współczesnej Norwegii.

Statek jest wyposażony w technologię, która według jego strony internetowej jest „wyjątkowo odpowiednia” do rejsów między Norwegią a Wyspami Brytyjskimi.

Wycieczki statkiem MS Maud kosztują od 3000 do około 10 000 dolarów.

Doszło do niego sześć tygodni po tym, jak statek wycieczkowy Saga (na zdjęciu) został uderzony przez sztorm i osiadł na mieliźnie w Zatoce Biskajskiej, co zmusiło pasażerów do „ratowania życia”.

Orzeczenie to nadeszło sześć tygodni po tym, jak statek wycieczkowy Saga został uderzony przez sztorm i osiadł na mieliźnie w Zatoce Biskajskiej, co zmusiło pasażerów do „ratowania życia”.

Spirit of Discovery skrócił swoją dwutygodniową podróż i wrócił do Portsmouth wcześniej, aby uniknąć nadchodzącej burzy, gdy uderzył go silny wiatr i wzburzona woda.

Według ówczesnej Sagi, około 100 z 1000 osób na pokładzie zostało rannych, większość z nich w momencie aktywacji systemu bezpieczeństwa statku, co spowodowało jego dramatyczne zboczenie z kursu i przeciągnięcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *