Spotify trafia do audiobooków – The Verge

Ten artykuł został po raz pierwszy opublikowany w Hot Pod Insider, biuletynie branży audio z The Verge.

Spotify chce, aby audiobooki stały się kolejnym filarem swojej działalności. W środę kierownictwo firmy zaoferowało inwestorom biznes audiobooków jako kolejny cel dominacji w branży. Kiedy wypuszczają audiobooki pionowo (czyli TBD), może to mieć ogromne reperkusje nie tylko dla własnego biznesu Spotify, ale także dla branży wydawniczej.

„Uważamy, że audiobooki w różnych formach będą ogromną szansą” Prezes Spotify Daniel Ek. powiedział:. „I tak jak zrobiliśmy to w podcastie, oczekuj, że zagramy, aby wygrać”.

Pierwszym krokiem Spotify w tej branży jest przejęcie Findaway, które zostało ogłoszone w zeszłym roku. Platforma audiobooków jest pod wieloma względami podobna do Anchor. Autorzy są dozwoleni Twórz, rozpowszechniaj i zarabiaj na swojej pracyA wraz z przejęciem Spotify zakłóci znaczną część ekosystemu audiobooków. Dobrze więc, że prezesem nadzorującym audiobooki Spotify jest Nir Zeicherman, współzałożyciel Anchor.

Warto jednak zauważyć: umowa Findaway nie jest jeszcze zamknięta. ona była Po raz pierwszy ogłoszono w listopadzie 2021 r.z oczekiwaną datą przejęcia przed końcem 2021 r. Transakcja jest jednak nadal analizowana przez Wydział Antymonopolowy Ministerstwa Sprawiedliwości.

Jak ten model będzie działał, nie jest do końca jasne, ale wygląda na to, że przynajmniej część audiobooków będzie darmowa. Eck powiedział, że model freemium będzie miał zastosowanie do audiobooków, a Don Ostroff, prezes działu treści i reklamy, powiedział: „Chcemy wprowadzić zarabianie na reklamach w audiobookach”.

Gdyby tak było, byłaby to ogromna zmiana dla branży. Audiobooki nie są tanie. Usługi subskrypcji Audible i audiobooks.com firmy Amazon są oparte na kredytach (jeden kredyt na książkę). Obie usługi kosztują 14,95 USD miesięcznie, aby uzyskać dostęp do najgorętszych tytułów. Apple i Google oferują audiobooki do zakupu, a popularne tytuły kosztują zwykle 15 USD lub więcej. Ale jednocześnie większość twórców Findaway nie będzie kolejną Sally Rooney i nie jest jasne, w jaki sposób i za jaką cenę książki z najwyższej półki zostaną udostępnione w Spotify.

READ  Silny sierpniowy raport o zatrudnieniu pozostawia na stole kolejną ogromną podwyżkę stóp Fed we wrześniu

Więc co to oznacza dla branży wydawniczej? Według Michelle Cobb, dyrektora wykonawczego Audio Publishers Association (APA), to skomplikowane. Miliony nowych słuchaczy na całym świecie będą miały kontakt z audiobookami, co może znacznie poszerzyć rynek.

Na początku tego tygodnia APA opublikowała swoje statystyki z 2021 r. dotyczące wielkości branży. Badanie przeprowadzone przez Edison Research wykazało, że rynek audiobooków wzrósł o 25% w 2021 r. do 1,6 miliarda dolarówco sprawia, że ​​jest nieco większy niż Rynek podcastów o wartości 1,45 miliarda USD w tym samym roku. Prezentacja Spotify zakładała, że ​​rynek jest jeszcze większy i może być wart ponad 9 miliardów dolarów, na podstawie raportu Według badań Grand View. (Warto zauważyć, że liczby nie są dokładnie jabłkami do jabłek: raport APA opiera się głównie na Ameryce Północnej, a liczba Grand View jest globalna). Ek poszedł o krok dalej, ponieważ prognoza rynkowa może być taka sama jak 70 miliardów dolarów.

Nawet jeśli Spotify pomaga rozwijać rynek audiobooków dzięki treściom i słuchaniu z reklamami, wydawcy i autorzy mogą mieć potencjalne wady. „Myślę, że mam nadzieję, że przychody wzrosną na tyle, że wszyscy dostaną więcej” – powiedział Cope. „Ale problemem jest to, że dostaniesz znacznie mniej na jednostkę, co ostatecznie prowadzi do niższych przychodów”.

W swoim dążeniu do wyjścia poza drogi i drogi przemysł muzyczny Spotify nie poprzestaje na audiobookach. Prezentacja niejasno przywoływała dzieła przyszłości „X”, „Y” i „Z”. Twoje przypuszczenie jest tak samo dobre jak moje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *