Strajk UAW kosztował Stellantis 3 miliardy dolarów utraconych dochodów

Paul Sancia/AP/Plik

Członkowie związku zawodowego United Auto Workers strajkują w fabryce Stellantis w stanie Michigan 23 października. W wyniku strajków firma poniosła straty o wartości 3,2 miliarda dolarów.


Londyn
CNN

Firma podała we wtorek, że historyczne strajki północnoamerykańskich pracowników branży samochodowej zmniejszyły przychody Stellantis o 3 miliardy euro (3,2 miliarda dolarów), ale dodała, że ​​strajk i koszt nowych umów o pracę nie uniemożliwią jej osiągnięcia tegorocznego docelowego zysku. .

Firma paragon W sobotę osiągnięto wstępne porozumienie ze związkiem zawodowym United Auto Workers (UAW), ale dopiero prawie siedmiotygodniowa przerwa w pracy zadała cios produkcji i sprzedaży. W poniedziałek producent samochodów przeprowadził także krótki strajk w swojej kanadyjskiej placówce, który trwał niecałe osiem godzin, zanim zawarł odrębną wstępną umowę ze tamtejszym związkiem zawodowym.

stellantis (STLA) zaobserwowała lepsze niż oczekiwano przychody za okres lipiec–wrzesień, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z tym samym kwartałem 2022 r., na poziomie 45,1 miliarda euro (48 miliardów dolarów). W tym kwartale sprzedała ponad 1,4 miliona pojazdów, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z 2022 rokiem.

Sprzedaż i przychody spółki w Ameryce Północnej odnotowały umiarkowany wzrost. Dostawy pojazdów wzrosły w kwartale o 6,6%, do 470 000 pojazdów, a przychody w Ameryce Północnej wzrosły zaledwie o 1,9%, do 21,5 miliarda euro, czyli 22,9 miliarda dolarów. Strajk UAW zmniejszył liczbę pojazdów sprzedanych we wrześniu i październiku o około 50 000, powiedziała dyrektor finansowa Natalie Knight.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 37% w porównaniu z rokiem poprzednim, napędzana popytem na Jeepa Avengera i Citroena Berlingo. Większość sprzedaży pojazdów elektrycznych odbywa się w Europie, ponieważ firma nie wprowadziła jeszcze pojazdu całkowicie elektrycznego na rynek północnoamerykański.

Stellantis stwierdził, że pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia skorygowanej marży zysku operacyjnego za rok na poziomie 10%. Jest to ten sam cel, który wyznaczył w lipcu, ogłaszając zyski za pierwsze półrocze.

READ  Musk mówi, że Tesla i SpaceX widzą znaczne ryzyko inflacji

W połączeniu z kosztami i zakłóceniami spowodowanymi nalotami w Ameryce Północnej, Stellantis stoi obecnie przed problemem Możliwa recesja w EuropieCo stanowi 40% jej sprzedaży, co czyni go największym rynkiem firmy. PKB w 20 krajach stosujących euro spadł o 0,1% w kwartale lipiec-wrzesień w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami.

Firma Stellantis, która produkuje pojazdy na rynek amerykański pod markami Jeep, Ram, Dodge i Chrysler, powstała w wyniku fuzji Fiata Chryslera i europejskiego producenta samochodów PSA Group w 2021 roku. Nie ogłasza zysków kwartalnych, bo jest spółką europejską, ogłasza jedynie zyski za cały rok i pierwsze półrocze.

Strajki będą kosztować Stellantis mniej niż 750 milionów euro (800 milionów dolarów) zysków, powiedział Knight podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami. Odmówił ujawnienia szacunkowego kosztu kontraktu, zanim związek przeprowadził głosowanie ratyfikacyjne wśród swoich szeregowych członków.. Knight zauważył, że strata dla jego zysków powinna być najmniejszą z trzech uzwiązkowionych producentów samochodów, w którą uderzył UAW.

W zeszłym tygodniu GMGM) Powiedział Strajki pracowników kosztowały firmę 200 milionów dolarów w ciągu pierwszych dwóch tygodni i kolejne 600 milionów dolarów w pierwszych trzech tygodniach października. W następnej kolejności straty w GM prawdopodobnie wzrosną, ponieważ tydzień wcześniej UAW dodał swoją największą i najbardziej dochodową fabrykę, aby uderzać w cele. GM skontaktował się z nią Oferta specjalna w poniedziałek z UAW.

Ford był pierwszym, który to zrobił Osiągnij porozumienie z UAW W ubiegłą środę o strajku poinformowano Zmniejszone zyski EBIT w wysokości około 100 milionów dolarów w właśnie zakończonym trzecim kwartale. Stwierdziła, że ​​prawdopodobnie straci możliwość wyprodukowania 80 000 samochodów, które planowała wyprodukować i sprzedać w ciągu roku, co obniżyłoby zyski przed odsetkami, podatkami i amortyzacją za cały rok o około 1,3 miliarda dolarów.

Tegoroczna marża zysku na poziomie 10% będzie niższa od tej, którą Stellantis osiągnął w pierwszej połowie tego roku, kiedy osiągnęła 14,4%. Wynik ten był nieco niższy od marży 14,5% w tym samym okresie 2022 roku. Lepsze marże były w Ameryce Północnej, gdzie w pierwszej połowie tego roku osiągnęły marżę 17,5%.

READ  5 rzeczy, które trzeba wiedzieć przed otwarciem giełdy w środę, 20 lipca

Wysokie zyski osiągnięte w negocjacjach pracowniczych są powodem, dla którego UAW domaga się rekordu umowy ze wszystkimi trzema producentami samochodów. Wygrali duże podwyżki płac w ramach wstępnych porozumień, które obecnie stoją przed głosowaniem ratyfikacyjnym wśród szeregowych członków.

the Porozumienie kończące długie strajki w Stellantis zostało okrzyknięte przez UAW wielkim zwycięstwem. Porozumienie, które wymaga jeszcze zgody związków zawodowych Członkowie zobaczą 25% podwyżkę wynagrodzeń w ciągu najbliższych czterech i pół roku. Obejmuje także ponowne otwarcie zamkniętego w lutym zakładu montażowego w Illinois, co pierwotnie kosztowało 1200 pracowników.

Akcje spółki wzrosły podczas porannych notowań w Mediolanie o ponad 2%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *