Szef Xbox Game Studios mówi, że firma chce być bardziej „zdyscyplinowana” w zarządzaniu oczekiwaniami

W salonie na dachu nad teatrem Novo po wczorajszym teleturnieju Xbox nastrój był optymistyczny. Nie tylko wśród mediów, twórców treści i gości specjalnych, którzy właśnie skończyli oglądać program, ale także wśród pracowników Xbox, którzy obserwują i śledzą ich reakcje. Jest prawie poczucie ulgi. Po kilku trudnych latach Xbox miał udany i obiecujący pokaz.

Wśród tych, którzy czują się optymistycznie, jest Matt Botti, prezes Xbox Game Studios, który wkrótce po pokazie usiadł przy panelu z innymi dyrektorami i zasugerował, że Xbox w końcu „skręcił za róg”. Po kilku latach ze stosunkowo niewielką liczbą mega-hitów w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami, Xbox w końcu wypuścił wielkie działa w grach takich jak Starfield i Forza Motorsport jeszcze w tym roku, a więcej hitów, takich jak Avowed, planowano na 2024 rok.

Była to rola długo oczekiwana po tym, jak Xbox walczył z poprzednią generacją konsoli i obietnica, którą firma zdawała się spełniać w latach 2017-2019 dzięki dużemu szaleństwu przejęć. W tych latach portfolio Xboksa rozrosło się do imponujących 23 studiów, co skłoniło wielu do przewidywania, że ​​nadchodzące lata przyniosą ogromny wzrost liczby własnych wydań od producenta konsoli. Ale jak dotąd plan wydawania Xbox był powolny i stały, ku rozczarowaniu fanów, co doprowadziło do pokoleniowej listy awarii konsoli.

Pierwszy obrót korbą

Booty czuje, że wreszcie nadszedł czas na Xboksa. Wyjaśnia w rozmowie z IGN, że opóźnienie jest po części symptomem przejęcia Xboksa w czasie niedokończonych projektów i zobowiązań DLC. Musieli dokończyć te projekty, zanim mogli pracować nad głównymi grami na Xboksa, których oczekują fani. To, co widzieliśmy wczoraj, kontynuuje, to „pierwszy obrót korby” pod sztandarem Xbox dla studiów takich jak Compulsion Games, inXile i Obsidian, i potwierdza, że ​​​​będzie ich więcej.

READ  Sony: „Danie Microsoftowi kontroli nad grami Activision, takimi jak Call of Duty”, ma „znaczące negatywne skutki”

„Czuję, że mamy ten rytm i ten rytm przepływający przez nasze studia”, mówi Booty. „Wszystko, jak patrzę stąd, a dziś, do końca 2024 roku, widziałem przykładowe gry. pewną praktyczną pewność, że wszystko po 18 W przyszłym miesiącu, wiem, jak to jest, nie ma tam zbyt wielu postów”.

Booty szczególnie nazywa rok 2022 „interesującym rokiem pod wieloma względami”, wskazując na fakt, że firma musiała polegać na grach na mniejszą skalę, takich jak Pentiment, Grounded i Minecraft Legends, aby zdobyć szczyt swojego portfolio. I chociaż nie mówi tego wprost, jego opis przyszłości jest niejednoznaczny — nie zamierzamy utonąć w przebojowych grach na Xboksa od razu. To prawda, że ​​Starfield i Forza wykonają trochę ciężkiej pracy, ale wiele studiów Xbox Game Studios wciąż czeka na skrzydłach, a ich projekty całkowicie tracą na prezentacji. State of Decay 3, Perfect Dark, Elder Scrolls 6, Gears of War, Everwild i innych wyraźnie brakowało w prezentacji, okno wydania Avowed „2024” było dość hojne, a Fable w ogóle nie otrzymało okna wydania.

Więc co się dzieje z tymi wszystkimi innymi studiami? Booty zapewnia, że ​​nic złego się nie dzieje. Mówi, że odbył „niedawne wizyty” w studiach stojących za wszystkimi grami, o których wspomniałeś, grając w nowoczesne kompilacje i wie, gdzie one są. Sugeruje, że Xbox może oszczędzać niektóre ze swoich programów na „inne wydarzenia w ciągu roku, inne bity, które chcemy osiągnąć”, a następnie mówi, że Xbox chce „zarządzać oczekiwaniami” dotyczącymi tego, jak zamierzają pokazać co się wydarzy, podając jako przykład wizualizowaną rewolucję.

Staramy się być bardziej zdyscyplinowani, jeśli chodzi o zarządzanie oczekiwaniami.


„Rok temu graliśmy w Clockwork Revolution i zdecydowaliśmy się zaczekać i pokazać to na tym koncercie” — mówi Botti. „Dlatego staramy się być bardziej zdyscyplinowani, jeśli chodzi o terminy publikacji i sposób, w jaki zarządzamy oczekiwaniami”.

READ  Pierwszy zwiastun Grand Theft Auto VI pojawi się na początku grudnia

Stan brakujących gier własnych

Jednak niektóre z tych brakujących gier są opracowywane od lat od ich ogłoszenia, więc naturalne jest, że opinia publiczna może troszczyć się trochę o gry takie jak Everwild, Perfect Dark i Elder Scrolls 6. I nie jest to tylko problem z Xboksem – wydaje się, że tworzenie gier w całej branży zajmuje trochę więcej czasu. .

Booty zgadza się: „Myślę, że następuje mały reset, jeśli chodzi o oczekiwania dotyczące dużej gry AAA oraz tego, jak długo lub ile osób może to zająć” – mówi. I uważa, że ​​to niesamowite, że w tej branży są takie gry jak Vampire Survivors czy inne gry ID @ Xbox stworzone przez bardzo małe zespoły w ciągu zaledwie kilku lat. Ale z drugiej strony, gry AAA, nad którymi pracują setki ludzi, mogą zająć cztery, pięć, sześć, siedem lat, a czasem nawet dłużej.

dlaczego więc?

„Jedno z urządzeń dziewiątej generacji jest świetne — ray tracing, wszystkie rzeczy, które możemy zrobić” — mówi. być zrobione i jak powinien być ustawiony tor, wszystkie szczegóły. Oczekiwania są bardzo duże. Gry stają się coraz bardziej złożone pod względem oczekiwanych interakcji.

Mówi, że kolejnym czynnikiem jest otoczenie i trudności związane z tworzeniem gier, które mają być wygodne dla nowych i powracających graczy, w miarę jak franczyzy się starzeją i pogłębiają. Jako przykład Booty podaje FIFA czy Madden. Każdy nowy wpis jest łatwy do zrozumienia, jeśli jesteś już bardzo zaznajomiony z poprzednimi, ale jeśli nigdy wcześniej w nie nie grałeś, wejście do nich może być dość trudne.

„Następnie upewniamy się również, gdy wyprowadzamy gry z Ameryki i Europy Zachodniej, co musimy zrobić, jeśli chodzi o spędzanie czasu na lokalizacji lub dostępie do tych rzeczy. Wszystkie są świetne, jesteśmy im bardzo oddani, ale dochodzą do punktu złożoności”.

READ  Nintendo przedstawia nadchodzące premiery N64 w najnowszym „Switch Online + Expansion Pack – Wprowadzenie Przegląd”

Chociaż te problemy mogą dotyczyć całej branży, sytuacja Xbox jest wyjątkowa, ponieważ wiele lat temu przewidywała nadchodzący przypływ treści, kiedy przejęła stertę studiów naraz, pozostawiając fanów zastanawiających się, kiedy wrota w końcu się otworzą. A Booty wydaje się zgadzać, że wielkie obietnice Xboksa wpędziły ich w kłopoty – nawet jeśli jest optymistą co do jego zdolności do spełnienia w nadchodzących latach.

Stwierdza: „Gdybym miał być samokrytyczny, powiedziałbym, że być może czasami próbujemy przedstawić rzeczywistość naszej sytuacji trochę wcześniej niż inni ludzie. Ale staramy się budować zaufanie z naszą bazą graczy i zaufaniem z naszymi fanami i poinformowanie ich, jak to idzie, jest ważne”.

Rozmawialiśmy również z Mattem Booty o Redfall i o tym, czy Xbox ma podejście „bez użycia rąk” do współpracy z własnymi studiami. Booty pojawił się również na panelu z innymi szefami Xbox, aby porozmawiać o własnej strategii dla Xbox, wraz z szefem Xbox, Philem Spencerem, mówiącym o znaczeniu konsoli. Tutaj możesz nadrobić zaległości w programie Xbox Showcase i IGN Summer of Gaming.

Rebecca Valentine jest starszym reporterem w IGN. Możesz ją znaleźć na Twitterze @pracownik.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *