Toyota Camry, najlepiej sprzedający się samochód w Stanach Zjednoczonych, przeszła na wersję w pełni hybrydową

DETROIT (Reuters) – Następna generacja Toyoty Camry, najlepiej sprzedającego się sedana na rynku amerykańskim, będzie wyposażona wyłącznie w hybrydowy układ napędowy z napędem gazowo-elektrycznym, co będzie najodważniejszym posunięciem japońskiego producenta samochodów mającym na celu wprowadzenie technologii hybrydowej na rynek amerykański . Serce rynku amerykańskiego.

Toyota podała, że ​​Camry 2025 będzie łączyć 2,5-litrowy silnik benzynowy z elektrycznym układem napędowym, dostrojonym tak, aby zapewniał większą moc zarówno w wersji z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła.

Przestrzeganie bardziej rygorystycznych amerykańskich przepisów dotyczących zużycia paliwa było czynnikiem, który wpłynął na decyzję Toyoty o przekształceniu nowej Camry w linię w pełni hybrydową, rezygnując z cztero- i sześciocylindrowych modeli spalinowych, które stanowią około 85% sprzedaży w bieżącym roku modelowym, prezes marki Toyoty Według Reutersa, David Crist powiedział: Biznes w Ameryce Północnej. Kolejnym czynnikiem stojącym za tą decyzją były „osiągi, jakie udało nam się uzyskać z hybrydy” – powiedział.

Chociaż Toyota przyspieszyła rozwój technologii pojazdów elektrycznych, nadal zakłada, że ​​popyt na hybrydy i hybrydy typu plug-in pozostanie duży, ponieważ producent samochodów przyjmie podejście „wielotorowe”, którego celem jest zaspokojenie potrzeb klientów na każdym rynku.

Toyota podała, że ​​hybrydowy układ napędowy i nowy elektroniczny napęd na wszystkie koła zapewniają moc 232 KM, czyli około 15% więcej niż poprzednia Camry z mechanicznym napędem na wszystkie koła.

We wtorek w Los Angeles, przed otwarciem Los Angeles Auto Show, dyrektorzy Toyoty zaprezentowali dziewiątą generację średniej wielkości sedana Camry.

Odwiedzający oglądają Toyotę Camry podczas Bangkok Auto Salon 2019 w Bangkoku, Tajlandia, 4 lipca 2019 r. Zdjęcie zrobione 4 lipca 2019 r. Zdjęcie: Athit Perawongmitha/Reuters. Uzyskanie praw licencyjnych

Nowa Camry będzie konkurować w segmencie, z którego w dużej mierze zrezygnowały marki z Detroit, z wyjątkiem Chevroleta Malibu należącego do General Motors. Wśród bezpośrednich konkurentów nowej Camry, poza dziesiątkami kompaktowych i średniej wielkości SUV-ów, znajduje się kilka pozostałych sedanów, takich jak Honda (7267.T) Accord, Hyundai (005380.KS) Sonata i całkowicie elektryczna Tesla (TSLA.O). ). Model 3.

READ  Alan Greenspan mówi, że recesja w USA jest prawdopodobna

Według danych Kalifornijskiego Stowarzyszenia Dealerów Nowych Samochodów, Tesla Model 3 wyprzedziła Camry w Kalifornii, kluczowym rynku dla Toyoty, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku.

Toyota nie ujawniła cen ani wskaźników zużycia paliwa Camry 2025, którego wprowadzenie do salonów zaplanowano na wiosnę przyszłego roku. Najtańsza hybrydowa Camry kosztuje obecnie około 2400 dolarów więcej niż najtańsza Camry spalinowa.

Crist powiedział, że większość hybryd kosztuje od 1500 do 2000 dolarów w przypadku modeli spalinowych. „Wierzymy, że wartość, jaką wnosi hybrydowy układ napędowy, zasługuje na tego rodzaju wyróżnienie”.

Obecna Camry Hybrid zużywa 84 km na galon w trybie mieszanym w mieście i na autostradzie, w porównaniu do 32 mpg w przypadku konwencjonalnej czterocylindrowej Camry. Według danych rządu USA dotyczących zużycia paliwa, model hybrydowy pozwala zaoszczędzić 650 dolarów rocznie na kosztach paliwa w porównaniu z modelem spalinowym.

Toyota już wcześniej przekształciła swój mały samochód Sienna w całkowicie hybrydowy układ napędowy. Sienna to „nasz drugi najszybszy samochód i do którego mamy najwięcej zastrzeżeń” – powiedział Crist.

Joe White pisze w Detroit Editing przez Matthew Lewisa

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Joe White to globalny korespondent motoryzacyjny Reuters z siedzibą w Detroit. Joe zajmuje się szerokim zakresem tematów branży motoryzacyjnej i transportowej, a także pisze The Auto File, trzytygodniowy biuletyn poświęcony światowemu przemysłowi samochodowemu. Joe dołączył do agencji Reuters w styczniu 2015 r. jako redaktor ds. transportu, wiodący reportaż o samolotach, pociągach i samochodach, a później został redaktorem ds. silników globalnych. Wcześniej pełnił funkcję globalnego redaktora motoryzacyjnego w The Wall Street Journal, gdzie nadzorował relacje z branży motoryzacyjnej i zarządzał biurem w Detroit. Joe jest współautorem (wraz z Paulem Ingrassią) książki The Comeback: The Fall and Rise of the American Automobile Industry i wspólnie z Paulem otrzymali w 1993 roku nagrodę Pulitzera za wybitne reportaże.

READ  Dow Jones Futures: wzrost rynku usuwa opór; Wielka zmiana w Tesli

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *