Tupperware: Jak plastikowa miska z „beknięciem” zapewnia kobietom źródło utrzymania

Nowy Jork (CNN) Tupperware, kultowa marka wpleciona w tkankę Ameryki po II wojnie światowej, wskazała w tym tygodniu, że może to być ostatnia chwila.

Znany na całym świecie ze swoich plastikowych pojemników do przechowywania żywności i imprez sprzedażowych, Tupperware z Florydy ostrzegł, że firma Bez pieniędzy I potrzebujesz dodatkowych pieniędzy – wkrótce – aby powiedzieć w trakcie.

W pewnym sensie 77-letnia marka wciąż jest gigantem: jest to, dosłownie, powszechnie znana nazwa, a jej jaskrawo kolorowe, owocowe produkty są w sprzedaży w prawie 70 krajach. W 2021 roku wygenerował 1,3 miliarda dolarów rocznej sprzedaży. To jednak o 18,7% mniej niż w zeszłym roku.

W październiku zeszłego roku, w ramach ogromnej zmiany w swoim modelu biznesowym, firma Tupperware wprowadziła swoje pojemniki w jaśniejszych odcieniach czerwieni, fioletu i zieleni. docelowe półki narodowo.

Ale może być za mało, za późno.

Eksperci twierdzą, że tak się dzieje, gdy sztandarowa marka, uwielbiana przez rodziny z pokolenia na pokolenie, nie potrafi dostosować się do zmieniającego się rynku, brutalnej konkurencji oraz postaw i potrzeb młodszych konsumentów.

„Kiedy w 1946 r. wprowadzono na rynek plastikowe pojemniki do przechowywania firmy Tupperware, zakłócono rynek i gospodarstwa domowe w całym kraju” — powiedział Ventakesh Shankar, profesor marketingu i handlu elektronicznego na Miss College of Business Uniwersytetu Texas A&M.

„Firma miała również ogromny wpływ na kulturę. Popularne imprezy domowe, podczas których gospodarz sprzedawała produkty Tupperware jej rodzinie i przyjaciołom, były nową metodą marketingu, łączącą sieci społecznościowe i sprzedaż bezpośrednią”.

Ale chociaż firma przez lata czerpała korzyści ze swojego innowacyjnego podejścia, ostatecznie nie nadążała za zmieniającymi się czasami.

Shankar powiedział, że historia pokazuje, że nostalgia zwykle nie wystarcza do zachowania starych marek.

Niezależnie od tego, czy Tupperware przetrwa, czy nie, powiedział William Cape, profesor marketingu w New Jersey Business School, jego bogata historia prawdopodobnie będzie kontynuowana.

Keep powiedział: „Jestem żonaty od 50 lat i odkąd się pobraliśmy, nadal posiadaliśmy i używaliśmy naszego Tupperware. Tupperware było czymś, co ludzie dawali jako prezenty na weselach i baby shower” – powiedział Keep. „To wyraźnie marka skupiona na dwóch rzeczach, jakości i dużej części swojej historii, kobietach”.

READ  PwC Australia zamierza sprzedać firmę rządową za 1 dolara australijskiego i mianować nowego dyrektora generalnego

Walka z marnowaniem żywności

Nazwa Tupperware pochodzi od nazwiska Earla Tuppera, chemika z lat czterdziestych XX wieku, który stworzył lekkie, nietłukące plastikowe pojemniki inspirowane hermetyczną konstrukcją puszek po farbie. Celem była pomoc rodzinom w oszczędzaniu pieniędzy na kosztowne marnowanie żywności w okresie powojennym.

Najważniejszym aspektem wynalazku była pierwsza w swoim rodzaju „bekająca pieczęć”. Wczesne modele pojemników Tupperware wydawały dźwięk przypominający bekanie, gdy powietrze było wypuszczane spod pokrywy, zanim zostało mocno dociśnięte, aby zapewnić hermetyczne zamknięcie.

Ale produkty Tupperware Nie sprzedawał się dobrze w sklepach Według firmy, kiedy wystartowali, ponieważ konsumenci nie byli pewni, jak używać (w tamtym czasie) białych i białych pojemników.



Domowe imprezy Tupperware były jedynym sposobem na zakup plastikowych pojemników na żywność tej marki. Popularnymi wydarzeniami towarzyskimi i marketingowymi były przyjęcia, które kobiety organizowały w swoich domach. (około 1950)

Ta zagadka doprowadziła do pomysłu zaprezentowania produktu, który następnie przekształcił się w popularne imprezy domowe Tupperware.

Praktyka zmieniała się genialnie wraz z pojawieniem się powojennych przedmieść: kobiety miały większe domy, większe kuchnie, więcej pieniędzy do wydania, więcej dzieci do wyżywienia i więcej obowiązków domowych.

W ten klimat wkroczyło Tupperware. Według magazynu Smithsonian, jego pierwszy mlecznobiały produkt z tworzywa sztucznego, Wonder Ball, kosztował 39 centów. the W muzeum znajduje się ogromny Tupperware Grupa. Z biegiem lat w ich ślady poszły produkty w kolorze mandarynki, jasnoniebieskiego, różowego i zielonego kiwi.

Tupperware stereotypuje kobiety tak samo, jak je wzmacnia

Imprezy Tupperware stały się popularnymi wydarzeniami społecznymi i marketingowymi w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku.

Imprezy to coś więcej niż tylko pokazanie i opowiedzenie, powiedział Bob Kling, badacz Tupperware i autor dwóch książek o marce.

Były to wspaniałe romanse, podobne do A.SN Podwieczorek, na którym kobiety przebierały się za imprezy, było kobiecym podejściem do sprzedaży wyrobów z tworzyw sztucznych.

„Kobiety miały na sobie ładne sukienki, szpilki i rękawiczki. Chciały zaprezentować się z ekskluzywnej wersji, ponieważ były to również wydarzenia, podczas których kobiety były rekrutowane do działu sprzedaży Tupperware” – powiedział. Imprezy zyskały również na popularności, ponieważ był to jeden z nielicznych społecznie akceptowanych sposobów zarabiania pieniędzy przez kobiety w tamtym czasie.

READ  Akcje gwałtownie spadają dzięki polityce Fed, zyski w centrum uwagi

Produkty Tupperware były głównym tematem wydarzenia, starannie ułożone i wystawione. „Imprezy zostały zaprojektowane jako zabawne spotkania towarzyskie”, powiedział, w tym gry i nagrody, a sprzedawczynie Tupperware odnoszące największe sukcesy były czasami nagradzane. pierścionki z diamentami.

Powstanie przedmieścia

Tracy Deutch, adiunkt na Wydziale Historii College of Liberal Arts na Uniwersytecie w Minnesocie, powiedziała, że ​​chociaż Tupperware nie był pierwszym, który wprowadził innowacje w modelu sprzedaży bezpośredniej, rozszerzył go pod względem skali i możliwości dla kobiet.

Deutsch powiedział, że sukces Tupperware zbiegł się również z ekspansją przedmieść w całym kraju.



Earl Tupper, na zdjęciu, zatrudnił w 1951 roku gospodynię domówek Tupperware, Brownie Wise, jako wiceprezesa ds. Marketingu.

„Kobiety potrzebowały nie tylko miejsca na imprezy Tupperware, ale także miejsca w kuchni do przechowywania tych pojemników” – powiedziała. „Zależało to również od pewnego poziomu dobrobytu rodziny. Potrzebowałem wystarczającej ilości jedzenia, aby potrzebować tych pojemników do przechowywania”.

Brownie Wise jest prawdopodobnie najsłynniejszą gospodynią Tupperware wszechczasów. Wise, rozwiedziona samotna matka mieszkająca na Florydzie, trzyma się swoich Imprezy Tupperware W latach czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku stał się początkującym przedsiębiorcą. Zauważył to sam Taber.

W końcu zatrudnił Wise’a jako wiceprezesa ds. Marketingu, co było wówczas bezprecedensową rolą dla kobiety.

Znana pani z Tupperware

Wise stał się twarzą marki i był w tym dobry, powiedział Kling, autor Life of the Party: The Remarkable Story of How Brownie Wise Build i Lost, a Tupperware Part Empire.

„To był świetny marketing i media to podchwyciły” – powiedział. Ale ostatecznie została zwolniona przez Tuppera w 1957 roku. „Tupper… zobaczyła, jak marka stała się dla niej ważniejsza” – powiedział Kealing.

Tradycyjnie imprezy były jedynym sposobem na zakup Tupperware. Z biegiem czasu imprezy stały się wszechobecne zarówno w podmiejskich, jak i miejskich rezydencjach. Wraz z rozwojem firmy jej flota stewardów powiększyła się do blisko 3 milionów bezpośrednich globalnych sprzedawców w 2019 roku.

Ostatnio marka stara się przyciągnąć uwagę millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z, stając się tak samo istotna w ich codziennym życiu, jak dla ich babć i matek.

READ  O ile lampki świąteczne zwiększą mój rachunek za prąd?

Półki ery szaleńców

Oznaczało to porzucenie wizerunku ery „Mad Men” i pozycjonowanie produktów Tupperware jako wartościowych, wyższej jakości, trwalszych niż konkurencja, wysoce użytecznych i przyjaznych dla środowiska.

Tupperware musiał ominąć imprezy lub wyprzedaże na swojej stronie internetowej oraz krótkie, ograniczone programy próbne, które wypróbował ze sprzedawcami detalicznymi HomeGoods i Bed Bath and Beyond, a także wcześniejszy okres próbny w samym Target.



Tupperware wprowadzi swoje produkty do sklepów Target w całym kraju w 2022 roku, co oznacza istotną zmianę w trwającej od dziesięcioleci strategii sprzedaży bezpośredniej firmy.

Zmiana strategii przyszła za późno. Widzieliśmy to ostatnio w przypadku Toys R Us i Twinkie kąpiel w łóżku z tyłu– powiedział Shankar.

Powiedział, że Tupperware stoi w obliczu burzy ostrej konkurencji ze strony innych marek – Rubermaid, Glad, Pyrex, Oxo, Ziploc – które sprzedają podobne produkty, a nawet wersje jednorazowe po niższej cenie, brak zainteresowania młodszych kupujących i brak ekscytujących nowości produkty. Produkty i strategie ich sprzedaży.

„Millenialsi, a zwłaszcza pokolenie Z, prawdopodobnie nie zdają sobie sprawy z jego kultowego statusu i naprawdę nie mają powodu, aby dawać mu kolejną szansę” – powiedział Shankar.

Co się stało?

„Moim zdaniem firma popełniła dwa ogromne błędy” – powiedział Keep, profesor marketingu w New Jersey Business School.

„Dzięki temu produktowi przegrał z konkurencją” – powiedział Keep. „Tupperware również świadomie nie odszedł od sprzedaży bezpośredniej, nawet gdy te wielopoziomowe strategie marketingowe uległy stagnacji w latach 80. i 90. Kiedy stało się jasne, że ten model już nie działa, firma powinna była zrezygnować ze sprzedaży bezpośredniej i sprzedawać za pośrednictwem sprzedawców detalicznych”.

Bankructwo może być drogą naprzód dla Tupperware, powiedział John Talbot, dyrektor Center for Retail Education and Research w Kelley School of Business na Uniwersytecie Indiany.

Najcenniejszym atutem Tupperware jest jego marka przebój Powiedział, że marka Tupperware nigdy nie zniknie. „Podejrzewam, że mogą ogłosić upadłość, a jeśli znajdzie się dla nich kupiec, Target byłby świetnym wyborem, aby ożywić markę dzięki nowym projektom i nowemu planowi marketingowemu”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *