Twórcy Lidar Ouster i Velodyne zgadzają się na połączenie

Nowojorska Giełda Papierów Wartościowych wita firmę Oster Inc. (NYSE: OUST), dziś w piątek, 12 marca 2021 r., z okazji jej pierwszego notowania. Aby uczcić tę okazję, Angus Bacala, dyrektor generalny firmy Ouster, w towarzystwie Chrisa Taylora, wiceprezesa NYSE Listings and Services, dzwoni w odcinku The Opening Bell®.

NYSE

twórcy lidarów Oster A veloden Zgodził się na fuzję, zwiększając wartość rynkową o prawie 400 milionów dolarów.

Firmy poinformowały w poniedziałek, że połączą siły, aby zwiększyć swoją konkurencyjność w segmencie rynku, w którym wyceny gwałtownie spadły, ponieważ inwestorzy są rozczarowani technologią pojazdów autonomicznych.

Lidar, skrót od „wykrywanie światła i zasięg”, to technologia wykrywania, która wykorzystuje niewidzialne lasery do tworzenia bardzo szczegółowej mapy 3D oceanów czujnika. Czujniki lidarowe są kluczowymi komponentami prawie wszystkich obecnie opracowywanych systemów pojazdów autonomicznych i znajdują coraz większe zastosowanie w zaawansowanych systemach wspomagania kierowcy, a także w innych obszarach robotyki.

Duże zainteresowanie inwestorów możliwościami autonomicznych pojazdów spowodowało, że w ciągu ostatnich kilku lat kilka start-upów zostało upublicznionych. Ale oceny teraz Tylko ułamek tego, czym kiedyś były Dwa lata temu wybitni producenci samochodów, w tym Ford Motor A Volkswagen Ogranicz inwestycje w autonomię Na korzyść bardziej ograniczonych systemów wspomagania kierowcy.

Zgodnie z podpisaną w piątek umową, akcjonariusze Velodyne otrzymają 0,8204 akcji Outtera za każdą posiadaną przez nich akcję Velodyne — premia w wysokości około 7,8% w oparciu o piątkowe ceny zamknięcia akcji obu spółek.

Założyciel i dyrektor generalny Outtera, Angus Pacala, będzie kierował połączoną firmą, która nie ma jeszcze oficjalnej nazwy. Ted Tuxbury, dyrektor generalny Velodyne, który dołączył do producenta lidarów w zeszłym roku, będzie przewodniczył radzie dyrektorów po połączeniu.

„Wszyscy wiedzieliśmy, że na rynku istnieje potrzeba standaryzacji” – powiedział Bacala CNBC. „Tak naprawdę wychodzimy i robimy to”.

READ  Zwolnienia z filmów Disneya obejmują sekcje skautowe, fabularne i dystrybucyjne – ostateczny termin

Połączona firma byłaby potężnym konkurentem, powiedział Bacala, z usprawnioną produkcją, ponad 170 patentami i tym, co określił jako „komplementarne bazy klientów, partnerów i kanały dystrybucji”.

Powiedział, że firmy zidentyfikowały około 75 milionów dolarów możliwych do uzyskania oszczędności w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy po zamknięciu transakcji.

Połączona firma będzie również stosunkowo usprawniona, co jest ważne na rynku, na którym nierentownym startupom coraz trudniej jest pozyskać pieniądze. Bacala powiedział, że Auster i Velodine mieli łącznie 355 milionów dolarów w gotówce na dzień 30 września.

Velodyne był pionierem w Lidar Automotive, opracowując swój pierwszy czujnik w 2007 roku. Charakterystyczne czujniki „krążka” były widoczne w większości prototypów autonomicznych pojazdów. Jednak jego pierwsze egzemplarze, które kosztowały 75 000 dolarów każda i zawierały precyzyjne ruchome części, były zbyt drogie i kruche, aby można je było stosować w masowo produkowanych pojazdach.

Velodyne był w końcu w stanie obniżyć koszt czujników krążków do 4000 USD, jednocześnie zwiększając ich moc. Jednak w miarę jak nowi konkurenci z czujnikami półprzewodnikowymi — w tym założony w 2015 roku Outster — wkraczają do branży motoryzacyjnej, lider w tej dziedzinie pozostaje daleko w tyle.

Velodyne nadal posiada ważne patenty Lidarowe i nie zawahała się ich egzekwować. Firma pozwała Auster za naruszenie patentu na początku tego roku i złożyła pozew do amerykańskiej Komisji Handlu Międzynarodowego, aby uniemożliwić Auster import swoich jednostek lidarowych do Stanów Zjednoczonych. (Jednostki lidarowe Oster są produkowane w Tajlandii przez producenta kontraktowego Benchmark Electronics.)

Firmy zorganizują wspólną transmisję internetową w poniedziałek o 8:30 czasu wschodniego, aby omówić fuzję. Oster poda wyniki za trzeci kwartał po zamknięciu rynków w USA w poniedziałek. Velodyne ma ogłosić wyniki po zamknięciu rynków we wtorek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *