Volkswagen ID. Zaprezentowano koncepcję GTI, stanowiącą zapowiedź przyszłego elektrycznego hatchbacka

Czy jesteś gotowy na elektryczny hot hatch? Volkswagen tworzy ten segment swoim ID w stylu retro. Koncepcja GTI na targach IAA Mobility 2023, która ma połączyć 48 lat historii GTI z napędem spalinowym z elektryczną przyszłością VW.

Jeśli pokazany tutaj czerwony samochód wygląda znajomo, prawdopodobnie myślisz o VW ID. Koncepcja 2all zadebiutowała na początku tego roku. Podobieństwo nie jest przypadkowe – projektanci Volkswagena mieli na myśli GTI, projektując tę ​​koncepcję, dlatego znajdziesz tu prawie te same elementy, choć ubrane w czarno i czerwono. Istnieją sportowe przednie i tylne deski rozdzielcze, a pojazd porusza się na kołach inspirowanych Mk1 GTI. Tylne światła są ciemniejsze, a spojler nad klapą wtapia się w czarne obramowanie wokół okna. Osłona chłodnicy jest również przyciemniona czerwonymi wykończeniami i oczywiście wszędzie można znaleźć logo GTI.

Volkswagen ID.  Koncepcja GTI (2023)
Volkswagen ID.  Koncepcja GTI (2023)

W tym miejscu chcielibyśmy opowiedzieć o motywacji stojącej za tym energicznym czerwonym hatchbackiem. Na razie VW nie ma nic do powiedzenia poza tym, że jest to jednocylindrowy silnik o wysokich osiągach, wyposażony w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniego koła. Oferuje również szeroką gamę możliwości personalizacji poprzez system GTI Experience Control, który może dostosować wszystko, od zawieszenia po wyczucie i dźwięk układu kierowniczego, a nawet utworzyć symulowane punkty zmiany biegów naśladujące GTI sprzed kilkudziesięciu lat.

A skoro mowa o minionych dziesięcioleciach, w środku znajdziesz więcej dobroci w stylu vintage, i to nie tylko dzięki siedziskom w kratę. Osobiste spełnienie. Cyfrowe wnętrze 2all z dwoma wyświetlaczami jest kontynuowane, ale VW oferuje wiele ustawień w ID. Koncepcja GTI obejmująca klasyczne wyświetlacze wskaźników. Czy czujesz się, jakbyś podróżował Mk2 GTI? Możesz to skonfigurować i jeśli znajdziesz się na przykład na torze Nürburgring, na wyświetlaczu przeziernym w dolnym rogu przedniej szyby wyświetli się układ toru. W międzyczasie kierowca może śledzić czasy okrążeń… wyświetlane także na przedniej szybie.

Nie wiadomo, czy technologia ta wejdzie do produkcji seryjnej, ale VW twierdzi, że wnętrze z 12,9-calowym wyświetlaczem centralnym, 10,9-calowym wyświetlaczem kierowcy i różnymi fizycznymi elementami sterującymi jest już bliskie produkcji. Producent samochodów kategorycznie określa również identyfikator. Koncepcja GTI to „pierwszy przebłysk ekscytującej przyszłości GTI po podjęciu decyzji o wejściu do produkcji”. Chociaż koncepcja ta koncentruje się na osiągach, VW przypomina nam, że jest to nadal praktyczny hatchback, który może pomieścić pięć osób i bagaż o pojemności 17,3 stóp sześciennych w bagażniku.

Kiedy ta koncepcja stanie się rzeczywistością? To także temat, o którym Volkswagen nie jest jeszcze gotowy, aby o nim rozmawiać. Ale smak przyszłości możesz poczuć na targach IAA Mobility 2023, gdzie I.D. Koncepcyjny GTI będzie można oglądać od 5 września.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *